Seat Cupra GT - jede až 300 km/h

  11:26
Nejnovější "ostrý" Seat potvrzuje ambice španělské automobilky stát se nejsportovnější značkou koncernu VW. Další kreace, kterou má na svědomí tým Waltera de Silvy, nese označení Cupra GT.

Ve svém civilním provedení, na které se zákazníci mohou těšit koncem tohoto roku, bude  prohánět třeba i nové Lamborghini Gallardo.

Svezení ve více než čtyři a půl metru dlouhém sporťáku velmi agresivního vzezření si jako první budou moci vychutnat jezdci španělského seriálu okruhových závodů vozů GranTurismo.

Atraktivní "gé-téčko" působí velmi robustním dojmem: z mohutné "hmoty" vozu "nesměle" vystupuje malá kabina.

Předku dominuje velké logo automobilky a velké světlomety (samozřejmě xenonové), které zdůrazňují výraznou hranu oddělující přední kapotu od boků vozu.

Zadní části pak jednoznačně dominuje obří spojler, která má v tomto případě  (cupra GT má poháněnou zadní nápravu) své opodstatnění. Křídlu sekundují dvě koncovky výfuku a relativně malé světlomety trujúhelníkového tvaru. Výrazná hrana,  rámující celý zadek, dává vyniknout mohutným blatníkům zadních kol.

Při pohledu zboku zaujmou především mohutné otvory, zajišťující dostatečný přísun vzduchu k motoru umístěnému uprostřed a ohromná osmnáctipalcová pětipaprsková kola. Vzhůru otevírané dveře a vysoko umístěná zpětná zrcátka jsou pak už jen třešničkou na dortu.

Za zády pilota najdeme třílitrový šestiválec do "V" který si inženýři Seatu vypůjčili od sbratřeného Audi. Motor disponující systémem přeplňování Biturbo poskytuje více než dostatečný výkon 500 koní. O co nejefektivnější přenesení síly na vozovku se stará sekvenční šestistupňová převodovka.

Mluví se i o pohonu všech kol systému Quattro a převodovce se dvěma synchronizovanými spojkami.

"Nadupaný" Seat dokáže, v závislosti na použitých převodech, pelášit rychlostí až 295 km/h. Z 0 na 100 pak pilota vystřelí za 4,2 sekundy.

Výkonému agregátu sekundují výkoné brzdy s chlazenými kotouči obřích rozměrů (378 a 355 mm).

Nezávislé zavěšení kol s dvojitýmí lichoběžníkovými rameny ve spolupráci s tlumiči Öhlins zaručují přesné a bezpečné ovládání vozidla v mezních situacích. Nezanedbatelnou roli hrají i velmi nízko položené těžiště a nízká hmotnost celého vozu.

K vyjímečným jízdním vlastnostem přispívají bezesporu i kvalitní materiály. Na rám vozu u Seatu použili materiál oblíbený u Audi - hliník. Konstrukce je tak dostatečně tuhá a lehká. Na karoserii je pak použit materiál z uhlíkových vláken.

Skelet karoserie tvoří tři základní části, které ve spojení zajišťují požadovanou tuhost Cupry. Přední části dominuje mohutný příčný nosník umístěný ve výšce palubní desky a hrany předního skla. Střední část tvoří dva podélné nosníky "spolupracující" se zadní částí konstrukce. Ta je tvořena sérií vzpěr zajišťujících vzájemné rozložení sil. V neposlední řadě má též za úkol dostatečně zpevnit zadní nápravu. 

Seat Cupra GT

Motor V6 přeplňovaný šestiválec biturbo
Uložení motoru uprostřed
Hnaná náprava zadní
Zdvihový objem 2 995 ccm
Vrtání x zdvih 82,5 x 92,8 mm
Max. výkon 368 kW / 500 koní
Kroutící moment 600 Nm při 5 250 otáčkách/min
Maximální rychlost 295 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 4,2 s
Převodovka šestistupňová sekvenční
Délka 4 562 mm
Šířka 2 100 mm
Výška 1 190 mm
Rozvor 2 650 mm
Rozchod vpředu/vzadu 1 843 / 1 818 mm
Pneumatiky přední 265/35 ZR18
Pneumatiky zadní 285/35 ZR18
Brzdy kotoučové s vnitřním chlazením
Průměr brzdových kotoučů 378 mm vpředu / 355 mm vzadu
Hmotnost 1 100 kg
Součinitel odporu vzduchu Cx=0,32

Seat Cupra GT

Seat Cupra GT

Seat Cupra GT - zezadu

Seat Cupra GT - profil

Seat Cupra GT - shora

Seat Cupra GT - čelní pohled

Autoři:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...