Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

SUV od Seatu se začne prodávat v létě. Jeho dvojčetem bude Yeti

  16:19aktualizováno  16:19
Seat v polovině letošního roku uvede na trh své první SUV. Novinka, která se bude vyrábět ve východočeských Kvasinách, se představí na autosalonu v Ženevě začátkem března. Seat čeká, že se tento model stane jedním z pilířů značky.

Seat 20V20 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Výroba novinky se v Kvasinách rozjede v březnu (více čtěte zde). Podle informací iDNES.cz se má auto poprvé ukázat v Česku v druhé půlce června, prodej odstartuje v létě. Potvrzeno to zatím oficiálně není, ale vůz by měl nést jméno Aran.

Seat Aran

Na francouzském webu The Automobilist se objevil obrázek displeje multimediálního systému, který odhaluje vzhled připravovaného vozu. Dnešní auta jsou totiž v menu svých počítačů často zobrazená. Podle všeho jde opravdu o definitivní podobu vozu.

Design přímo navazuje na koncept 20V20, který Seat představil loni v Ženevě.

Španělské SUV z Kvasin má být podle magazínu AutoAlgerie dlouhé 4 363 mm, široké 1 841 mm a vysoké 1 600 mm. Rozvor má být 2 638 mm. První SUV značky už tedy svými rozměry patří vedle Škody Yeti. Nová generace SUV Škoda a Seat budou blízcí příbuzní, podobně jako Škoda Octavia a Seat Leon. Nový Yeti by měl dorazit v roce 2017, podle informací iDNES.cz škodováci čerpají při jeho vývoji také ze zkušeností konstruktérů nového seatu, kteří mají díky harmonogramu uvádění modelů na trh rok „náskok“.

Obě značky chystají ještě větší sedmimístná SUV. Česká značka představí Škodu Kodiaq v podobě konceptu VisonS právě také v Ženevě. Sériová verze dorazí až ve druhé polovině roku.

Fotogalerie

Všechna chystaná SUV vzniknou na platformě MQB koncernu VW určené pro vozy s pohonem předních a všech kol (systém Haldex). Technický základ, který používají mimo jiné Octavia, Superb, VW Golf nebo Seat Leon, přinese pod kapotu prvního SUV v historii Seatu jako základní motor přeplňovaný benzinový tříválcový litr (1.0 TSI) s výkonem 116 koní a čtyřválec 1,4 TSI se 150 koňmi. Turbodiesely budou mít objem 1,6 (116 a 150 k) a dva litry (190 k). Časem se ovšem nabídka motorů změní, protože koncern Volkswagen chystá velký třesk, který přinese unifikovanou řadu čtyřválců objemu 1,5 litru (více zde).

Vyjma základní motorizace, která dostane jen pohon předních kol, bude nové SUV od Seatu k mání také jako čtyřkolka. Samozřejmostí bude možnost příplatku za dvouspojkový automat DSG.

K dispozici mají být verze Reference, Style, Excellence i FR. Ve výbavě má mít přední světla kompletně složená z LED diod, multimediální centrum s až osmipalcovým dotykovým displejem nebo bezdrátovou nabíječku mobilu.

Španělská značka předpovídá nárůst prodejů tohoto druhu automobilů o 25 % do roku 2020, což bude odpovídat více než 1,55 milionu vozů v západní Evropě.

Může se hodit

Seat

Seat Altea XL 1.2 TSI 2012. Cena 262 000 Kč.

Další vozy značky Seat na Automodul.cz.

„Žijeme nyní v éře kompaktních vozů SUV, segmentu, který roste, protože všestranné schopnosti těchto vozů vycházejí vstříc potřebám celé rodiny a navíc nabízejí skvělé možnosti pro cestování po městě i na dlouhé vzdálenosti mimo město,“ myslí si Lluís Puerto, technický vedoucí organizace Fundació RACC.

Arantxa Alonsová z marketingového oddělené Seatu si myslí, že zákazníci, kteří mají zájem o SUV, hledají čtyři hlavní charakteristické vlastnosti: pocit větší bezpečnosti, který pramení z robustnější konstrukce, modernější design, větší praktičnost a více vnitřního prostoru. Tvrdí, že tyto rysy jsou nejvíce oceňovány mužskými zákazníky, jejichž věk je v průměru 52 let, ale velký ohled na ně berou také ženy. „Díky vysoké poloze sedadla mají ženy při řízení pocit větší bezpečnosti, který eliminuje obavy z jízdy v městském provozu. Je to jako sedět v pevnosti,“ dodává Alonsová. Podle ní to je důkazem, že SUV není přechodným, ale trvalým trendem.

Koncept 20V20 na autosalonu v Ženevě v roce 2015 ukazuje podobu připravovaného SUV. Tvar je velmi blízký sériovému provedení, interiér je hříčkou designérů:





Nejčtenější

Sraz Volkswagenů Brouk na pražském Vítkově
Praha plná brouků. Legendární auta na srazu sprintovala i plavala Vltavou

Už pošestnácté patřila Praha nejslavnějšímu autu světa. Broučí sraz v modřanském Freestyle parku byl i přes nepřízeň počasí opět náramná podívaná. Tradičním...  celý článek

Aston Martin Virage
Autofotka týdne: Úplně první Aston Martin Virage je perla českých garáží

Aston Martin Virage nedosahuje takového věhlasu jako předchozí typ V8, který nahradil v roce 1988. Nízký počet vyrobených kusů z něj ovšem dělá exkluzivní...  celý článek

Lancia Delta HF Integrale
Voltovy lancie v Česku osiřely. Fanatik legend rally tragicky zemřel

Postavou nevelký, soutěžáckým srdcem však velikán mezi nadšenci do světa rally a milovníky italské produkce zvláště. Na pohled nenápadný kouzelný dědeček, ve...  celý článek

Toyota Yaris
Pokrok v mezích potřeby. Nová Toyota Yaris kašle na downsizing

Yaris je čtvrté nejprodávanější malé auto v Evropě, to v kusech znamená 200 tisíc aut ročně. Známý a oblíbený model tvoří čtvrtinu prodejů Toyoty v Evropě. Teď...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
ANALÝZA: Čína je náš druhý domov, říkají světové automobilky.

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Přitočí se ke mně nenápadný chlapík a chce si povídat: „Jsem Leo Cai, odkud jsi? Já jsem partner Volkswagenu tady v Číně,“ podává mi ruku a pak vizitku. „Máme...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Citigo
Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče,...  celý článek

Škoda Kodiaq Scout
Víc chromu pro Kodiaqa. Škoda představuje verzi Scout

Výroba Škody Kodiaq už běží v Kvasinách naplno, první auta dorazí k zákazníkům během několika týdnů. Automobilka nyní představuje speciální provedení Scout.  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.