Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sázka na jistotu hrála pro Ford Mondeo

aktualizováno 
-
Výsledky redakčního srovnávacího testu nová Škoda Felicia versus jetý Ford Mondeo mohla zcela zvrátit okolnost, že by oba vozy absolvovaly čtyřicetitisícovou porci kilometrů bez havarijního pojištění. Vždyť jestliže u nejlevnějšího tuzemského vozu stálo roční havarijní pojištění necelých osm tisíc korun a redakční Škoda Felicia 1.3 LXi byla pro 190 dnů testu havarijně pojištěna dokonce jen za 3192 korun, platil vydavatel MF DNES za roční havarijní pojištění Fordu Mondeo přes 30 tisíc korun. Bez havarijního pojištění v ročních taxách - a bez nehody - by ze srovnání vyšel o více než 20 tisíc korun ekonomicky výhodnější starší zahraniční vůz. Tolik teorie, praxe však byla jiná. Ford Mondeo totiž měl v průběhu testu lehkou havárii. Takovou, jakých se v běžném provozu stane bezpočet: při vyhýbání rozjetému kamionu vůz zavadil o svodidlo. Nebyla to žádná velká rána, z kabiny fordu se to nejdřív zdálo spíš jako škrábanec, a při obhlídce škod řidič nejdřív váhal, zda vůbec volat dopravní policii. Ještěže tak učinil. Brzy se totiž ukázalo, že oprava i lehce havarovaného zahraničního auta je drahá: v případě Fordu Mondeo stála ve značkovém servisu Ford přesně 42 548 korun. Konto ojetiny v testu však zatížila jen pěti tisíci korunami za spoluúčast při pojistné události. A měřeno tedy počáteční úvahou, že by vozy nebyly ve srovnávacím testu pojištěny? Rázem by v případě zmíněné nehody byl z ekonomické výhodnosti nepojištěného fordu prodělek - a to ještě větší, než ve skutečnosti byl. K havarovanému fordu přistoupila pojišťovna vskutku velkoryse - likvidátor k výměně uznal vše, co svodidlo jen trochu poznamenalo: přední blatník, gumové lišty po celé délce vozu, označení GLX, boční blinkr, přední dveře, kryt kola, plastový chránič nad předním kolem... K opravě doporučil jen malé škrábance na předním nárazníku, zadních dveřích a zadním blatníku. "U havarijního pojištění nedělají problémy, horší to je u škod placených z povinného ručení," rozdělil se tehdy o zkušenosti přejímací technik jedné z dealerských opraven Ford. Komfort služby pokračoval i při placení opravy - pojišťovna bez problémů vydala takzvaný krycí dopis s příslibem, že účet uhradí, takže majitel fordu nemusel ani dočasně sáhnout do své kapsy. Na místě je samozřejmě námitka, že nepojištěný motorista by možná nevyhledal sice kvalitní, leč dražší služby značkového servisu. I z tohoto úhlu redakce v testu prověřila možnosti a zjistila, že v malém privátním servisu by zmíněným způsobem poškozený Ford Mondeo opravili při využití neoriginálních dílů a opravách některých poškozených dílů místo výměny za 17 000 až 18 000 korun. Ještě levnější by byla oprava s využitím dílů z vrakovišť a práce klempířů - garážistů. Ovšem vůz by tím byl zřejmě definitivně poznamenán a těžce znevýhodněn pro další prodej. Oprava Škody Felicia 1.3 LXi by při stejném způsobu práce jako u Fordu stála ve značkovém servisu Škoda zhruba 28 000 korun. V průběhu srovnávacího testu utrpěla i Škoda Felicia: jednou z ní zloději ukradli rádio a podruhé celý zadní panel s reproduktory, přičemž způsobili na dveřích škodu za 1800 korun. Pojišťovna však žádnou ze záležitostí neřešila, neboť výše škody se vždy pohybovala kolem hranice pětitisícové spoluúčasti a redakce nárok na náhradu neuplatnila. Ford Mondeo rovněž mohl být pojištěn v duchu havarijního pojištění starších a jetých vozidel, které se právě v čase srovnávacího testu dostalo na trh. Takové havarijní pojištění je za necelou polovinu běžné klasiky, ovšem jak ukázala praxe a zkušenosti čtenářů MF DNES - novinka se liší nejen v ceně, ale také v přístupu při náhradě případných škod. "Byl jsem velmi nepříjemně zaskočen, jaký pakatel mně jako náhradu škody za kradený vůz pojišťovna nabídla," prohlásil čtenář M. Č. z Prahy. Jeho zkušenost by měla motoristy motivovat k tomu, aby se nenechali unést relativně výhodnou částkou za pojistné ojetiny a aby před uzavřením smlouvy důkladně zjistili, co a jak jim pojišťovna v případě nehody či odcizení automobilu z pojistky zaplatí.
Autor:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Seat Leon Combi  1,6  / 81 kW
Seat Leon Combi 1,6 / 81 kW

r.v. 2016, naj. 6 927 km, diesel
429 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.