Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Režíroval béčkové filmy, pak sbíral auta a teď si staví supersporty

aktualizováno 
James Glickenhaus je dobrým příkladem toho, že když máte dost peněz, můžete ohrnout nos i nad sériovým Ferrari. Glickenhaus si nechal dříve přestavět model Enzo a jelikož byl s výsledkem spokojený, vrhl se na stavbu zcela nového auta. Debutovat bude v Ženevě.

Karbonové šasi chystaného speciálu SCG 003 | foto: Scuderia Cameron Glickenhaus

James Glickenhaus je americký finančník, který převzal firmu svého otce. Je známý mezi automobilovými fanoušky, sám je velký nadšenec do sportovních aut, především Ferrari. A je také známý filmovým fajnšmekrům, protože dlouho byl filmovým režisérem.

Napsal a režíroval přes deset filmů, pravda většinou béčkových titulů, z nichž některé jsou spíš než z kina známé z videopůjčoven. Filmová kariéra už je ovšem dávno pryč, poslední film natočil v roce 1995 a ty nejslavnější, jako jsou Exterminator a The Protector se slavným Jackiem Chanem, natočil v první polovině osmdesátých let.

V posledních letech je James Glickenhaus známý spíše svou sbírkou sportovních aut. V garážích má třeba Duesenberg J446, Stutz DV-32, jedno z nejstarších zachovaných Ferrari model 159 S Spyder Corsa z roku 1947, Ferrari Dino Competizione, Ferrari 412 P, Ferrari 208 GTB Turbo a mnoho dalších.

V roce 2006 si nechal přestavět Ferrari Enzo od slavného Pininfariny. Model se jmenuje Ferrari P4/5 a vznikl v jediném exempláři. Později si nechal postavit závodní auto pro svou novou stáj Scuderia Cameron Glickenhaus. Model P4/5 Competizione soutěžil ve čtyřiadvacetihodinovce na německém Nurburgringu. Auto vychází z Ferrari 430.

Ferrari P4/5

Ferrari P4/5

S tím se však Glickenhaus nespokojil a na příští rok plánuje zcela nové auto vlastní konstrukce, a to jak v silniční verzi, tak pro závody. Začít chce ve vytrvalostním závodu na Nurburgringu a v plánu je i 24h v Le Mans. Auto se jmenuje SCG 003, kde písmena jsou zkratkou názvu Scuderia Cameron Glickenhaus a 003 je pořadové číslo prototypu. Jednička patří Ferrari P4/5 Pininfarina a dvojka je závodní P4/5 Competizione.

Auto se má představit příští rok na jaře na autosalonu v Ženevě a především američtí novináři ho už dopředu pasují na jeden z nejzajímavějších výstavních exemplářů. Přitom zatím toho známo moc není, firma vlastně jen ukázala šasi z uhlíkových vláken, ze kterého toho zase moc patrného není. Na firemním videu jsou vidět fragmenty auta, ale celkový design zatím odhalen nebyl.

Auto má být velmi lehké, hmotnost nemá překročit hodnotu jedné tuny, spíš má být ještě lehčí. Pak nepřekvapí, že pod kapotou bude "jen" vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru s dvojicí turbodmychadel. Motor není vlastní konstrukce, dodá ho externí výrobce, ale zatím není jasné, který. Spekuluje se o Fordu. Výkon by měl být vyšší než 500 koní (312 kW), což spolu s nízkou hmotností dává tušit výborné jízdní výkony.

Karbonové šasi chystaného speciálu SCG 003
Karbonové šasi chystaného speciálu SCG 003

Scuderia Cameron Glickenhaus uvádí, že již má několik zájemců o nové auto. Chystá se tak malosériová produkce, ač známá není ani cena, ani termín dodání. Ale dříve než za rok to jistě nebude a cenovka určitě nebude nízká. Glickenhaus má mezi automobilovými fanoušky dobré jméno, takže by s odbytem několika kusů nemusel mít problémy. A na rozdíl od mnoha jiných firem pravděpodobně nebude hlavním měřítkem úspěchu případný zisk. Pro Glickenhause jsou auta především koníček, peněz má z finančního byznysu dostatek.

Autor:




Nejčtenější

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

Škoda Citigo
Obnovená Škoda Citigo se představuje, o nástupci není rozhodnuto

Nejmenší škodovka se dočkala po dlouhých šesti letech faceliftu, úpravy jsou opravdu jen kosmetické. Citigo je jediným evropským modelem značky, který se...  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Škoda Citigo
Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče,...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

McLaren MP4-12C Spider / KARBON /...
McLaren MP4-12C Spider / KARBON /...

r.v. 2013, naj. 19 400 km, benzín
4 250 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.