Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Seat Toledo 1,6 hraje podle německých not

  22:57aktualizováno  22:57
- Poslední přírůstek do sourozenckého spolku zvaného "nižší střední třída koncernu Volkswagen" si užívá týchž předností a trpí stejnými nedostatky jako jeho bratři a sestry - Octavia, Bora či Golf. Ani v Toledu nezajásají cestující vzadu nad místem pro nohy, zato vpředu si řidič ani spolujezdec nebudou na nic stěžovat. Také u Toleda působí dílenské zpracování seriózně, stejně jako jízdní vlastnosti vozu a výborný motor 1,6. Záporné body sklízí kufr, který má sice velký objem, přístup k zavazadlům však hodně omezuje malé víko.

Nálepku auta s nedostatkem místa na zadních sedačkách Toledu a spol. nikdo nesejme, stín krátkého rozvoru jednoduše překročit nelze. Výsledky měření v ÚSMD (Ústav silniční a městské dopravy) ovšem ukázaly, že oproti Octavii má Toledo o dva a půl centimetrů pro kolena zadních pasažérů navíc. Ale stejně jako v Octavii trpí vykrojená sedadla Toleda tím, že vybrání nevede až k podlaze. Končí více než decimetr nad zemí, a ač kolena cestujících místo mají, holeně je do vybrání opěradla pohodlně nepustí. Oproti Octavii má střecha Toleda strmější spád, a tak na zadních sedadlech ubylo půldruhého centimetru pro hlavu dospělých.
Osmiventilový stokoňový motor 1,6, v koncernu již dobře známý, si kritická slova líbit nenechá. Má dobrý zátah od nízkých otáček, i ve vyšších rychlostech je na svůj objem až překvapivě pružný (viz měření ÚSMD), přičemž nespotřebuje moc paliva. Při jízdě po dálnici v rámci předpisů si bere okolo sedmi a půl litrů benzinu na sto kilometrů, ve městě lze spotřebu udržet pod deseti litry a na mimoměstských cestách na necelých šesti. Velmi dobrý motor navíc doplňuje bezpečný a komfortní podvozek, který ztrácí jedničkovou fazonu až při velkém zatížení, kdy se trochu přetáčí. Výbornou si zaslouží přesné řazení rychlostních stupňů, brzdná dráha by ale podle měření ÚSMD mohla být o něco kratší.
Kufr má prvotřídní čalounění, které ostatně k Volkswagenu již tradičně patří, místa je nazbyt a ještě lze objem zvětšit sklopením zadních sedadel. Spodní hrana kufru je podle ÚSMD o pětačtyřicet milimetrů níže než u Octavie. Uhlopříčkou otvoru však zaostává za konkurencí - u sedanů Ford Focus a Mazda 323 o pět, respektive devět centimetrů. Kufr Toleda dostal plynové vzpěry, které nezasahují do prostoru kufru, jsou však tak krátké, že otevírání i zavírání víka jde hodně ztuha. Proto se na přístrojovém panelu objevila kontrolka zavření kufru. Ta je však málo platná, když řidič víko špatně přibouchne a odkráčí od auta pryč.
Interiér Toleda je zcela v duchu firmy VW. To znamená přesně umístěné a jednoduché ovladače a pohodlná, i když tvrdá sedadla s výborným bočním vedením.
Po přechodu na koncernovou podvozkovou platformu lze očekávat, že nové Toledo bude oproti svému nadprůměrně poruchovému předchůdci (podle statistik TÜV) spolehlivější.

očima designera
Už prvními jízdními záchvěvy mi Toledo připomnělo Octavii a svou solidní, kompaktní harmonickou figurou taktéž. Oproti tvarovanému trendu hran a lomů, který zvýrazňuje osobitost výrobní značky, se jeví Toledo jako ledová kostka na slunci, tekutě oblá. Nejvýraznější je nově definovaný "obličej" s velkým logem S uprostřed "nosního" otvoru. Tmavě zasklené reflektory korespondují s podnárazníkovými třídílnými otvory. Boční pohled ukazuje obecně oblou křivku oken zadních dveří, kde celý sloupek přechází do boků nad koly nevýrazně a v lakovém zrcadlení prozrazuje důkaz nedobře vymodelovaného tvaru. (Právě zde je konkurenční Octavia mistrně definována.) Vzadu je vidět konsekventní srůst oblostí včetně malého víka velkého zavazadlového tunelu. Zpestřením je červené zasklení světelné jednotky, jehož krásný tvar degradují necitlivě vtěsnané bílé svítilny.

prognóza odhadce
S dlouho očekávaným novým modelem chce Seat nejen vstoupit do vyšší střední třídy, ale i dosáhnout celkově nového umístění své značky na evropském trhu. Bude velmi zajímavé sledovat, jak se mu to povede se svým největším typem, postaveným na stejné koncernové platformě, jakou mají Škoda Octavia, Audi A4 a VW Golf. Nabízejí se otázky: Pomůže nové Toledo zastavit nepříznivý vývoj prodeje značky Seat v ČR z posledních let? Překročí stín svého kdysi v tuzemsku tak oblíbeného a posléze rychle zatraceného předchůdce? Nové auto má bezesporu všechny předpoklady dosáhnout toho, aby nálepka "TAXI" byla u Toleda zapomenuta a aby model mířící do cílové skupiny někde mezi Octavií a Passatem byl dobře prodejný i jako ojetina. S motorem o objemu 1,6 litru za něj ovšem po pěti letech zřejmě nebude více než 185 000 korun.
Peter Kolník, autor je spolupracovníkem redakce

Testovaný vůz a jeho konkurenti (dle údajů výrobců)

 

Model

Seat Toledo 1,6 Stella

Škoda Octavia 1,6 GLX

Volkswagen Bora 1,6

Opel Astra 1,6 CD

Ford Focus 1,6 Ghia

Výkon motoru (kW/k)

74/100

74/100

74/100

74/100

74/100

Max. točivý moment (Nm)

145

145

145

150

145

Počet ventilů na válec

2

2

2

4

4

Maximální rychlost (km/h)

188

187

188

188

185

Zrychlení 0-100 km/h (s)

11,5

11,7

11,7

11,5

11

Spotřeba (l/100 km) 1)

10,6/5,9/7,6

10,7/5,9/7,7

10,6/6,0/7,7

10,0/5,9/7,4

9,4/5,6/7,0

Rozměry d/š/v (mm)

4439/1742/1436

4511/1731/1429

4376/1735/1446

4250/1710/1430

4362/1699/1430

Rozvor (mm)

2513

2512

2513

2610

2615

Objem zavazadlového prostoru (l)

500

528

455

480

490

Výbava porovnávaných vozů

Airbag řidiče/spolujezdce

ano/ano

ano/9800

ano/ano

ano/ano

ano/6700

Boční airbagy

12 601

22 300 2)

13 375

11 000

16 900**

ABS

25 000

31 500

ano

ano

20 600

El. ovládaná přední okna

ano

12 600

ne

ano

ano

Centrální zamykání

ano

ano

ano

ano

ano

Klimatizace

36 945

37 500

38 074

44 600

36 100

Cena (Kč)

474 900

409 900

524 900

499 900

474 000

Poznámka: 1)město/mimo město/kombinace; 2)včetně airbagu spolujezdce

Pramen: AUTO MOTO

Hodnocení AUTO MOTO

MOTOR A PŘEVODOVKA

Pružnost motoru

8

Řazení/odstupňování převodovky

8

Spotřeba v testu

8

KAROSERIE A INTERIÉR

Prostor na předních sedadlech

9

Prostor na zadních sedadlech

5

Využití zavazadlového prostoru

5

Výhled z vozu

7

PODVOZEK

Jízdní vlastnosti

8

Řízení a ovladatelnost

8

Tlumení nerovností

9

Brzdy

7

Seat Toledo

Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d...
Mercedes Třída E 3,0 350d...

r.v. 2016, naj. 17 430 km, diesel
1 352 624 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.