Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Seat představuje ibizu nové generace

  17:24aktualizováno  17:24
Automobilka Seat přichází se zbrusu novým vzhledem svého modelu ibiza, kterého se dosud prodalo po celém světě přes 2,7 milionů kusů a byl tak nejprodávanějším seatem vůbec a také nejpopulárnějším vozem doma ve Španělsku. Oficiální premiéru si Seat Ibiza odbude na blížícím se autosalonu v italské Boloni, který začíná 5. prosince.

Nová Ibiza svým výrazným vzhledem dokonale zapadá do designerské filozofie španělské automobilky Seat, která se - v duchu svého firemního sloganu "Seat auto emoción" - profiluje jako výrobce sportovně orientovaných vozů. Karoserie nové Ibizy nese některé stylistické rysy, které by šlo vysledovat např. u nedávno představené modernizované Arosy nebo u studií Seat Salsa a Tango.

Vedle atraktivního designu vyniká karoserie nové Ibizy vysokou tuhostí, která se odráží v lepších jízdních vlastnostech i v dokonalejší ochraně cestujících při případné havárii. Novinkou je dvanáctiletá záruka proti prorezavění. Díky pečlivému ladění tvarů nového modelu ve větrném tunelu a využití moderních výpočetních metod se konstruktérům podařilo dosáhnout téměř dokonalého obtékání karoserie vzduchem (koeficient cx = 0,31). Malý odpor vzduchu přispívá k hospodárnosti provozu, výhodou je i velmi nízká úroveň akustického hluku, pronikajícího do interiéru.

Jedním z nejdůležitějších technických prvků nové Ibizy je koncept "Agile Chassis", jehož hlavními částmi jsou vyspělé zavěšení předních i zadních kol s dokonale sladěným odpružením a tlumením a přesné hřebenové řízení s posilovačem, který přizpůsobuje svůj účinek rychlosti jízdy, rychlosti otáčení volantem a úhlu natočení kol.

Podvozkový koncept "Agile Chassis" výrazně zvyšuje aktivní bezpečnost jízdy. Nová ibiza je však vybavena mnoha dalšími bezpečnostními prvky a systémy, jako jsou např. čelní airbagy pro řidiče a spolujezdce (součást standardní výbavy všech modelů), boční airbagy, protiblokovací systém brzd ABS, protiprokluzové zařízení TCS nebo elektronický stabilizační systém ESP.

Z nabídky motorů budou k  dispozici nový tříválcový zážehový motor (vůbec poprvé se pod kapotou sériově vyráběného vozu značky Seat objevuje tříválec!) o objemu 1,2 l a výkonu 47 kW/64 k. Vitální tříválec dokáže novou Ibizu rozjet až na rychlost 165 km/h.
Čtyřválcový zážehový motor o objemu 1,4 l se bude dodávat ve dvou výkonových verzích: verze s 55 kW/75 k výkonu je určena pro modely s manuální pětistupňovou převodovkou i čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Ibiza s motorem 1.4/55 kW (75 k) a manuální převodovkou jede až 174 km/h, verze s "automatem" dosahuje maximální rychlosti 170 km/h. Stejný motor o objemu 1,4 l ovšem naladěný na výkon 74 kW/100 k je určený především pro sportovně založené řidiče, kteří ocení maximální rychlost až 191 km/h.

Pro zájemce o vznětové motory jsou připraveny čtyřválce se systémem přímého vstřikování paliva do válců o objemu 1,9 l. Motor 1.9 SDi o výkonu 47 kW/64 k je nejúspornějším agregátem nového modelu - jeho průměrná spotřeba činí jenom
4,7 l/100 km a přitom Ibiza s tímto motorem jede až 163 km/h.

Přeplňovaný čtyřválec 1.9 TDi, vybavený systémem přímého vstřikování čerpadlo-tryska a turbodmychadlem s proměnnou geometrií, dokáže novou Ibizu zrychlit z 0 na 100 km/h během 10,8 s, udělí jí maximální rychlost až 190 km/h a v průměru se spokojí jenom s 4,9 l nafty na 100 km jízdy.

Skutečnou hvězdou mezi vznětovými motory připravenými pro novou Ibizu je čtyřválec 1.9 TDi o výkonu 96 kW/130 k, což z něj dělá vůbec nejvýkonnější agregát své kategorie. S tímto vyspělým motorem Ibiza jede až 207 km/h, z 0 na 100 km/h zrychluje během 9,4 s a její průměrná spotřeba činí jen 5,0 l/100 km.

Nový Seat Ibiza se bude vyrábět v obou známých karosářských verzích, tedy jako tří a pětidveřový hatchback. Zákazníci si budou moci zvolit i jednu ze třech osobitých verzí, lišících se úrovní výbavy: Stella, Sport a Signo.

Nový Seat Ibiza

Autor:




Nejčtenější

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Řidička najela v Petrohradu do protisměru
VIDEO: Řidička najela do protisměru, řešení bylo jednoduché

Řidička v Petrohradě najela na rušném průtahu městem do protisměru. Po nešikovném couvání a několika nebezpečných manévrech nakonec ze situace vyvázla, chvíli...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.