Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Scénic - komfortní, ale pro méně lidí

aktualizováno 
- Renault Scénic nabízí nadprůměrně komfortní svezení, které je částečně vykoupeno mírně nedotáčivým podvozkem. Výborná je variabilita interiéru francouzského minivanu, pochvalu zaslouží i pružný 1,6litrový benzinový motor. Jeho konkurenti Fiat Mulitpla a Opel Zafira však uvezou více než pět osob, které pobere scénic.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Renault Scénic 
můžete koupit na www.automodul.cz

Minivany jsou ze zásady praktická, prostorná auta, a proto jedním z  nejsledovanějších parametrů je velikost kufru. Více než čtyři sta litrů prostoru pro zavazadla u renaultu sice představuje mezi konkurenty méně, ovšem scénic je kratší než Opel Zafira i Mazda Premacy: to ho zase zvýhodňuje při jízdách ve městě. Jen Fiat Multipla má ještě kratší figuru, ale na druhé straně je dost široký, což komplikuje parkování. Kufr francouzského minivanu vylepšují oproti konkurenci dvě šikovná řešení. K zavazadlům vede cesta nejen zadní výklopnou stěnou, ale také přes sklo víka kufru, které je samostatně otevíratelné. Druhý bod získává zadní plato. To lze kromě klasické horní pozice zasadit do kolejniček uprostřed kufru, což zavazadlový prostor rozdělí do dvou pater. Variabilita je typická i pro kabinu renaultu. Druhou řadu k sezení tvoří tři samostatná sedadla, která lze zvlášť sklápět, nebo celá vyjmout. Cestují-li čtyři pasažéři, mohou zadní prostřední sedadlo buď sklopit a použít jako stoleček, nebo ho uskladnit mimo vůz a svá sedadla posunout ke středu. Dosáhnou tím komfortnějšího svezení. Prostor na zadních sedadlech je solidní, tři dospělí však neuniknou těsnému kontaktu. Měření ve zkušebně pražského Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD) zjistilo v renaultu více prostoru do šířky než u konkurenčního Oplu Zafira i Mazdy Premacy. Zadní sedadla scénicu lze podle potřeby podélně posunovat po kolejničkách. Vtipné jsou skládací pultíky na zadních stěnách opěradel předních sedadel. Cestující vzadu na ně mohou odkládat třeba časopisy, do otvoru se vejde plechovka s nápojem. Větší prostor pro kolena je v minivanech samozřejmý, neboť sedadla jsou vyšší než u jiných vozů. Také vpředu není ve scénicu o prostor nouze. Největší změnu při přesednutí z jiného vozu zažívá řidič. V rukou svírá volant, jenž je s podlahou více rovnoběžný než kolmý a dává zažít pocit známý z dodávkových automobilů či jejich ještě větších příbuzných. Přesto si na to řidič rychle zvykne. Testovaný vůz pobízel benzinový 1,6litrový motor, jemuž snad kromě vyššího hluku v největších otáčkách nelze nic vytknout. Jeho záběr je citelný "odspodu", což se pozitivně odráží v pružnosti scénicu. Srovnání údajů ze zkušebny o hbitosti Scénicu 1,6 s Renaultem Mégane kombi 1,6 ukazuje, že vyšší a těžší scénic zaostává jen nepatrně. Ani spotřeba není vysoká. V hustém městském provozu většinou nepřesáhne deset litrů na 100 kilometrů, na dálnici se pohybuje kolem osmi a na pomalejších silnicích kmitá mezi šesti a sedmi litry benzinu na 100 kilometrů. Podvozek minivanu ze stáje Renault vyniká pohodlím a nakláněním kabiny v ostrých zatáčkách. V těch nejostřejších se projevuje jeho lehká nedotáčivost.

Měření MF DNES

Zrychlení 0-100 km/h (s)  12,5
Zrychlení 0-400 m (s)  19,1
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s)  10,8
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s)  22,5
Brzdná dráha z 80 km/h (m)  30,2
Pramen: ÚSMD

Očima designéra
Jestliže se mi Opel Zafira líbí svým harmonickým zevnějškem a vytříbenými liniemi, jestliže Mazda Premacy na mne působila odvážně a přísně krásně, je pro mne scénic přesvědčivý hlavně uvnitř. Ani tak ne do krásy,jako kvůli vlídnosti, která čiší z každého hravého a všelijak tvarovaného detailu. Jako by bylo vše stvořeno z radosti ze života, bez násilí vejít se do nějaké šablony. Ve scénicu mám pocit, že si vezu své soukromí a že ani nejedu s přístrojem zvaným auto. Navíc je vše vymyšleno s lehkým futuristickým nádechem. A tak je tomu i s venkovním tvarem, který byl velmi dobře v přední části přepracován a zpevněn k dobru celku.
Pavel Hušek, autor je spolupracovník redakce

Prognóza odhadce 
Renault neusnul na vavřínech a modernizoval svůj úspěšný model Scénic,který položil základy třídě minivanů. Nový scénic je tak dobře připraven na konkurenční boj - v tuzemsku především s Fiatem Multiplou, Oplem Zafirou a Mazdou Premacy. Originál většinou nelze překonat, a proto má scénic před sebou velkou budoucnost i ve druhé polovině svého modelového života. Bohatá výbava, nový design karoserie a interiéru, větší prostor i pasivní bezpečnost - to všechno jsou další plus pro úspěšný prodej. Prakticky nic nemluví proti předpokladu, že ojetý minivan se v autobazarech a prodejnách jetých vozů dlouho neohřeje. Ani po pěti letech, kdy by mohl být k mání za zhruba 260 tisíc korun.
Tomáš Majer, autor je spolupracovník redakce

Renault Scénic

Autor:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.