Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ostrá Ibiza Cupra dostala novou tvář, 180 koní zůstává

aktualizováno 
Seat se v Pekingu pochlubil faceliftem nejostřejšího malého modelu Ibiza Cupra. Auto dostalo novou tvář po vzoru celé modelové řady. Pod kapotou bude i nadále hučet maloobjemový turbomotor s 132 kW. Do prodeje se novinka dostane až koncem roku.

Seat Ibiza Cupra Concept | foto: Seat

Pro premiéru konceptu Ibiza Cupra si Seat vybral pekingský autosalon. V Číně značka teprve začíná, na rozdíl od výborně etablovaného mateřského Volkswagenu a stále mohutněji rostoucí Škody. Momentálně Seat prodává na čínském trhu jen model Leon, a tak se mu nová ostrá Ibiza bude hodit pro uvedení modelové řady na trh.

Prozatím je představená Ibiza Cupra pouze konceptem, ale je jasné, že finální produkt se bude lišit minimálně, jestli vůbec nějak. Sériovost z auta přímo čiší. Výrobce ale zatím neuvádí, kdy přesně se novinka začne prodávat a kolik bude stát. Je ale málo pravděpodobné, že by se cenovka výrazně odlišovala od té u předfaceliftové verze. A za tu si Seat účtoval v základním provedení 550 tisíc korun.

Seat Ibiza Cupra Concept

Facelift se odehrává v intencích změn, kterými prošla celá modelová řada. Nové jsou přední světlomety (stejné i pro "obyčejnější" model FR) s LED pro denní svícení, nová je kapota s prolisy a jiný je i přední nárazník. Na zádi se změnila optika svítilen, a toť z vnějšku vše. Koncept vystavil Seat v pro něj tradiční ostré žlutooranžové barvě a stejně barevné detaily použil i v interieru.

Ještě méně změn proběhlo v interieru, který je ale stále moderní. Aby také ne, když od premiéry této generace ibizy uběhly jen necelé čtyři roky. Nový volant má jinak řešená ramena, odlišná jsou i pádla pro řazení pod volantem. Pozměněný je i panel autorádia a stejně jako pro jiné verze Ibizy je nyní k dispozici odnímatelná dotyková navigace, která umí zobrazovat i údaje z palubního počítače.

S motorem Seat neexperimentoval a nechal v cupře osvědčený přeplňovaný motor 1,4 TSI s výkonem 132 kW (180 k) a točivým momentem 250 Nm. Převodovka je sedmistupňová automatická DSG a standardem bude i elektronická uzávěrka diferenciálu XDS.

Nové oči pro seat

Jak jezdí 150koňový kombík Ibiza ST FR ČTĚTE ZDE

Poměrně rychlý facelift nejmenší modelové řady Ibiza ohlásil Seat začátkem letošního roku. A už nyní se faceliftované běžné verze včetně kombíku dostávají do prodeje. Pro Seat je nejmenší model momentálně klíčovým zbožím. Ostatní modelové řady jsou už poměrně zastaralé, a to se jim prodejně moc nedařilo ani jako novinkám. Naopak ibiza se prodává stále velmi dobře, i proto takový důraz, aby model vypadal stále co nejlépe.

Autor:




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 10 000 km, diesel
1 021 475 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.