Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šéf Fiatu a Chrysleru: vyrábí se moc aut, která se neprodají

  10:38aktualizováno  10:38
Světový automobilový průmysl musí pro své přežití snížit výrobní kapacitu, a to zejména v Evropě. Uvedl to šéf italské automobilky Fiat a jejího amerického partnera Chrysler Sergio Marchionne na automobilovém kongresu v Detroitu. Dodal, že světové automobilky jsou schopny vyrobit 94 milionů osobních a nákladních vozů ročně, což je o 30 milionů více, než dokážou prodat.

Ilustrační foto | foto: Kia Motors

Marchionne upozornil, že bankroty a ekonomické problémy si již vynutily snižování kapacit v severoamerickém automobilovém průmyslu, zatímco evropské automobilky továrny nezavírají. To je podle něj často důsledek postupu evropských vlád, které firmám platí za zachování závodů v provozu. Tyto dotace pak "deformují" evropský automobilový trh.

Marchionne rovněž zopakoval svou prognózu, že na světovém trhu s automobily zůstane maximálně šest velkých hráčů. Potvrdil také, že Fiat hodlá uzavřít svou továrnu na Sicílii, což se nelíbí italské vládě.

Marchionneho projev byl narušován protesty. Z místnosti byl podle agentury AP vyveden muž, jenž vykřikoval italsky "hanba". Stejný osud potkal ženu, která tvrdila, že její matku zabil vadný výrobek Chrysleru.

Fiat v loňském roce vytvořil alianci s Chryslerem, který v červnu opustil bankrotový režim. V současnosti vlastní Fiat v americkém podniku pětinový podíl a ovládá rovněž jeho vedení.

Automobilový průmysl se nyní potýká s poklesem poptávky v důsledku světové hospodářské krize. Řada zemí sice prodej automobilů podpořila zavedením šrotovného či poskytováním daňových úlev, mnohé z těchto opatření již ale končí, což vyvolává obavy ohledně dalšího vývoje na automobilovém trhu.

Autoři: ,




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.