Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Samsung QMX: SUV Renaultu na korejský způsob

aktualizováno 
Vzpomínáte na loňský pařížský koncept auta pro výlety do přírody od Renaultu jménem Koleos? Francouzský výrobce tehdy slíbil, že se v sériové podobě dostaví v roce 2008. Nyní přijíždí pod značkou, kterou Evropané volají na své mobilní telefony.

Samsung QMX | foto: Renault Samsung

Ještě předtím se ale koleos - ovšem pod jinou značkou - představuje na Korejském poloostrově. Malé SUVčko jménem QMX přijíždí pod jednou ze značek koncernu Renault-Nissan. Samsung je v našich zeměpisných šířkách známý spíše produkcí mobilů, v Asii ale mají ale samsungy také čtyři kola, motor a lidé v nich jezdí.

Samsung QMX se od svého evropského bráchy liší snad jinou maskou chladiče, která nešetří chromem. Pod kapotou má naftový dvoulitr s výkonem 177 koní. Pro výlety do lehčího terénu je připraven mimo pohonu všech kol také systém řízeného sjíždění kopců nebo pomocník, který při rozjezdech do stoupání nechá auto zabrzděné ještě chvíli po uvolnění pedálu brzdy.

Jihokorejský Samsung QMX by měl mít míry stejné jako evropský předobraz (fotky Renaultu Koleos): 4 520 mm délky, 189 centimetrů šířky a 1,7 metru výšky.

Samsung QMX

Samsung QMX

Autor:




Nejčtenější

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 10 000 km, diesel
1 021 475 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.