Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Seat Toledo: flamenco s batohem na zádech

  12:39aktualizováno  12:39
hodnocení iDNES 4,4/5 Nová generace toleda se poprvé představila loni na autosalonu v Madridu a hned se postarala o pořádný rozruch. Po první generaci, která měla karoserii liftbackovou, se velký Španěl ve svém druhém vydání prezentoval jako klasický čtyřdveřový sedan. VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * JÍZDNÍ VLASTNOSTI MOTOR A SPOTŘEBA * CENA

Třetí generace rezignovala na zavedené rozdělení a z každého segmentu si vzala to, co jí bylo po chuti.

Z různých karosářských variant tak vznikl velmi zajímavý koktejl, který je však z velké části totožný s menší sestrou alteou. Seat Toledo III je v daném segmentu neobvykle emotivní záležitostí.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Seat Toledo můžete koupit na www.automodul.cz

Dvorní designér španělské automobilky Walter de Silva dal novému vozu do vínku hodně sebevědomé proporce a tvary, které zvyšují praktické využití a zároveň nepostrádají sportovního ducha.

Nový španělský reprezentantje nekonvenční rodinné auto,které kromě provokativního designu osloví velikostí vnitřního prostoru, cestovním komfortem nebo kvalitou zpracování.

 hodnocení 

PLUSY
- prostorný interiér
- přesné řízení
- příznivá cena
- originální design
- dobré jízdní vlastnosti
- množství odkládacích schránek
- objemný kufr
- bohatá bezpečnostní výbava v základním provedení 

MINUSY
- horší výhled vzad
- vyšší spotřeba
- velká příbuznost s modelem altea
- menší odolnost vůči bočnímu větru

Vzhled auta
Interiér a provedení
Zavazadelník
Odkládací plochy
Bezpečnost
Ovladatelnost a jízdní vlastnosti
Volba motoru
Spotřeba
Základní výbava
Poměr cena/užitek
Konečné hodnocení (průměr)

Mimo jiné se sluší vyzdvihnout i jeho mimořádně sebevědomé chování, příjemné a snadné ovládání, bohatou bezpečnostní výbavu již v základním provedení a vysokou užitnou hodnotu. Poměrně příznivá je i cena.

Tuzemský bestseller, konzervativně pojatá Škoda Octavia II, která s toledem sdílí řadu konstrukčních prvků, se stejným motorem a obdobnou výbavou se totiž prodává za téměř shodnou cenu. 

Emotivně laděný Seat Toledo má tudíž řadu předpokladů přilákat část klientely, které se linie mladoboleslavského vozu zdají být přehnaně usedlé.

Toledu třetí generace nelze upřít snahu o originální designérské řešení, přestože podobnost s menší sestřičkou alteou je více než  zásadní.

Hatchback s prvky vozů MPV je pro automobilku, která dle koncernového politiky patří do skupiny se sportovním zaměřením, na první pohled trochu zarážející. Bližší ohledání ale odhalí, že novému Toledu dynamický charakter rozhodně nechybí.

Moderně řešená karoserie má oblé tvary, které jsou stejně jako u altey tu a tam odlehčeny zvlněnými liniemi.

Španělské pseudoMPV je po stránce estetiky opravdový unikát, i když je třeba objektivně usoudit, že MPV proporce v kombinaci se zádí ve stylu kompaktního sedanu, asi neosloví každého.

Přední část toleda je nejen pohledná, ale i neobyčejně dynamická. Do široka protažené světlomety s čirou optikou, výrazně tvarovaná kapota, klenuté lemy blatníků a nárazník s mohutným sacím otvorem tvoří výrazný harmonický celek, který zvýrazňuje sportovního ducha vozu.

Přední partie nového Seatu Toledo pochopitelně nezůstaly ušetřeny ani designérské lahůdky a příspěvku ke snížení aerodynamického hluku v podobě stěračů schovaných do sloupků čelního skla.

Boční profil vozu dokazuje jasnou příbuznost s alteou. Až po zadní (C) sloupky jsou oba sourozenci prakticky totožní. Veškeré změny se odehrály na zádi, která je v porovnání se starší sestřičkou o 177 mm delší.

Zadní partie je řešena velmi svérázně a z hlediska stylistiky má asi nejblíže k Renaultu Vel Satis. Na svažující se profil střechy navazuje panoramatické zadní okno s nízkým průzorem, které ve své dolní části výrazně zasahuje do boků karoserie. Oblé víko kufru je prosté výraznějších hran a prolisů, jeho nejvýraznějším prvkem je velké logo automobilky, které zároveň slouží jako klika a madlo.

Významným estetickým příspěvkem na zádi vozu jsou moderní koncové svítilny, které v obdobném provedení našly své uplatnění na altee.

INTERIER A KUFR

O sportovních ambicích vozu vypovídá také interiér, který je až na drobné detaily prakticky totožný s alteou.

Jednou ze silných stránek nového toleda je vnitřní prostor, potažmo jeho velikost. Rozvor vozu sice patří v dané kategorii spíše k podprůměru, stavba karoserie s dopředu posunutou kabinou a vyšší posez ale zaručují více než solidní prostorové vlastnosti.

Kokpit vozu, který je taktéž shodný s alteou, vyniká přehledností a kvalitní ergonomií. Přístrojová deska je čistě řešena, středový panel ale v kontrastu s nápadným zevnějškem působí trochu nudně a lacině. Dominantou řidičova pracoviště je oblý přístrojový štít ukrývající trojici hluboko zapuštěných ciferníků, nezbytné kontrolky a sdělovače. Sportovního ducha interiéru dotváří i tříramenný volant s optimální velikostí i tloušťkou věnce.

Vnitřnímu prostoru dominují výhradně tvrzené plastové materiály, což v případě tohoto španělského vozu rozhodně není na škodu. Většina plastů, vyjma těch na středové konzoli má pohlednou a příjemnou povrchovou úpravou, vysoká je i kvalita jejich dílenského zpracování.

Pobyt na prostorné palubě toleda zpříjemňuje cestujícím množství odkládacích schránek a kapes, kdo by ale očekával variabilitu vnitřního prostoru na úrovni klasických vozů MPV, bude patrně zklamán.

Sportovnímu naturelu vozu odpovídají anatomicky tvarované sedačky, které šlechtí optimální délka sedáků a opěradel. Dvojice předních sedadel má výrazné boční vedení, které poskytuje tělu výbornou oporu při ostřejším stylu jízdy, měkčí polstrování zase přispívá ke zvýšení cestovnímu komfortu. Třímístná zadní lavice má podobně jako přední sedadla výrazněji profilované sedáky i opěradla. Dospělý cestující sedící uprostřed zadní lavice si ale tolik pohodlí jako ostatní pasažéři neužije.

Přístup na přední i zadní řadu sedadel je snadný, čtveřice bočních dveří se otevírá v dostatečném úhlu. Nastupování a vystupování navíc usnadňuje vysoký ponton střechy a zvýšené uložení sedadel.

Přehled nad dopravní situací je díky vyšší pozici za volantem a velkým proskleným plochám karoserie dobrý. Horší je to z výhledem do prostoru za vozem, protože atypické zadní okno má velmi malý průzor.

Zavazadlový prostor je dobře přístupný, výklopná zadní stěna s neobvykle tvarovaným sklem se podobně jako u menší altey otevírá vcelku. Manipulace se zavazadly je díky širokému vstupnímu otvoru snadná. Spodní nákladová hrana je navíc v rovině s horní částí dvojité podlahy, což usnadňuje případné vykládání objemnějších nebo těžších předmětů. Základní objem kufru o velikosti 500 litrů lze sklopením asymetricky dělených zadních sedadel rozšířit až na 1440 litrů.

JÍZDNÍ VLASTNOSTI

Sportovně laděný MPV hatchback spočívá na shodné podvozkové platformě, kterou nějaký ten pátek využívá nová generace octavie, VW Golf 5, Audi A3 nebo Seat Altea. Vedle velikosti vnitřního prostoru jsou tudíž jízdní vlastnosti asi nejvýraznější předností španělského automobilu.

Toledo je i přes tužší naladění podvozku rodinným vozem poskytujícím vysokou míru cestovního komfortu. Vyspělý podvozek se zadní víceprvkovou nápravou typu multilink nese hlavní zásluhu na výjimečných jízdních vlastnostech a snadném ovládání. Nové Toledo drží věrně zvolenou stopu a i přes vyšší stavbu karoserie není jeho naklánění v zatáčkách nijak výrazné. Velmi sebevědomě si vůz počíná i při vyšších rychlostech nebo při ostřejších manévrech. Citlivější je pouze na silnější boční vítr.

Vysokou kvalitu upravené koncernové platformy dokazuje i schopnost s jakou vůz dokáže absorbovat přejížděné nerovnosti a výmoly.

Řízení vybavené elektromechanickým posilovačem je velmi exaktní. Řidiči poskytuje kvalitní zpětnou vazbu, má ideálně strmý převod a příjemně degresivní účinnost serva. Za pozornost stojí i precizní geometrie přední nápravy, která se příznivě projevila na minimalizování sil vytrhávající volant z rukou řidiče.

Pod krátkou, výrazně stylizovanou kapotou testovaného vozu se ukrývala základní z pohonných jednotek toleda. Motor 1,6 MPI produkující výkon 75 kW (102 koní) a kroutící moment 148 Nm.

Osvědčený zážehový agregát uděluje mohutnému rodinnému vozu překvapivě dobrou dynamiku. Sprint na stokilometrovou hranici zvládne „toledo“ s motorem 1,6 MPI za 12,9 vteřiny a dosahuje maximální rychlosti 181 km/h. Pocit z jízdy lze hodnotit jako velmi dobrý. Subjektivně vnímané dynamické vlastnosti se zdají být ve skutečnosti lepší než papírové hodnoty a to není zcela obvyklé.

Pohonná jednotka s dvouventilovou technikou sice neoslňuje výkonem, ve spojení s 1350 kilogramů těžkým vozem ale odvádí dobrou službu. Relativní nedostatek výkonu se projevuje pouze při předjížděcích manévrech a při pružném zrychlení ve vysokých rychlostech. Pro udržení potřebné dynamiky je pak nezbytné motor udržovat ve rozmezí mezi 4500 a 5500 otáčkami, což není příliš efektivní z hlediska spotřeby pohonných hmot.

Pro běžného motoristu, který s rodinou za zády nehodlá atakovat rychlostní rekordy, je stokoňová „jednašestka“ dostatečnou kubaturou. Sportovně založení řidiči, by měli raději sáhnout po silnějším z řady nabízených agregátů.

Odhlučnění motoru od prostoru pro cestující lze označit jako solidní. Při klidné a pohodové jízdě se nové toledo projevuje velmi příznivou hladinu vnitřního hluku, která se výrazně nemění až do rychlosti kolem 160 km/h. Po překonání této hranice se motor začne ozývat trochu výrazněji a s každý dílkem na stupnici rychloměru, jeho hlučnost výrazně narůstá.

Motor 1,6 MPI je standardně spřažen s pětistupňovou manuální převodovkou. Řazení jednotlivých převodových stupňů probíhá bez sebemenších problémů. Krátká volící páka s příjemně tvarovanou hlavicí se v kulise řazení pohybuje po krátkých drahách a s vysokou přesností, příjemný je i odpor, který převodovka při řazení klade.

Testovaný exemplář měl za sebou pouze pár stovek kilometrů, objektivně změřit spotřebu takto syrového motoru tudíž nebylo možné, což se v praxi prokázalo již po druhém tankování pohonných hmot.

Na trati dlouhé 2000 km spolykalo Toledo v průměru 8,8 litrů naturalu. V první části testu s vysokým podílem dálničního provozu oscilovala průměrná spotřeba okolo 10 litrů, druhé měření v kombinovaném provozu už bylo o poznání lepší. Apetit motoru se téměř o půl druhého litru snížil.

Základní cena modelu Seat Toledo je na českém trhu stanovena na 489 900 Kč (1,6i Reference). Testovaný vůz  s příplatkovou výbavou měl hodnotu 556 560 Kč.

Standardní výbava vozu Seat Toledo zahrnuje dvojici čelních airbagů, boční a hlavové airbagy pro cestující na předních sedadlech, protiblokovací systém (ABS), protiprokluzový systém (TCS), elektromechanický posilovač řízení, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná přední okna, ukazatel vnější teploty, elektronický imobilizér, tónovaná determální skla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s nastavitelnou bederní opěrkou, multifunkční zadní sedadla dělená v poměru 40:60, výškově a podélně nastavitelný volant, tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech, dvojité dno zavazadlového prostoru, odkládací schránky pod sedadlem řidiče a spolujezdce, atd.

Testovaný vůz v obsahoval navíc: disky kol z lehkých slitin o rozměru 16“, klimatizaci Climatic, autorádio s přehrávačem CD a 6 reproduktorů a metalický lak Niebla.

 

Seat Toledo 1,6 MPI Reference

Renault Scénic 1,4i 16V Pack Authentique
 
Škoda Octavia II 1,6 MPI Classic
objem motoru (cm3) 1595 1390 1595
výkon (kW/k) 75/102 72/98 75/102
max.toč.
moment (Nm)
148 127 148
počet válců/ventilů 4/8 4/16 4/8
typ motoru zážehový zážehový zážehový
max. rychlost (km/h) 181 174 190
zrychlení 0-100 km/h (s) 12,9 14,3 12,3
spotřeba město/mimo město/kombin. (l/100 km) 10,4/6,0/
7,6
9,7/
6,0/
7,3

9,8/
5,7/
7,2

objem kufru skl./neskl. zadní sedadla(l) 500/1440 430/1840 560/1350
rozměry d/š/v (mm) 4458/
1768/
1568
4258/
1805/
1620
4572/
1769/
1468
rozvor (mm) 2578 2685 2578
objem nádrže (l) 55 60 55
pneumatiky

205/55 R16

195/65 R15

195/65 R15

airbag řidiče/
spolujezdce
ano/ano ano/ano ano/ano
boční a hlavové airbagy ano/ano ano/ano ano/ne
ABS/ESP/ASR ano/ne/ano ano/ne/ne

ano/ne/ano

palubní počítač/mlhovky ne/ne ano/ne ne/ne
klimatizace/autorádio ne/ne ne/ne ne/ne
záruka (roky) 2 2 2
cena v Kč 489 900 509 000 459 900

CENA

MOTOR A SPOTŘEBA

VNĚJŠÍ VZHLED

Vyspělý podvozek se zadní víceprvkovou nápravou typu multilink nese hlavní zásluhu na výjimečných jízdních vlastnostech a snadném ovládání.

Sportovně laděný MPV hatchback spočívá na shodné podvozkové platformě, kterou nějaký ten pátek využívá nová generace octavie, VW Golf 5, Audi A3 nebo Seat Altea.

Manipulace se zavazadly je díky širokému vstupnímu otvoru snadná. Spodní nákladová hrana je navíc v rovině s horní částí dvojité podlahy, což usnadňuje případné vykládání objemnějších nebo těžších předmětů.

Základní objem kufru o velikosti 500 litrů lze sklopením asymetricky dělených zadních sedadel rozšířit až 1440 litrů.

Sportovnímu naturelu vozu odpovídají anatomicky tvarované sedačky, které šlechtí optimální délka sedáků a opěradel.

Oblé víko kufru je prosté výraznějších hran a prolisů, jeho nejvýraznějším prvkem je velké logo automobilky, které zároveň slouží jako klika a madlo.

Walter de Silva, dvorní designér španělské automobilky dal novému vozu do vínku hodně sebevědomé proporce, které zvyšují praktické využití a zároveň nepostrádají sportovního ducha.

Třetí generace toleda rezignovala na zavedené rozdělení a z každého segmentu si vzala to, co jí bylo po chuti.

Pro běžného motoristu, který s rodinou za zády nehodlá atakovat rychlostní rekordy, je stokoňová „jednašestka“ dostatečnou kubaturou. Sportovně založení řidiči, by měli raději sáhnout po silnějším z řady nabízených agregátů.

Pod krátkou, výrazně stylizovanou kapotou testovaného vozu se ukrývala základní z pohonných jednotek toleda. Motor 1,6 MPI produkující výkon 75 kW (102 koní) a kroutící moment 148 Nm.

Přístup na přední i zadní řadu sedadel je snadný, čtveřice bočních dveří se otevírá v dostatečném úhlu. Nastupování a vystupování navíc usnadňuje vysoký ponton střechy a zvýšené uložení sedadel.

Třímístná zadní lavice má podobně jako přední sedadla výrazněji profilované sedáky i opěradla. Dospělý cestující sedící uprostřed zadní lavice si ale tolik pohodlí jako ostatní pasažéři neužije.

Pobyt na prostorné palubě toleda zpříjemňuje cestujícím množství odkládacích schránek a kapes, kdo by ale očekával variabilitu vnitřního prostoru na úrovni klasických vozů MPV, bude patrně zklamán.

O sportovních ambicích vozu vypovídá také interiér, který je až na drobné detaily prakticky totožný s alteou.

Přístrojová deska je velice čistě řešena, středový panel ale v kontrastu s nápadným zevnějškem působí trochu nudně a lacině.

Autoři:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Další z rubriky

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 15 500 km, diesel
1 064 219 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.