Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Seat Altea FR: závodní spořílek

  13:08aktualizováno  13:08
Už není třeba volit kompromisy. Altea FR odveze spořádaně a za hubičku víkendové nákupy, stejně jako uspokojí duši závodníka. Rodinný stěhovák tažený střídmě se stravujícím stosedmdesátihlavým stádem je realitou. Seat Altea FR 2,0 TDI.
Seat Altea FR

Seat Altea FR | foto: Seat

FOTOGRAFIE Z AUTOSALONU

Seat odpočívá po revoluci ve svých modelových řadách.

Žhavá španělská MPVéčka ve třech různých velikostech (Altea, Leon, Toledo) si prozatím získávají srdce závodivých otců od rodin.

Do Frankfurtu nad Mohanem si španělský výrobce připravil sportovně zaměřenou verzi Altey, která ale neztratila nic ze své praktičnosti.

Co značí dvě tajemná písmena FR na bocích vozu? Říkají, že i přesto, že s autem jeho řidič čepuje u naftového stojanu benzinky, prožene nejednoho soupeře.

Dvoulitrové TDIčko inženýři Seatu vyladili na 170 koní výkonu (125 kW). Oproti obyčejnému turbodieselu s objemem dva litry, který najdeme i pod kapotou Škody Octavie, dostala Altea FR o třicet koní výkonu navíc.

Mocné srdce pod kapotou dynamického MPV nabídne 350 Nm krouticího momentu. Stokilometrovou rychlost „eFeRko“ pokoří za 8,6 sekund. Rodinu odveze na výlet až 208kilometrovou rychlostí. Motor spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou.

Sériová verze, která přijde na jaře příštího roku, nebude mít velká písmena na bocích, identifikátory FR budou o něco rafinovanější, znalec se však nesplete. Auto dostane osmnáctipalcová kola s pneumatikami 225/40 R18, pozměněný tvar nárazníků a obligátní koncovky výfuku.

Dvoubarevná dračice

Frankfurtská Altea FR je navíc vyvedena ve dvoubarevném laku, stříbrné tělo karoserie doplňuje černá střecha. Nešetřilo se ani na interiéru. Ten je vyveden v kůži. Aby posádka nezapomněla v jakém autě jede, jsou na sportovních sedačkách dvě velká všeříkající písmena FR. Nechybí samozřejmě ani sportovní volant a pedály.

FOTOGRAFIE Z AUTOSALONU

Autoři:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.