Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sady pro telefonování se liší bezpečností a cenou

aktualizováno 
Ukončete hovor, když vidíte, že se dopravní situace komplikuje Zkraťte hovory z auta na nejkratší možnou dobu nebo je úplně odložte Voláte -
li někomu do auta, berte ohledy na skutečnost, že volaný řídí, a snažte se hovor zkrátit Pro ukončení hovoru stačí, když telefon položí jeden z volajících Některé sady handsfree dobíjejí telefon, i když není ještě úplně vybitý, což krátí životnost baterie Nejlepším řešením je před jízdou přepnout telefon na záznamník Externí anténa nejen zlepší telefonování z vozu, ale zároveň neohrožuje drahou elektroniku vozidla
Telefon s handsfree

Cena přístroje: od 5500 korun

Novinkou na trhu s telefony je přístroj značky Alcatel, který lze přepnout i na hlasitý hovor. Lze jej zasadit do držáku, čímž odpadá držení telefonu u ucha během hovoru. Kvalitou přenosu však podle odborníků nemůže konkurovat dražším pevně zabudovaným sadám handsfree.

+
- cena
- žádné volně visící dráty
- není nutná prakticky žádná montáž

-
- kvalita přenosu hovoru
- neumí ztlumit rádio jako pevné sady
- zaměstná řidiče při volbě čísla

Přenosné handsfree

Cena sady: 300 až 2300 Kč

Přenosná souprava jako by z oka vypadla sluchátkům pro walkmany, navíc má malý mikrofon, který se připne ke košili nebo na svetr řidiče. U některých sad není mikrofon propojen se sluchátky drátkem, ale pevně. Telefon je během hovoru v držáku nebo leží na sedadle či v kapse dveří.

+
- nízká cena
- pevného propojení dobrý přenos hovoru (mikrofon je přímo u řidičových úst)
- není nutná prakticky žádná montáž

-
- sluchátka v uších nejsou při delších cestách pohodlná
- visící dráty se mohou přimotat do volantu
- volně položený telefon se může při nehodě proměnit v nebezpečný projektil
- neumí ztlumit rádio jako pevné sady
- telefon zaměstná řidiče při volbě čísla

Univerzální sada propojená se zapalovačem

Cena sady: cca 3500 Kč včetně montáže

Držák pro telefon má většinou i reproduktor, mikrofon se umístí tak, aby nebyl daleko od řidiče - nejčastěji poblíž sluneční clony. Napájení má na starost kabel propojený se zdrojem pro zapalovač.

+
- jednoduchá montáž a demontáž
- relativně nízká cena

-
- volně ležící kabely
- v některých vozech je zapalovač umístěn v popelníku. Po propojení s telefonem nelze popelník zavřít.
- často špatná kvalita zařízení, horší kvalita hovoru
- neumí ztlumit rádio jako pevné sady
- telefon zaměstná řidiče při volbě čísla

Pevně zabudovaná sada (instalační)

Cena sady: 5 až 12 tisíc včetně montáže

Například k rozšířeným telefonům Nokia přijde na 7000 korun. Systém se pevně propojí s elektroinstalací vozu, většinou se zabuduje k nohám řidiče nebo spolujezdce reproduktor, mikrofon bývá u vnitřního zpětného zrcátka. Sadu do auta technici montují tak, aby nerušila vzhled interiéru. Je možné i propojení s reprosoustavou, což ale podle názoru odborníků není nutné. Například pro většinu rozšířených telefonů značky Nokia je možné použít tutéž sadu.

+
- když telefon zazvoní, u lepších sad automaticky ztiší rádio a začne hovor
- lze demontovat a přenést do jiného vozidla, vše je však komplikovanější
- dobrá kvalita hovoru

-
- při zakoupení telefonu jiné značky nezbývá než pořídit si i novou sadu
- vysoká cena
- telefon zaměstná řidiče při volbě čísla

Pevně zabudovaná sada s hlasovým vytáčením (Voice-Dialing)

Cena: telefon od 28 000 korun, sada od 8000 korun

Chce-li řidič telefonovat v autě s telefonem a sadou s hlasovým vytáčením, stačí, když řekne jméno volaného a telefon jeho číslo automaticky vytočí. Tato nejbezpečnější technika však kvůli vysoké ceně zůstane ještě dlouho většině řidičů nedostupná. Lze ji propojit jen se špičkovými a drahými telefony Nokia a Motorola.

+
- nejbezpečnější sada - řidič vůbec nemusí sahat ani pohlédnout na telefon
- kvalita hovoru

-
- při zakoupení telefonu jiné značky nezbývá než pořídit si i novou sadu
- vysoká cena

Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.