Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Hvězdou ženevského autosalonu je hot-rod budoucnosti

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Nejšílenější kreace vozí na autosalon do Ženevy, který právě v neděli 19. března končí, tradičně Franco Sbarro. V expozici slavného designéra, který dnes provozuje školu pro stylisty, byl letos hlavní hvězdou futuristický hot-rod jménem Mojave.

Franco Sbarro je původem Ital, od svých osmnácti let ovšem působí ve Švýcarsku. Na svém konce má bezpočet automobilových kreací. V Ženevě už tradičně vystavuje svoje práce, ale velký prostor dává především svým studentům z designérské školy Espera Sbarro sídlící ve francouzském Montbeliard.

Sbarro Mojave
Sbarro Mojave

Letos mezi nimi ční dvoumístný roadster, který je moderním podáním klasických hot-rodů. Tvary je to monstrum budoucnosti, ale technika je sympaticky staromilsky konvenční.

Mojave, jak se stroj jmenuje, má v čumáku vecpaný čtyřlitrový vidlicový osmiválec značky Jaguar, jehož 290 koní přenáší na zadní kola pětistupňová manuální převodovka z BMW.

Ráfky OZ Zeus mají průměr dvacet palců. Při stavbě použili studenti kompozitové materiály, auto tedy váží jen něco málo přes tunu.

Fotogalerie

Jméno tomu parádnímu konceptu nevybrali jen tak náhodou. Mohavská poušť byla totiž kolbištěm, na kterém se nadivoko odehrávaly první sprinterská klání hot-rodu.

Frajerský koncept neohromuje jen říznými tvary a LEDkovými světly, v kabině najdeme specialitu v podobě dotykového displeje, který ovšem dává prstům haptickou zpětnou vazbu. Tento vynález firmy Bosch si chce proklestit cestu do sériových aut (čtěte více).

Hot Rod

Hot Rod vznikl ve Spojených státech v 50. letech 20. století. Vysloužilí vojáci si začali upravovat stará auta z 30. a 40. let. Objemné motory upravovali, aby jim zvedli výkon, přidali velká kola a soutěžili ve sprintech na rovné trati.

Znáte český hot rod Škoda? Čtěte více:

Hot rod Škoda




Nejčtenější

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Ilustrační snímek
Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Kdo hodí ojetou pneumatiku do přírody, je barbar. Když už máte na to jezdit autem, máte jistě pár korun na likvidaci ojetých gum. Navíc nově existuje svozový...  celý článek

Magistrátní kampaň odrazuje řidiče od nákupu SUV
Hon na SUV: jak ubližují velká auta Praze, vysvětlí muž z magistrátu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče v kampani Čistou stopou Prahou, kterou spustil loni na jaře. Kontroverzní video, která má odradit od jízdy...  celý článek

Tank Praga LT vz. 38
OBRAZEM: Hvězdou pražského srazu autoveteránů byl tank

Veteráni, dobové kostýmy, hudba, četníci a k tomu dokonce tank, takový byl XI. ročník srazu a výstavy historických vozidel, který se konal o víkendu v...  celý článek

Lexus NX 300 HYBRID AWD
Lexus NX 300 HYBRID AWD

r.v. 2016, naj. 16 000 km, hybridní
1 100 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.