Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Seat Cupra GT - jede až 300 km/h

  11:26aktualizováno  11:26
Nejnovější "ostrý" Seat potvrzuje ambice španělské automobilky stát se nejsportovnější značkou koncernu VW. Další kreace, kterou má na svědomí tým Waltera de Silvy, nese označení Cupra GT.

Ve svém civilním provedení, na které se zákazníci mohou těšit koncem tohoto roku, bude  prohánět třeba i nové Lamborghini Gallardo.

Svezení ve více než čtyři a půl metru dlouhém sporťáku velmi agresivního vzezření si jako první budou moci vychutnat jezdci španělského seriálu okruhových závodů vozů GranTurismo.

Atraktivní "gé-téčko" působí velmi robustním dojmem: z mohutné "hmoty" vozu "nesměle" vystupuje malá kabina.

Předku dominuje velké logo automobilky a velké světlomety (samozřejmě xenonové), které zdůrazňují výraznou hranu oddělující přední kapotu od boků vozu.

Zadní části pak jednoznačně dominuje obří spojler, která má v tomto případě  (cupra GT má poháněnou zadní nápravu) své opodstatnění. Křídlu sekundují dvě koncovky výfuku a relativně malé světlomety trujúhelníkového tvaru. Výrazná hrana,  rámující celý zadek, dává vyniknout mohutným blatníkům zadních kol.

Při pohledu zboku zaujmou především mohutné otvory, zajišťující dostatečný přísun vzduchu k motoru umístěnému uprostřed a ohromná osmnáctipalcová pětipaprsková kola. Vzhůru otevírané dveře a vysoko umístěná zpětná zrcátka jsou pak už jen třešničkou na dortu.

Za zády pilota najdeme třílitrový šestiválec do "V" který si inženýři Seatu vypůjčili od sbratřeného Audi. Motor disponující systémem přeplňování Biturbo poskytuje více než dostatečný výkon 500 koní. O co nejefektivnější přenesení síly na vozovku se stará sekvenční šestistupňová převodovka.

Mluví se i o pohonu všech kol systému Quattro a převodovce se dvěma synchronizovanými spojkami.

"Nadupaný" Seat dokáže, v závislosti na použitých převodech, pelášit rychlostí až 295 km/h. Z 0 na 100 pak pilota vystřelí za 4,2 sekundy.

Výkonému agregátu sekundují výkoné brzdy s chlazenými kotouči obřích rozměrů (378 a 355 mm).

Nezávislé zavěšení kol s dvojitýmí lichoběžníkovými rameny ve spolupráci s tlumiči Öhlins zaručují přesné a bezpečné ovládání vozidla v mezních situacích. Nezanedbatelnou roli hrají i velmi nízko položené těžiště a nízká hmotnost celého vozu.

K vyjímečným jízdním vlastnostem přispívají bezesporu i kvalitní materiály. Na rám vozu u Seatu použili materiál oblíbený u Audi - hliník. Konstrukce je tak dostatečně tuhá a lehká. Na karoserii je pak použit materiál z uhlíkových vláken.

Skelet karoserie tvoří tři základní části, které ve spojení zajišťují požadovanou tuhost Cupry. Přední části dominuje mohutný příčný nosník umístěný ve výšce palubní desky a hrany předního skla. Střední část tvoří dva podélné nosníky "spolupracující" se zadní částí konstrukce. Ta je tvořena sérií vzpěr zajišťujících vzájemné rozložení sil. V neposlední řadě má též za úkol dostatečně zpevnit zadní nápravu. 

Seat Cupra GT

Motor V6 přeplňovaný šestiválec biturbo
Uložení motoru uprostřed
Hnaná náprava zadní
Zdvihový objem 2 995 ccm
Vrtání x zdvih 82,5 x 92,8 mm
Max. výkon 368 kW / 500 koní
Kroutící moment 600 Nm při 5 250 otáčkách/min
Maximální rychlost 295 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 4,2 s
Převodovka šestistupňová sekvenční
Délka 4 562 mm
Šířka 2 100 mm
Výška 1 190 mm
Rozvor 2 650 mm
Rozchod vpředu/vzadu 1 843 / 1 818 mm
Pneumatiky přední 265/35 ZR18
Pneumatiky zadní 285/35 ZR18
Brzdy kotoučové s vnitřním chlazením
Průměr brzdových kotoučů 378 mm vpředu / 355 mm vzadu
Hmotnost 1 100 kg
Součinitel odporu vzduchu Cx=0,32

Seat Cupra GT

Seat Cupra GT

Seat Cupra GT - zezadu

Seat Cupra GT - profil

Seat Cupra GT - shora

Seat Cupra GT - čelní pohled

Autoři:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.