Salsa ještě více ve stylu "auto emoción"

Sliby se plní! Proklamované zřetelnější zaměření Seatu na sportovnějšího zákazníka je úkol, na kterém inženýři španělské automobilky nyní evidentně intensivně pracují. Toto potvrzuje i další přepracování sportovního konceptu salsa. Na několika posledních autosalonech obdivované kupé získalo nový vzhled, který se zdá být od finální výrobní podoby chystaného vozu nepříliš vzdálen. Salsa vstoupí dle vnitřních zdrojů z automobilky na trh do dvou let.

Nově stylizovaná karosérie v agresivní červené barvě se v pátek (24.5.) představila na autosalonu v Madridu. Auto nese ještě prvky šéfdesignéra Waltera de'Silvy, který však v současnosti již působí v týmu Audi.

Koncept by však neměl přitahovat pouze po stránce designu. Španělé zdůrazňují i technické prvky, v první řadě pak systém MDC. Ten umožňuje zvolit chování vozu dle požadavku řidiče. Buď tedy jedete Sport, Comfort nebo City. Konkrétně se mění nastavení podvozku, citlivost posilovače řízení či poloha sedadla.

Sportovnímu určení vozu odpovídá i pohonná jednotka. Pod kapotou Salsy se od její první výstavní premiéry na ženevském autosalonu 2000 objevuje zážehový šestiválec o objemu 2,8 litru, který dává maximální výkon 186 kW (250 k). Agregát společně s pětistupňovou převodovkou Tiptronic zrychlí na 100 km/h za 7,5 sekundy a na dálnici dle proklamací španělského výrobce dokáže uhánět rychlostí až 246 km/h.


Témata: Audi