Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Saleen S5s Raptor – americká raketa namířená na ferrari

aktualizováno 
Automobilka Saleen je mimo domovské Spojené státy poměrně málo známá. Někdo si možná pamatuje její závodní speciál S7, který se účastnil seriálů vytrvalostních závodů. Saleen ale chystá raketu, která si to rozdá s Ferrari F430.

Saleen S5S Raptor | foto: Saleen

Na nedávném newyorkském autosalonu představila domácí automobilka Saleen novinku, která má namířeno proti Ferrari F430. Svým věhlasem s ferrari rozhodně soupeřit nemůže, ale Saleen sází na své vlastní závodní zkušenosti, agresivní vzhled a vysoký výkon.

Saleen S5S Raptor

Za přibližně stejnou cenu, jakou nyní zákazníci v USA zaplatí za F430, tedy asi 185 000 dolarů, dostanou zákazníci pořádnou porci výkonu a točivého momentu navíc.

Přeplňovaný pětilitrový agregát saleenu totiž produkuje 650 koní (477 kW) a točivý moment 854 Nm. Obojí jsou podstatně vyšší hodnoty, než může nabídnout i vylepšená verze F430 Scuderia nebo třeba Lamborghini Gallardo.

Saleen S5S Raptor

Saleen S5s Raptor díky tomuto motoru zrychlí z nuly na 96 km/h za 3,2 sekundy a bude uhánět maximální rychlostí přes 320 kilometrů v hodině. Při tom všem bude standardně moci spalovat ethanol, přesněji tedy palivo E85.

Saleen S5S Raptor

Na dvacetipalcových kolech obutých do pneumatik Pirelli Rosso přijede k prvním zákazníkům raptor až v roce 2010. Bude tak jistě zajímavým oživením dané třídy supersportů, ale tradiční výrobci se o zákazníky rozhodně nemusejí obávat.

Autor:




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.