Patří mezi ně například méně místa pro kolena cestujících na zadních sedadlech nebo úzký nákladový prostor, který omezuje využití jinak velkého zavazadelníku.
VNĚJŠÍ VZHLEDSportovně střižená karoserie připomíná zejména zadní částí italské vozy. Není divu, vždyť na ní pracoval bývalý šéfdesignér Alfy Romeo, Walter de Silva. Největší podobnost najdeme u zadních kruhových světel s čirou optikou.
Může se hoditNabídka nových i ojetých automobilů Seat Cordoba www.automodul.cz |
Rozporuplně působí příď vozu. Designérsky propracovaná přední část jako by patřila k jinému automobilu.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
INTERIER A KUFRV interiéru zaujme malý tříramenný volant, krátká řadicí páka s imitací hliníku a velmi lacině působící šedé plasty, které jsou kombinovány s černou palubní deskou. Navíc je interiér až nezvykle strohý.
Ovládací prvky jsou dobře rozmístěny a tak je lze už po krátkém seznámení s vozem obsluhovat intuitivně. Přístroje jsou přehledné a dobře čitelné. Jejich velkým záporem je však červené podsvícení, které při dlouhé noční jízdě dráždí oči řidiče. V jejich záři navíc snadno zanikne rozsvícená varovná kontrolka červené barvy.
Sedadla jsou pohodlná i při jízdě na delší vzdálenosti, cestující vzadu však musí počítat s malým prostorem v oblasti kolen. Sedadlo řidiče je výškově nastavitelné. V kombinaci s výškově a podélně nastavitelným volantem tak vznikají pro řidiče ideální podmínky pro nalezení nejvhodnější polohy.
Zavazadlový prostor nabízí objem 485 litrů v základním uspořádání! Sklopením zadních sedadel se zavazadelník zvětší na 800 litrů. Mezi průměr jej sráží malý vstupní prostor. Průřez pro nakládání zavazadel totiž omezují blatníky a zadní nárazník.
MOTOR A SPOTŘEBATestovaný vůz poháněl přeplňovaný vznětový agregát vybavený systémem čerpadlo-tryska o objemu 1,9 litru. Motor nabízí výkon 74 kW (100 k) a dosahuje maximálního točivého momentu 240 Nm při 1800 až 2400 ot/min.
Přestože výrobcem udávané zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,1 sekundy není nijak závratné, subjektivní pocit řidiče je díky celkovému naladění vozu poněkud jiný. Tady auto těží z výborně odstupňované pětistupňové manuální převodovky. Samotná řadicí páka má hladký a přesný chod, díky čemuž je radost s ní řadit.
S vozem jsme dosáhli maximální "tachometrové" rychlosti 202 km/h a nutno poznamenat, že ručička rychloměru sprintuje až ke 190, potom už není akcelerace tak výrazná, ale přesto se nad zmiňovaných 200 dostane až nečekaně rychle.
Kombinovaná spotřeba se v průběhu testu pohybovala okolo 5,5 litru na 100 km, což není mnoho vzhledem k tomu, že se s autem jezdilo převážně sportovně nebo v městském provozu. Výrobce udává spotřebu po městě 6,4 litru, mimo město 4 litry a v kombinovaném provozu 4,9 l/100 km.
JÍZDNÍ VLASTNOSTIVůz působí nečekaně dynamicky. Tužší nastavení podvozku sice něco málo ubírá na pohodlí cestujících, ale dovoluje ostré průjezdy zatáček. Motor v kombinaci s kvalitní převodovkou umožňuje rychlé a bezpečné předjíždění, brzdy jsou účinné a odpovídají sportovnímu ladění vozu.
Ovládání automobilu usnadňuje progresivní posilovač řízení. Trochu nás překvapilo, že testovaná Cordoba ve výbavě Signo, není vybavena ABS.
Pochvalně můžeme mluvit o odhlučnění interiéru. Aerodynamický hluk je slyšet pouze ve vysokých rychlostech, kterých na našich silnicích při dodržování vyhlášky nedosáhnete. Motor při jízdě po městě tiše brouká, na dálnici však i toto brumendo utichne.
CENAZákladní model Seatu Cordoba s motorem 1.2 12V se prodává za 319 900 Kč. Nejlevnější vůz s dieselovým motorem 1.9 SDi vyjde na 373 900 Kč. Cordoba 1.9 TDi Signo je nabízena za 469 900 Kč. Cena testovaného automobilu je 522 000 Kč.
** ABS+MSR+EDS+TCS+ESP
*** cena je za poloautomatickou klimatizaci. Automatická klimatizace "Climatronic" vyjde na 42000.
**** bezpečnostní sada ABS + EBD + boční bezp. vzduch. vaky.
Uprostřed masky trůní velké logo automobilky. |
Vůz je dlouhý 4280 mm a rozvor má 2460 mm. |
Přední světlomety jsou s čirou optikou. |
Zadní světla připomínají italské automobily. |
Mohutná záď vozu budí respekt. |
Logo automobilky umístěné uprostřed kufru slouží k otevření zavazadelníku. |
Masivní karoserie vyvolává pocit bezpečí. |
Vstupní otvor do zavazadelníku je příliš malý. |
Základní objem zavazadlového prostoru je 485 litrů. |
Plasty použité v interieru působí lacině. |
Palubní deska je strohá. |
V interiéru zaujme dobře padnoucí malý tříramenný volant. |
Přístroje jsou přehledné a dobře čitelné. |
Sedadla jsou pohodlná i při jízdě na delší vzdálenosti, cestující vzadu však musí počítat s malým prostorem v oblasti kolen. |
Motor poskytuje dostatečný výkon 100 koní. |
Testovaný vůz poháněl přeplňovaný vznětový agregát vybavený systémem čerpadlo-tryska o objemu 1,9 litru. |