Franco Sbarro je původem Ital, od svých osmnácti let ovšem působí ve Švýcarsku. Na svém konce má bezpočet automobilových kreací. V Ženevě už tradičně vystavuje svoje práce, ale velký prostor dává především svým studentům z designérské školy Espera Sbarro sídlící ve francouzském Montbeliard.
Letos mezi nimi ční dvoumístný roadster, který je moderním podáním klasických hot-rodů. Tvary je to monstrum budoucnosti, ale technika je sympaticky staromilsky konvenční.
Mojave, jak se stroj jmenuje, má v čumáku vecpaný čtyřlitrový vidlicový osmiválec značky Jaguar, jehož 290 koní přenáší na zadní kola pětistupňová manuální převodovka z BMW.
Ráfky OZ Zeus mají průměr dvacet palců. Při stavbě použili studenti kompozitové materiály, auto tedy váží jen něco málo přes tunu.
Jméno tomu parádnímu konceptu nevybrali jen tak náhodou. Mohavská poušť byla totiž kolbištěm, na kterém se nadivoko odehrávaly první sprinterská klání hot-rodu.
Frajerský koncept neohromuje jen říznými tvary a LEDkovými světly, v kabině najdeme specialitu v podobě dotykového displeje, který ovšem dává prstům haptickou zpětnou vazbu. Tento vynález firmy Bosch si chce proklestit cestu do sériových aut (čtěte více).
Hot RodHot Rod vznikl ve Spojených státech v 50. letech 20. století. Vysloužilí vojáci si začali upravovat stará auta z 30. a 40. let. Objemné motory upravovali, aby jim zvedli výkon, přidali velká kola a soutěžili ve sprintech na rovné trati. Znáte český hot rod Škoda? Čtěte více: |