náhledy
Třídveřový Seat Leon přidal plastové svaly na blatníky, přizvedl podvozek a hlavně dostal pod kapotu tři sta koní.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Frankfurtský koncept Cross Sport má namířeno do výroby. Potvrzuje, že španělská automobilka se teď vrhne na auta do přírody.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Na příští sezonu Seat chystá nové SUV, které bude vyrábět v Kvasinách. Publikum má navnadit nabroušená verze modelu Leon, která přidává ještě outdoorový vzhled. Nejvyšší výkon 221 kW/300 k spojuje s pohonem všech kol.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
„Modelová řada SEAT Leon je nejen neuvěřitelně úspěšná, ale přesvědčí také svou výjimečnou rozmanitostí. S konceptem Leon Cross Sport testujeme nový nápad – kombinaci výkonu modelu Leon CUPRA s mnoha možnostmi vozidel pro jakékoli cesty,“ říká Jürgen Stackmann, předseda představenstva Seatu, který o konceptu mluví jako o autě do "městské džungle“.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Zrychlení z nuly na sto umí Cross Sport za 4,9 sekundy. Narozdíl od klasického Leonu Cupra, který má pohon přední nápravy, dostal Cross Sport elektronicky řízený pohon všech kol s elektronickou uzávěrkou diferenciálu. Světlá výška je o 41 milimetrů vyšší než u Leonu Cupra.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Na devatenáctipalcová kola putuje 380 Nm točivého momentu přes dvouspojkovou automatickou převodovku DSG.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Pohon všech kol je provedený vícelamelovou spojkou s hydraulickým ovládáním a elektronickým řízením. Pátá generace mezinápravové spojky Haldex přenáší za běžných podmínek většinu síly na přední kola. Poměr se ale neustále mění. Za běžných podmínek putuje při jízdě na zadní nápravu něco mezi pěti a deseti procenty síly. Ale například při rozjezdu se může auto s haldexem stát převážně zadokolkou.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Leon je jedním z pilířů značky. Třetí generace je velmi úspěšná.
Autor: iDNES.cz
Seat Leon Cross na prezentaci koncernu Volkswagen na letošním ročníku frankfurtského autosalonu
Autor: Reuters