Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Seat Ibiza LPG: pod plynem na konec světa

aktualizováno 
Ibiza dostala do letošního roku facelift. A s ním dorazila i zajímavá verze na propan-butan, která zaujme šetřílky. Navíc s ní budete tankovat klidně až po tisíci najetých kilometrech.

Seat ibiza | foto: Seat

Občerstvení vzhledu přichází u aut obvykle v druhé polovině jejich životní ho cyklu, u ibizy přišlo nezvykle pozdě, až po pěti letech. A nutno říci, že se povedlo. Vylepšení při faceliftu bývají v mnoha případech změnou k horšímu, u ibizy to chvályhodně neplatí.

Faceliftem prošky všechny tři verze. Třídveřový hatchback, pak pětidveřový I  kombík. Seat Ibiza má přepracovaný přední a zadní nárazník, novou mřížku před chladičem a když si připlatíte za bixenonové světlomety – to je v téhle kategorii snad unikum – dostanete do nich proužky LED diod pro denní svícení.

Seat ibiza

Mimochodem, je to jedno z mála aut, kde se designéři s touto technologií vypořádali opravdu se ctí. Světla jsou oproti předchozímu provedení trochu hranatější, prý to naznačuje směřování designu dalších seatů. Mají mít velmi podobné přední lampy a být hranatější.

Největší novinkou je v kabině zvětšená schránka před spolujezdcem, z původních 4,7 litru narostla na víc než dvojnásobek (10,7). Úprav se dočkala také grafika v kapličce pod volantem a panel ovládání klimatizace.

Seat Ibiza

Technika a všechno ostatní zůstaly stejné. Ibiza je jen kvůli novým nárazníkům o devět milimetrů delší, stejné zůstaly ostatní míry včetně velikosti kufrů (292 5dv. hatchback, 430 kombík).

Seat Ibiza na LPG v číslech

  • motor 1,6 litru, atmosférický čtyřválec
  • max. výkon 59 kW/80 k
  • max. točivý moment 145 Nm
  • max. rychlost 174 km/h
  • zrychlení 0–100 km/h 12 s
  • kombinovaná spotřeba 7,6 l/100 km
  • délka × šířka × výška × rozvor 4 061 × 1 693 × 1 445 × 2 469 mm
  • základní cena 284 900 Kč (třídveřová verze)


Naladění podvozku a jízdní vlastnosti se nezměnily. Ibiza je stále velmi jistá, má spíše tvrdší podvozek a můžete s ní upalovat i vyššími než dálničními rychlostmi bez zaváhání. Je moc příjemná na ovládání a třeba řidičky mající panický strach z rozjezdů do kopce uklidní speciální vychytávkou, která nechá auto zabrzděné ještě chvíli po uvolnění prostředního pedálu. Na start bez nežádoucího couvnutí tak má šofér klid a čas.

Kabina je pro průměrně rostlou posádku dostatečně velká. Kufr je na běžné použití akorát velký a vcelku dobře přístupný. Pokud ale chcete používat pětidveřovou ibizu jako rodinné auto pro přepravu dítěte s kočárkem, zajděte si předem do autosalonu vyzkoušet, jak se tam nakládá. Hrana kufru je v ještě snesitelné výšce, horší je to s koncovými světly, které nákladový otvor ve spodní části zužují a zasahují lehce do kufru. Ne každý kočár se tam pak pohodlně vejde.

Fotogalerie

Základním motorem pro ibizu je tříválcový 1,2 s cenovkou 221 900 korun; té se vyhněte obloukem, pokud neplánujete jen pojížďky po městě. Seat se zákazníkům snaží "protlačit" hlavně přeplňovanou dvanáctistovku TSI, se kterou má ibiza 105 koní. Naopak ceny turbodieselů jsou tak vysoko, že vám myšlenky na laciné ježdění na naftu znechutí jen pohled do ceníku: nejlevnější 1,2 TDI stojí 295 900. To se vyplatí jen těm, kdo najezdí obrovské porce kilometrů.

Plyn je zajímavá nabídka

Může se hodit

Pořiďte si nový Seat Ibiza za dobrou cenu. Vybírejte na Automodul.cz/Seat Ibiza.

Mnohem zajímavější volbou pro spořílky se zdá plynová varianta. Verze s motorem 1,6 má totiž dvě plnohodnotné nádrže, do té usazené na místě rezervy se tankuje propan-butan (LPG). Třídveřová "plynová" ibiza vyjde na 284 900, pětidveřová na 292 900 Kč. Do kombíku bohužel plynový pohon nepořídíte.

Seat uvádí, že kilometr jízdy s Ibizou 1,6 LPG (59 kW) vyjde na 1,27 koruny, záleží na ceně, za kterou plyn kupujete. Tovární zástavbu plynové nádrže nevnímáte, jen na středovém panelu úplně dole ve schránce před řadicí pákou přibylo tlačítko přepínání mezi plynovým a benzinovým pohonem. A na displeji mezi budíky v kapličce pod volantem vás systém informuje, na co jedete a kolik plynu je v nádrži. Že jedete na propan-butan také hlásí zelená kontrolka na otáčkoměru; když začne plyn docházet, rozsvítí se ještě oranžová. Startujete a rozjíždíte se na benzin, pak se spalování okamžitě automaticky přepne na LPG.

Seat ibiza

Kombinovanou spotřebu udává výrobce 7,6 l na sto kilometrů. V provozu na benzin se toho v pohodě udržíte. Plynu spotřebuje osmiventilový benziňák MPi upravený na pohon plynem přímo z výroby kolem deseti litrů. Objem plynové nádrže, která vyhnala zpod podlahy kufru rezervu, je přes padesát litrů. Při svižném ježdění po dálnicích a poskakování po městě nám vystačila na víc než pět set kilometrů. K tomu připočítejte standardní pětačtyřicetilitrovou nádrž na benzin a vyjde vám dojezd na jedno natankování obou paliv přes tisíc kilometrů.

Osmdesátikoňovou atmosférickou jedna-šestku musíte ke kalupu trochu popohánět. S řadicí pákou pětistupňové převodovky pak pracujete tak, aby měl motor dost otáček. Při klidné jízdě si ale nechá líbit i převalování kolem patnácti set otáček. Motor není žádný dravec, ale z ibizy nedělá ani loudu. Samozřejmě pro jízdy s plnou zátěží výhradně levým dálničním pruhem to ideální volba není, ale pro normální ježdění je Ibiza Bi-Fuel ideální parťák.





Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.