Seat Altea Freetrack

Seat Altea Freetrack | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Seat chce do přírody: Altea Freetrack

  • 10
Strategii koncernu Volkswagen poslat mimo silnice co nejvíce modelů přijala za své i jeho španělská značka. Seat by také rád vyjel do terénu s MPVkombíkem altea. Prozatím jen na autosalonovou zkušenou se do Ženevy vydal bílý koncept Freetrack.

Do terénu se chystá další MPVčko od německého koncernu, protentokrát muselo při cestě do Švýcarska překonat Pyreneje. Koncernová platforma, kterou využívá i jedna z nejnovějších škodovek jménem Scout (terénněji vypadající verze Octavie 4x4), dala vzniknout rodinné Altee XL v provedení Freetrack.

Prozatím je terénní altea pouze konceptem, na ženevské molo se vyšplhala s pomocí 19 palcových kol a spoustou plastu, který ji přidává na bojovnosti.

Kromě efektních doplňků dostala na výlety za kamzíky větší světlou výšku 310 milimetrů. Obligátní výměnu nárazníků za svalnatější doplnila nejradikálnější "terénní" úprava celého exteriéru. Na páté dveře se ze dna kufru nastěhovalo náhradní kolo.

Na autosalonu se koncept nemůže ukázat bez panoramatické střechy, s prosklením pro výhled na hvězdy tak dorazil i freetrack.

Na sportovní notu hraje interiér se čtyřmi sportovními skořepinovými sedačkami.

Pro dovádění mimo bezpečí asfaltového koberce dostal SUV-MPV seat nejsilnější dvoulitrové TFSIčko. Sílu dvousetčtyřiceti přímovstřikových koní bičovaných turbodmychadlem přenáší šestistupňová manuální převodovka. O neznámé množství newtonmetrů (v Leonu Cupra jich stejný motor má 300) se dělí přes mezinápravovou spojku Haldex II kola obou náprav.

Seat Altea FreetrackSeat Altea FreetrackSeat Altea Freetrack



Seat Altea FreetrackSeat Altea FreetrackSeat Altea Freetrack