Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Režíroval béčkové filmy, pak sbíral auta a teď si staví supersporty

aktualizováno 
James Glickenhaus je dobrým příkladem toho, že když máte dost peněz, můžete ohrnout nos i nad sériovým Ferrari. Glickenhaus si nechal dříve přestavět model Enzo a jelikož byl s výsledkem spokojený, vrhl se na stavbu zcela nového auta. Debutovat bude v Ženevě.

Karbonové šasi chystaného speciálu SCG 003 | foto: Scuderia Cameron Glickenhaus

James Glickenhaus je americký finančník, který převzal firmu svého otce. Je známý mezi automobilovými fanoušky, sám je velký nadšenec do sportovních aut, především Ferrari. A je také známý filmovým fajnšmekrům, protože dlouho byl filmovým režisérem.

Napsal a režíroval přes deset filmů, pravda většinou béčkových titulů, z nichž některé jsou spíš než z kina známé z videopůjčoven. Filmová kariéra už je ovšem dávno pryč, poslední film natočil v roce 1995 a ty nejslavnější, jako jsou Exterminator a The Protector se slavným Jackiem Chanem, natočil v první polovině osmdesátých let.

V posledních letech je James Glickenhaus známý spíše svou sbírkou sportovních aut. V garážích má třeba Duesenberg J446, Stutz DV-32, jedno z nejstarších zachovaných Ferrari model 159 S Spyder Corsa z roku 1947, Ferrari Dino Competizione, Ferrari 412 P, Ferrari 208 GTB Turbo a mnoho dalších.

V roce 2006 si nechal přestavět Ferrari Enzo od slavného Pininfariny. Model se jmenuje Ferrari P4/5 a vznikl v jediném exempláři. Později si nechal postavit závodní auto pro svou novou stáj Scuderia Cameron Glickenhaus. Model P4/5 Competizione soutěžil ve čtyřiadvacetihodinovce na německém Nurburgringu. Auto vychází z Ferrari 430.

Ferrari P4/5

Ferrari P4/5

S tím se však Glickenhaus nespokojil a na příští rok plánuje zcela nové auto vlastní konstrukce, a to jak v silniční verzi, tak pro závody. Začít chce ve vytrvalostním závodu na Nurburgringu a v plánu je i 24h v Le Mans. Auto se jmenuje SCG 003, kde písmena jsou zkratkou názvu Scuderia Cameron Glickenhaus a 003 je pořadové číslo prototypu. Jednička patří Ferrari P4/5 Pininfarina a dvojka je závodní P4/5 Competizione.

Auto se má představit příští rok na jaře na autosalonu v Ženevě a především američtí novináři ho už dopředu pasují na jeden z nejzajímavějších výstavních exemplářů. Přitom zatím toho známo moc není, firma vlastně jen ukázala šasi z uhlíkových vláken, ze kterého toho zase moc patrného není. Na firemním videu jsou vidět fragmenty auta, ale celkový design zatím odhalen nebyl.

Auto má být velmi lehké, hmotnost nemá překročit hodnotu jedné tuny, spíš má být ještě lehčí. Pak nepřekvapí, že pod kapotou bude "jen" vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru s dvojicí turbodmychadel. Motor není vlastní konstrukce, dodá ho externí výrobce, ale zatím není jasné, který. Spekuluje se o Fordu. Výkon by měl být vyšší než 500 koní (312 kW), což spolu s nízkou hmotností dává tušit výborné jízdní výkony.

Karbonové šasi chystaného speciálu SCG 003
Karbonové šasi chystaného speciálu SCG 003

Scuderia Cameron Glickenhaus uvádí, že již má několik zájemců o nové auto. Chystá se tak malosériová produkce, ač známá není ani cena, ani termín dodání. Ale dříve než za rok to jistě nebude a cenovka určitě nebude nízká. Glickenhaus má mezi automobilovými fanoušky dobré jméno, takže by s odbytem několika kusů nemusel mít problémy. A na rozdíl od mnoha jiných firem pravděpodobně nebude hlavním měřítkem úspěchu případný zisk. Pro Glickenhause jsou auta především koníček, peněz má z finančního byznysu dostatek.

Autor:




Nejčtenější

Tank Praga LT vz. 38
OBRAZEM: Hvězdou pražského srazu autoveteránů byl tank

Veteráni, dobové kostýmy, hudba, četníci a k tomu dokonce tank, takový byl XI. ročník srazu a výstavy historických vozidel, který se konal o víkendu v...  celý článek

Fiat Argo
Autofotka týdne: Fiat Argo by se líbil i v Evropě, snad nahradí letité punto

Nabídka Fiatu v Evropě je děravá jako italská státní pokladna a uprostřed ní vyniká žijící automobilová fosílie. Žádná jiná automobilka v Evropě si nedovolí...  celý článek

Výtluk na silnici ve Zruči u Plzně.
Jedinečná příležitost pro české silničáře: asfalt, který se sám opraví

Nizozemští vědci řeší problém českých silnic, chtějí předcházet výtlukům. Do asfaltu zamýšlí dávat speciální ocelová vlákna, do betonu přijdou bakterie, které...  celý článek

Triumph Bonneville Street Cup
Žlutý sršeň Triumph Street Cup ponouká k lumpárnám

Tradiční výrobce motocyklů z Velké Británie poslal do světa další hodně nabroušený café-racer. Triumph Street Cup je jedním ze strojů rozvinuté rodiny mašin se...  celý článek

Ještě kožený volant. Po nasazení airbagu zbývá zacvaknout středový kryt
Ukliďte si v autě, volant je špinavější než záchodové prkénko

Obecně se ví, že interiér vozu není zrovna nejčistší místo, ve kterém se pohybujeme. Nová studie specialistů čištění aut to potvrzuje. Automobil je zamořený...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Octavia RS 245
Škoda představuje nejrychlejší Octavii RS všech dob, má 245 koní

Škoda Octavia RS po faceliftu dostává ještě silnější vrcholové provedení, oproti normálnímu RS má 15 koní navíc. Nový vrchol nabídky se jmenuje RS 245 a je to...  celý článek

Kia Stinger
Adept na nejparádnější auto roku: kia s šestiválcem a pohonem zadních kol

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Kia Stinger má pohon zadních kol, pod kapotou benzinový šestiválec a mezi nimi samosvor. Je to...  celý článek

Volkswagen I.D. Buzz
Hipíci natankují ze zásuvky a nebudou muset řídit. VW vymýšlí nový bus

Budoucnost je elektrická, oznámil loni na podzim Volkswagen, když představil svůj koncept na baterky a k němu celou vizi mobility budoucnosti. Na autosalonu v...  celý článek

Toyota Avensis 1.6D Active
Toyota Avensis 1.6D Active

r.v. 2015, naj. 21 000 km, diesel
465 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.