Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Gazely a panteři italské policie musí odolat kalašnikovu a vozit celu

aktualizováno 
Velmi úspěšný Seat Leon podle všeho zachránil španělskou značku. Vozy automobilky vlastněné Volkswagenem nastupují do služeb italské policie. Při náboru po nich stříleli a házeli kamení.

Může vás zajímat

Seat Leon 1.4 i 2009

Seat Leon 1.4 i 2009

Cena 156.999,- Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Španělský výrobce se stal novým dodavatelem vozů pro italskou policii. Celkově by měl Seat během tří let předat italským policejním složkám přes čtyři tisíce aut. Minulý měsíc intenzivně probíhaly testy upraveného modelu Leon 2.0 TDI. Prověřovala se v nich hlavně odolnost neprůstřelných oken. Uniformované seaty ale mají několik dalších extra úprav.

Kulky i kamení

Ve speciálním balistickém testu musel nový policejní leon prokázat odolnost proti kulkám, které dosahovaly rychlosti 1 400 km/h. Podle požadavků policie musí neprůstřelná okna (v tomto případě tlustá 22 mm) vydržet zásah minimálně ze zbraní .44 a .357 Magnum. 

Střelné zbraně pak vystřídala vystřelovací zařízení, která na leon vrhala kameny. Podle zdrojů automobilky by posádka vozu ani v jednom případě nedostala přímý zásah ze zbraní nebo od vržených kamenů. Dveře by dokonce měly vydržet i zásah z útočné pušky AK47 známé jako kalašnikov.

Okno muselo prokázat odolnost pro kulkám ze zbraní .44 a .357 Magnum.

Okno muselo prokázat odolnost pro kulkám ze zbraní .44 a .357 Magnum.

Neprůstřelné okno má šířku 22 milimetrů.

Neprůstřelné okno má šířku 22 milimetrů.

Vozy mají také speciálně upravený interiér, třeba na střeše jsou speciální úchyty na střelné zbraně a neprůstřelné vesty.

Fotogalerie

Na palubě vozí celu

Ve voze je také speciální GPS systém a vysílačka, upravovalo se také ovládání dveří. Na zadním sedadle vzniklo místo, které může fungovat jako malá cela pro zadržované osoby. Do výbavy byly zahrnuty také speciální bezpečnostní pneumatiky nebo upravené odpružení.

Policejní seaty budou vyvedené ve dvou základních barvách. Modrobílá verze je určená pro pantery (Polizia di Stato), modročervená verze pak pro takzvané gazely (Carabinieri). Seat je vůbec první zahraniční značkou, kterou vzaly do služby obě italské policejní složky.

Autor:




Nejčtenější

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Trend dneška: videokamery do auta. Od nehody vás nezachrání, ale při dokazování...
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Další z rubriky

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení se vrací, už ji schválila Sněmovna

Motoristé zřejmě budou muset opět platit České kanceláři pojistitelů za nepojištěná vozidla. Obnovu příspěvku schválila Sněmovna v poslanecké novele zákona o...  celý článek

Trend dneška: videokamery do auta. Od nehody vás nezachrání, ale při dokazování...
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Autonomní koncept Volkswagen Sedric
Výrobcům elektroaut budou chybět baterky. Potřebují 40 gigatováren Tesly

Téměř všechny automobilky plánují v nejbližších letech ofenzivu elektromobilů, ale ke splnění těchto plánů jaksi chybí dostatek baterií. Volkswagen přiznal, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.