Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Seat chystá velké bezejmenné auto a malou ibizu

  10:00aktualizováno  10:00
Uvedení velkého klasicky tvarovaného modelu slíbil šéf Seatu na rok 2009, prozatím nemá jméno, už jsou ale venku první tovární skici. Na příští rok se chystá nová generace malé ibizy. Mohla by být bachratější, ale také dravější.

Seat Ibiza | foto: Autotriti

Prezident španělské automobilky Erich Schmitt oznámil, že v roce 2009 Seat představí dva nové modely, které bude vyrábět fabrika v Martorellu.

Bude to auto s klasickou tříprostorovou karoserií a kombík patřící do střední třídy, tedy někam vedle Škody Superb nebo třeba nového Fordu Mondeo, ve které momentálně Seat žádný model nenabízí.

Projekt velkého seatu pro rok 2009

Seat si pravděpodobně uvědomil, jak moc mu v nabídce chybí klasicky střižený vůz určený ortodoxněji zaměřeným zákazníkům. Má tak vzniknout nové auto, mířící jak za kupci nástupce předchozí generace toleda, tak za těmi, kteří pokukují po vyšší kategorii.

Seat zdá se opustí sjednocující tvář svých modelů. Na prvních skicách, které ukázal na tiskové konferenci samotný šéf Seatu, je vidět, že na klasicky střižený mohutný sedan se zaoblený seatí čumák s mandlovýma očima jednoduše naroubovat nedá.

Oproti dřívějším spekulacím dostane o něco řezanější rysy a klasické proporce. Má tak vzniknout auto, které by mělo uspokojit ty, kterým se stávající bachraté toledo nelíbí. U případných zákazníků nabídka Seatu prohrává díky přílišnému unifikování modelů - ať si pořídíte alteu, alteu XL nebo toledo, vždy dostanete stejnou tvář a stejné MPVčkoidní tvary.

Projekt velkého seatu pro rok 2009

Nový seat má zdůraznit sportovního ducha automobilky, Španělé by v chystaném modelu rádi viděli konkurenta Alfy Romeo 159. Vrátí se proto ke klasickým tvarům a dostane karoserii sedanu po vzoru předchozích generací navržených Giugiarem.

Technika se oproti bachratému toledu změní z deseti procent, exteriér z 80 a interiér ze 60 %, říkají zdroje mimo automobilku.

Pod kapotu dostane benzinové motory 1,6 FSI, 1,8 TFSI (180 koní) a dvousetkoňový dvoulitr TFSI. TDIčka nabídnou výkony mezi 105 a 170 koňmi. Všechna provedení by měla mít šestistupňový manuál. Ceny budou startovat na 18 tisících eurech (o něco málo víc než půl milionu korun).

Nový - prozatím bezejmenný - model využije maximum z koncernových sourozenců - VW Passat, Škody Superb a Audi A4. Spekuluje se o tom, že by finální podoba mohla být podobná studii Bolero z roku 1998.

Bolero 330 BT se představilo jako koncept na autosalonu v Ženevě, jeho design navrhl Erwing Himmel ještě v "předdesilvovské" éře u Seatu.

Seat BoleroSeat Bolero





Zadní dveře konceptu se odsouvaly směrem vzad, čtyřem cestujícím při nastupování nepřekážel středový sloupek. Sílu 330koňového šestiválce biturbo přenášela na silnici přední kola s rozměrem 255/40 R19. Bolero jelo maximálně 275 km/h a z nuly na stovce bylo za pět sekund.

Nová ibiza už/až za rok
Nejstarší v nabídce automobilky zpoza Pyrenejí je malá ibiza. Technický sourozenec Škody Fabia a VW Polo se vyrábí už šest let.

Nová ibiza chystaná na rok 2008 by měla pokračovat ve velkoprostorovém stylu moderních seatů.

Na obrázcích pocházejících z řeckého serveru Autotriti je vidět možná podoba třídveřové verze. Malá Ibiza na nich vypadá jako zkrácený dravý třídveřový leon. Délka by měla zůstat na stávající hodnotě 3953 mm, kufr také (267 litrů).

Kromě tříválcové jedna-dvojky známé z fabie dostane až čtyři různé motory s objemem 1,4. Obyčejnou verzi s výkonem 63 kW by měla doplnit ještě TSIčka ve třech výkonových verzích. 140- a 170koňové budou samozřejmě přeplňovány kompresorem a turbodmychadlem, nejslabší 120koňová se obejde bez kompresoru. Mluví se ale také o čtyřválcích TFSI, které nově dostala Škoda Octavia, v ibize by měly mít výkon 150 a 180 koní.

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.