Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Salsa ještě více ve stylu "auto emoción"

  13:31aktualizováno  13:31
Sliby se plní! Proklamované zřetelnější zaměření Seatu na sportovnějšího zákazníka je úkol, na kterém inženýři španělské automobilky nyní evidentně intensivně pracují. Toto potvrzuje i další přepracování sportovního konceptu salsa. Na několika posledních autosalonech obdivované kupé získalo nový vzhled, který se zdá být od finální výrobní podoby chystaného vozu nepříliš vzdálen. Salsa vstoupí dle vnitřních zdrojů z automobilky na trh do dvou let.

Nově stylizovaná karosérie v agresivní červené barvě se v pátek (24.5.) představila na autosalonu v Madridu. Auto nese ještě prvky šéfdesignéra Waltera de'Silvy, který však v současnosti již působí v týmu Audi.

Koncept by však neměl přitahovat pouze po stránce designu. Španělé zdůrazňují i technické prvky, v první řadě pak systém MDC. Ten umožňuje zvolit chování vozu dle požadavku řidiče. Buď tedy jedete Sport, Comfort nebo City. Konkrétně se mění nastavení podvozku, citlivost posilovače řízení či poloha sedadla.

Sportovnímu určení vozu odpovídá i pohonná jednotka. Pod kapotou Salsy se od její první výstavní premiéry na ženevském autosalonu 2000 objevuje zážehový šestiválec o objemu 2,8 litru, který dává maximální výkon 186 kW (250 k). Agregát společně s pětistupňovou převodovkou Tiptronic zrychlí na 100 km/h za 7,5 sekundy a na dálnici dle proklamací španělského výrobce dokáže uhánět rychlostí až 246 km/h.

Autor:


Témata: Audi


Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.