Seat: MPV tvary nového toleda

  • 35
"Proč má mít velké auto klasickou vizáž," řekli si před nějakou dobou u Renaultu. A postavili avantime a vel Satis. MPVtvary se zalíbily také u Seatu a po menší altee přichází na svět velké toledo. Malým autům říkáme nákupní tašky. Toledo je spíše taška velká a sportovní. Na jednu stranu praktická, na druhou stranu hýřící dynamikou a energií.

Velké auto klasických tvarů nabízí kdekdo, ale netradiční koktejl proporcí velkoprostorového auta a dynamických a rychlých křivek umí namíchat právě Walter de Silva - designérský kouzeník, který momentálně hájí barvy španělské automobilky.

Studie pojmenovaná Seat Toledo Prototipo je jedním z trháků autosalonu, který probíhá na "domácí půdě" Seatu, v Madridu. Uhrančivost a temperament mu upřít nelze.

Liftbackové tvary předchozích toled jsou minulostí, letos a příští rok budou "frčet" jednolité tvary, doplněné sexy křivkami. Toledo prototipo jich má na rozdávání.

Bez jednoho centimetru pětimetrové auto obléklo dvoubarevný obleček, který zvýrazní křivky, opticky potlačí objemy (tip pro dámy)  a  dodá na eleganci.

A jaké že barvy pro nás na letošní podzim/zimu, kdy by mělo nové toledo předvést svou finální podobu, u Seatu připravili? Podle Španělů bude "v kurzu" stříbrošedá a bronzová. 

Doplňme ještě ostatní míry: 1,77 metru délky a 1,58 metru výšky.

Při obcházení auta si mimo jiné všimneme 19 palcových kol, které obouvají botky o velikosti 235/35. Ani ostatní detaily by neměly ujít pozornosti pečlivého diváka.

Až se přestaneme kochat nápaditým a netradičním vzhledem, zavítáme dovnitř auta. Interiér přebírá koncept menší sestřičky altey.

Kombinace hnědooranžové kůže a šedočerných plastů působí vesele a moc si rozumí s barevností karoserie. Tvarování předních sedadel je hodno spíše sportovněji zaměřených aut. Možná tím chce seat naznačit, jak bude nové toledo jezdit.

Seat Altea: velký malý vůz

Zadní sedadla je možné posouvat dopředu, polohovat se dají také jejich opěradla. Při sklopení zadních sedadel vznikne rovná podlaha a kufr z původních 500 litrů objemu citelně naroste (na kolik, to Seat prozatím neprozradil).

Zavazadelník má dvojité dno, do kterého se dají schovat i relativně velké věci, které nechceme nechat na pospas nenechavcům. Dvojité dno má i kryt zavazadlového prostoru, do něj schováme třeba výstražný trojúhelník, nebo reflexní vestu.

Až  nás přestane bavit dívat se na sedmipalcové displeje přehrávače DVD (televize, videokamery, playstationu...), umístěné v opěrkách hlavy, zvedneme hlavu a můžeme sledovat  film ze všech nejkrásnější a nejpoutavější. Přes 7 milimetrů tlusté střešní okno zabírající téměř celou plochu střechy uvidíme nebe.

Madridský koncept ukrývá pod kapotou dvoulitrový zážehový motor, vybavený technologií FSI, s výkonem 150 koní (110 kW při 6000 ot.). Maximální točivý moment 200 Nm přenáší na přední kola manuální šestistupňová převodovka.

Všechna kola mají nezávislé zavěšení, přední náprava je typu McPherson. Zajímavý je posilovač řízení, který mění svou charakteristiku v závislosti na rychlosti jízdy a rychlosti jakou točíme volantem.

Z technických lahůdek zmiňme ještě alespoň bixenonová světla, která nejen že vidí za roh a nastavují tok světla podle zatížení auta, ale také se dynamicky přizpůsobují jízdním podmínkám a regulují nasměrování světel při brzdění a akceleraci.

Kombinace hnědo-oranžové kůže a šedočerných plastů působí vesele a moc si rozumí s barevností karoserie.

Tvarování předních sedadel je hodno spíše sportovněji zaměřených aut. Možná tím chce seat naznačit, jak bude nové toledo jezdit.

Přes 7 milimetrů tlusté střešní okno zabírající téměř celou plochu střechy uvidíme nebe.

Kufr má v základní konfiguraci objem 500 litrů.

Dvojité dno má i kryt zavazadlového prostoru, do něj schováme třeba výstražný trojúhelník, nebo reflexní vestu.

Zavazadelník má dvojité dno, do kterého se dají schovat i relativně velké věci, které nechceme nechat na pospas nenechavcům.

Při sklopení zadních sedadel vznikne rovná podlaha.

Studie pojmenovaná Seat Toledo Prototipo je jedním z trháků autosalonu, který probíhá na "domácí půdě" Seatu, v Madridu.

Velké auto klasických tvarů nabízí kdekdo, ale netradiční koktejl proporcí velkoprostorového auta a dynamických a rychlých křivek umí namíchat právě Walter de Silva.

Liftbackové tvary předchozích toled jsou minulostí, letos a příští rok budou "frčet" jednolité tvary doplněné sexy křivkami.

Při obcházení auta si také všimneme 19 palcových kol, které obouvají botky o velikosti 235/35.

Interiér přebírá koncept menší sestřičky altey.

,