Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Seat Toledo: dobrá volba pro pragmatiky

  12:55aktualizováno  12:55
25. 10. 2000 - Seat Toledo patří k oblíbencům na zdejším trhu nových, a hlavně jetých vozidel, což je však dáno víc zásluhou dobrého jména jeho koncernového otce Volkswagenu než kvalitou samotného modelu. A trochu se v osudu a vývoji podobá tuzemské Škodě, do níž německý gigant vstoupil později: zlepšuje se s časem a s železnou pravidelností.
Seat Toledo

Seat Toledo | foto: AAA Auto Praha

První exempláře vyrobené po premiéře modelu Toledo, a tím i vstup prvního seatu do automobilové střední třídy v roce 1991, tak jsou po všech stránkách horší ve srovnání s auty po zdařilé modernizaci v roce 1995. S druhou generací, která se představila vloni, ještě nejsou zásadní a dlouhodobé zkušenosti a ani v bazarech se dosud neukazuje, ale vše napovídá, že odstup od předchůdců bude podobně významný, jako prokázala škodovácká fabia oproti felicii. Starší Seat Toledo - to je typický rodinný vůz pro pragmatiky. Nezaručí sice žádné sportovnější ježdění či pastvu pro oko, zato je díky motorové technice VW spolehlivý a celkově nenáročný. Také dává dostatek prostoru zejména v kufru a neskrblí pohodlím - to vše za ceny, které jsou o poznání výhodnější ve srovnání s hlavními konkurenty. Nejstarší a nejjednodušší benzinové Toledo 1.6 z roku 1991 lze koupit do 100 tisíc korun, zhruba 100 tisíc se dává za stejně starý model 1.8. Doporučovanější auta po zmíněné modernizaci stojí kupříkladu v ročníku 1996 a v benzinovém provedení kolem 165 tisíc. Za žádanější turbodiesel se připlácí 15 tisíc až 20 tisíc, za verzi TDi 25 tisíc až 35 tisíc korun, a naopak nejslabší benzinový vůz 1.6 bývá zhruba o deset tisícovek levnější.

Může se hodit

Nové i ojeté vozy
Seat Toledo 
můžete koupit na www.automodul.cz

Nejvýkonnější šestnáctiventilové dvoulitry s cenami nijak vzhůru nehýbou - při drahém benzinu není zájem kupců veliký. Navíc se odborníci shodují, že v dvoulitrové konkurenci se nabízejí lepší možnosti, než představuje španělský automobil s podvozkem s prvky starého Volkswagenu Golf II. Zásadní nevýhodou toleda je především nepříliš dobré výrobní zpracování. Interiér s malými přístroji a lacině vyhlížejícími plasty i čalounění působí zastaralým dojmem. V tabulkách německého TÜV je model prakticky ve všech důležitých parametrech pod průměrem hodnocených automobilů, v kategorii vozů ve stáří do tří roků je dokonce čtvrtý od konce osmdesátistupňového žebříčku. Německá technická kontrola přitom kritizuje hlavně účinnost a rovnoměrnost působení brzd, korozi a lomy výfuku a závady v osvětlení. Nicméně přes všechny výhrady nelze Seatu Toledo upřít výhody plynoucí ze spolehlivých a kvalitních motorů VW, dostupných náhradních dílů i z druhovýroby a relativně levného servisu. Při všech pro i proti se zmíněný model v tuzemsku považuje za vůz vysoké užitné hodnoty, který si ve značné míře oblíbili také nájemní dopravci a hlavně taxikáři. Zvláště o případnou taxikářskou minulost by se zájemce o koupi staršího auta měl důkladně zajímat, neboť takový seat by měl být na trhu ojetin až o 50 tisíc levnější ve srovnání s autem po rodinném řidiči. Přitom pozor, ne každý seat-taxík má typickou barvu slonové kosti. Stopy po instalaci taxametru však lze při důkladnější prohlídce poměrně snadno objevit. A proč se střežit taxikářských vozů? Motory sice drží až 300 tisíc kilometrů, ovšem totéž už nelze říci o podvozku, řízení, elektrovýzbroji a dalším. Seat Toledo lze koupit s benzinovými i naftovými motory od 1.6 přes 1.8 a 1.9 až do 2.0 16V s výkony od 50 do 110 kilowattů (68 až 150 koní). Zato karoserie je jen jedna - čtyřdveřový sedan, nepočítáme-li speciálně a v nevýznamném množství v Německu stavěné kombíky.

MINUSY 
- jediný druh karoserie (pětidveřový sedan)
- horší výrobní zpracování
- problematické jízdní vlastnosti v extrémních situacích
- nadprůměrný hluk, zvláště ve vyšších rychlostech
- lacině vyhlížející interiér
- závady v osvětlení
- předčasně korodující výfuk
- podprůměrné postavení prakticky v celém spektru hodnocení TÜV
- úniky oleje z motoru a převodovky
- nerovnoměrné působení brzd

PLUSY 
- prostorný interiér, zvláště zavazadlový prostor
- i po letech přijatelný design
- výhodná cena na trhu ojetin
- jednoduchá údržba, levnější servis, díly mnohdy i z druhovýroby
- dobré manévrovací schopnosti
- výběr kvalitních motorů Volkswagen, úsporné diesely
- kvalitní zavěšení kol
- výborná antikorozní ochrana - solidní výbava

NEJVĚTŠÍ KONKURENTI
Velmi ob líbený naftový Seat Toledo 1.9 D modernizované verze a ročníku výro by 1995 stojí zhruba 160 tisíc korun. Největší konkurenci mu ze stejně starých dieselových automobilů tvoří především koncernový bratr Volkswagen Vento 1.9 D za 195 tisíc. Dále jsou to i Ford Mondeo 1.8 TD s výhodou levnějšího povinného ručení za 190 tisíc, Opel Vectra 1.7 D (opět levnější povinné ručení) za 180 tisíc, Peugeot 405 1.9 D za 180 tisíc, Renault 19 Chamade 1.9 D za 160 tisíc, Ford Escort 1.8 TD (levnější povinné ručení) za 170 tisíc a Nissan Primera 2.0 D za 170 tisíc korun. "Byť z dané nabídky vychází nejdráž, zřejmě bych při výběru vsadil na pověstně kvalitní klasiku, tedy na Volkswagen Vento 1.9 D," dělí se o svůj názor Tomáš Pánek, vedoucí nákupu největšího tuzemského bazaru AAA Auto Praha. "Pro Seat Toledo bych se rozhodl v případě, že bych chtěl ušetřit. A to bych ještě hledal vůz koupený jako nový v Česku, se servisní knížkou, solidně udržovaný a při tom všem finančně výhodný."

Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.