Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Seat: MPV tvary nového toleda

  8:26aktualizováno  8:26
"Proč má mít velké auto klasickou vizáž," řekli si před nějakou dobou u Renaultu. A postavili avantime a vel Satis. MPVtvary se zalíbily také u Seatu a po menší altee přichází na svět velké toledo. Malým autům říkáme nákupní tašky. Toledo je spíše taška velká a sportovní. Na jednu stranu praktická, na druhou stranu hýřící dynamikou a energií.

Velké auto klasických tvarů nabízí kdekdo, ale netradiční koktejl proporcí velkoprostorového auta a dynamických a rychlých křivek umí namíchat právě Walter de Silva - designérský kouzeník, který momentálně hájí barvy španělské automobilky.

Studie pojmenovaná Seat Toledo Prototipo je jedním z trháků autosalonu, který probíhá na "domácí půdě" Seatu, v Madridu. Uhrančivost a temperament mu upřít nelze.

Liftbackové tvary předchozích toled jsou minulostí, letos a příští rok budou "frčet" jednolité tvary, doplněné sexy křivkami. Toledo prototipo jich má na rozdávání.

Bez jednoho centimetru pětimetrové auto obléklo dvoubarevný obleček, který zvýrazní křivky, opticky potlačí objemy (tip pro dámy)  a  dodá na eleganci.

A jaké že barvy pro nás na letošní podzim/zimu, kdy by mělo nové toledo předvést svou finální podobu, u Seatu připravili? Podle Španělů bude "v kurzu" stříbrošedá a bronzová. 

Doplňme ještě ostatní míry: 1,77 metru délky a 1,58 metru výšky.

Při obcházení auta si mimo jiné všimneme 19 palcových kol, které obouvají botky o velikosti 235/35. Ani ostatní detaily by neměly ujít pozornosti pečlivého diváka.

Až se přestaneme kochat nápaditým a netradičním vzhledem, zavítáme dovnitř auta. Interiér přebírá koncept menší sestřičky altey.

Kombinace hnědooranžové kůže a šedočerných plastů působí vesele a moc si rozumí s barevností karoserie. Tvarování předních sedadel je hodno spíše sportovněji zaměřených aut. Možná tím chce seat naznačit, jak bude nové toledo jezdit.

Seat Altea: velký malý vůz

Zadní sedadla je možné posouvat dopředu, polohovat se dají také jejich opěradla. Při sklopení zadních sedadel vznikne rovná podlaha a kufr z původních 500 litrů objemu citelně naroste (na kolik, to Seat prozatím neprozradil).

Zavazadelník má dvojité dno, do kterého se dají schovat i relativně velké věci, které nechceme nechat na pospas nenechavcům. Dvojité dno má i kryt zavazadlového prostoru, do něj schováme třeba výstražný trojúhelník, nebo reflexní vestu.

Až  nás přestane bavit dívat se na sedmipalcové displeje přehrávače DVD (televize, videokamery, playstationu...), umístěné v opěrkách hlavy, zvedneme hlavu a můžeme sledovat  film ze všech nejkrásnější a nejpoutavější. Přes 7 milimetrů tlusté střešní okno zabírající téměř celou plochu střechy uvidíme nebe.

Madridský koncept ukrývá pod kapotou dvoulitrový zážehový motor, vybavený technologií FSI, s výkonem 150 koní (110 kW při 6000 ot.). Maximální točivý moment 200 Nm přenáší na přední kola manuální šestistupňová převodovka.

Všechna kola mají nezávislé zavěšení, přední náprava je typu McPherson. Zajímavý je posilovač řízení, který mění svou charakteristiku v závislosti na rychlosti jízdy a rychlosti jakou točíme volantem.

Z technických lahůdek zmiňme ještě alespoň bixenonová světla, která nejen že vidí za roh a nastavují tok světla podle zatížení auta, ale také se dynamicky přizpůsobují jízdním podmínkám a regulují nasměrování světel při brzdění a akceleraci.

Kombinace hnědo-oranžové kůže a šedočerných plastů působí vesele a moc si rozumí s barevností karoserie.

Tvarování předních sedadel je hodno spíše sportovněji zaměřených aut. Možná tím chce seat naznačit, jak bude nové toledo jezdit.

Přes 7 milimetrů tlusté střešní okno zabírající téměř celou plochu střechy uvidíme nebe.

Kufr má v základní konfiguraci objem 500 litrů.

Dvojité dno má i kryt zavazadlového prostoru, do něj schováme třeba výstražný trojúhelník, nebo reflexní vestu.

Zavazadelník má dvojité dno, do kterého se dají schovat i relativně velké věci, které nechceme nechat na pospas nenechavcům.

Při sklopení zadních sedadel vznikne rovná podlaha.

Studie pojmenovaná Seat Toledo Prototipo je jedním z trháků autosalonu, který probíhá na "domácí půdě" Seatu, v Madridu.

Velké auto klasických tvarů nabízí kdekdo, ale netradiční koktejl proporcí velkoprostorového auta a dynamických a rychlých křivek umí namíchat právě Walter de Silva.

Liftbackové tvary předchozích toled jsou minulostí, letos a příští rok budou "frčet" jednolité tvary doplněné sexy křivkami.

Při obcházení auta si také všimneme 19 palcových kol, které obouvají botky o velikosti 235/35.

Interiér přebírá koncept menší sestřičky altey.

Autoři: ,




Nejčtenější

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.