Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Samoparkovací rodinná formule: nový VW Touran

aktualizováno 
Mezi prvními na světě jsme ozkoušeli nový faceliftovaný VW Touran. S mírnou nadsázkou – praktická rodinná formule s unikátním parkovacím asistentem navíc dělá z tohoto malého MPV dosti neobyčejný vůz. Závodnické sklony má hlavně díky 170 koňové "jedna-čtyřce".

Nový facelift vrací praktický a variabilní touran do modernizované rodiny volkswagenů, pro níž je charakteristická především výrazná bohatě chromovaná mřížka chladiče.

Ale přiznejme si, že to je na staronovém voze vlastně to nejméně zajímavé.

To co nový touran dělá novým touranem je zaprvé nová motorizace – zejména unikátní benzinový motor 1.4 TSI.

I méně výkonná verze, poskytující "pouhých“ 140 koní, dělá z rodinného MPV pěkně svižný automobil. A což teprve 170 koňová varianta. To je teprve nadělení.

Jak ukázaly testovací jízdy v malebných kopcích nad Římem kolem jezera Bracciano, do 2000 otáček/min tohle TSíčko žene neúnavně vpřed kompresor, pak přebírá "nakopnutí“ turbodmychadlo.

Motor sice nemá nijak citelný výkonový vrchol, ale táhne neúnavně v celém spektru otáček.

Pro "hodné“ tatínky, kteří se poté, co odloží rodinku, chtějí trochu vyřádit, je to to pravé nářadí. Umíte si něco takového představit před 6ti lety?

Asi těžko – toto je opravdová revoluce. I stejně výkonný 2.0 diesel TDI vedle tohoto benzínového mrněte skoro ztrácí glanc. Přitom rozdíl spotřeby hovořící jen mírně ve prospěch dieselu, je téměř zanedbatelný – pouhých 0.5l/100km.

Silnější verze TSI skoro nemá srovnání mezi sériovými agregáty zbytku automobilového světa a zdá se zatím ani slabých míst včetně velmi nízké spotřeby.

Na rtech zatím, visí jediná otázka – najezdí tenhle zázrak techniky bez problémů 200 000 km a víc jako jeho starší bratříčkové? Odborníci z VW tvrdí, že ano.

Motory 1.4 TSI

 

 

103 kW (140 koní) 125kW
(170 koní)

obsah (ccm)

1390 1390

max. kroutící moment (Nm/ot./min)

220/1500-4000 240/1500-4750

zrychlení 0-100 km/h(s)

9.7 8,5

max.rychlost (km/h)

200 212

spotřeba město/mimo město/kombinovaná (l/100 km)

9,7/6,1/7,4 10,3/6,2/7,6


Parkování se nebojí
Ještě zajímavější novinkou je ovšem zbrusu nový "Park Assist“ - parkovací asistent, který se koncern VW rozhodl vyzkoušet právě v tomto voze. Jak to celé funguje?

Stisknutím "parkovacího“ tlačítka u řadící páky řidič aktivuje parkovací systém a volně popojíždí podél aut parkujících podélně u chodníku.

V okamžiku, kdy systém signalizuje, že našel dostatečnou mezeru k parkování, stačí sešlápnout brzdu, zařadit zpátečku a pustit volant.

Dvě čidla ze strany předního nárazníku a chytrý software způsobí zázrak - touran sám zacouvá do mezery, zatímco řidič má na starosti jen brzdový pedál do okamžiku, než parkovací senzory začnou hlásit nepřerušovaným tónem, že zajel dostatečně hluboko. Pak už stačí manuálně dorovnat přední kola a je to. 

Ptáte se, zda to skutečně funguje? Odpověď zní ano, skutečně. Jen ona mezera nesmí být moc, moc úzká.

A kdo že takové samoparkování ocení? Určitě každá druhá řidička a vlastně téměř každý řidič senior.

Ani příplatek za tento 7.div autosvěta se nezdá tak horentní – něco přes 600 euro u běžných verzí a 300 euro u těch nejluxusnějších modelů.

Volkswagen Touran

Volkswagen Touran


Ale dost změn, všechno ostatní zůstalo v touranu při starém. Konvenční tvary a proporce, obalující variabilní vnitřní prostor. Spousta praktických kapes a schránek. Lehce posunovací, neobyčejně snadno skládací a vyndavací sedačky, nebo dveře s velkým úhlem otevírání.

CrossTouran: rodina vyráží do přírody
Volkswagenu se zalíbily i výlety mimo asfaltky. Své cross varianty má už golf, fox i polo. Stejně se do přírody vybavil i před týdnem představený Roomster Scout.

Rodinný touran tak obul trekové boty a vyrází do polí. SUVčkově vyšňořené MPVčko dostalo oplastování z boků ale také pod motor a podlahu kufru, které chrání proti kamínkům odletujícím z polňačky a odřeninám od větví.

Oproti silničnímu touranu má CrossTouran o centimetra  dva milimetry výše posazený podvozek. Tím ale také všechny terénní úpravy končí. Pohon 4x4 u rodinného volkswagenu nečekejte.

Sedmnáctipalcová kola s rozměrem 215/50 vpředu a 235/45 vzadu roztáčí tři naftové a tři benzinové agregáty.

Základní benziňák má objem litru (75 kW/102 k). Paletu doplňují TSIčka, slabší 1,4 vyzbrojená turbem a kompresorem vyvíjí 103 (140 koní), silnější pak 125 kW (170 k).

TDIčka s objemy 1,9 a 2,0 litry nabídnou výkon 77, 103 a 125 kW (105, 140 a 170 k). Kromě nejslabší jedna-šestky lze všechny varianty objednat s dvouspojkovou převodovkou DSG.

Volkswagen CrossTouran

Volkswagen CrossTouran


Autoři:




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.