Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Generál Fiatu se chce spojit s General Motors. Poslal jeho šéfce e-mail

  14:08aktualizováno  14:08
Do tří let se v automobilovém průmyslu uskuteční další velká fúze, prohlásil šéf automobilky Fiat Chrysler Sergio Marchionne. V březnu měl požádat šéfku amerického výrobce General Motors (GM) Mary Barraovou o schůzku na téma vzájemného spojení obou společností, ale Barraová Itala obratem odmítla.

Sergio Marchionne oznamuje spolupráci s EPA. | foto: Chrysler LLC

„Jsem si stoprocentně jistý, že do roku 2018 dojde k nějaké fúzi,“ řekl Marchionne v odpovědi na otázku během své návštěvy v továrně Fiatu v Melfi na jihu Itálie. Neupřesnil však, zda takové spojení bude zahrnovat i jeho skupinu.

Marchionne víkendovou zprávu listu The New York Times o jeho nabídce na spojení s GM bagatelizoval, ale nepopřel. „Píšu spousty e-mailů, o takových věcech se takto nemluví,“ řekl šéf Fiatu podle agentury Reuters.

Marchionne, který řídí sedmou největší automobilku světa, uvažuje o megafúzi s jinou velkou firmou, aby eliminoval slabiny svého podniku. Fiat Chrysler je zatížen jedním z nejvyšších dluhů v automobilovém průmyslu a jeho evropská divize jen stěží dosahuje ziskovosti.

Marchionne podle listu v e-mailu podrobně načrtl, jak by GM a jeho firma vytvořením globálního gigantu ušetřily miliardy dolarů. Šéf Fiat Chrysleru na konci dubna prohlásil, že ve světovém automobilovém sektoru se pohybuje příliš velký počet hráčů.

Šéf německé automobilky Opel, která patří do skupiny GM, dnes spojení s Fiatem vyloučil, ale uznal, že automobilový průmysl potřebuje konsolidaci. „V principu má Marchionne pravdu, v automobilovém průmyslu se vyvíjejí desetkrát tytéž věci,“ řekl generální ředitel Opelu Karl-Thomas Neumann.

Autor:


Témata: Fiat, Chrysler


Nejčtenější

Audi A5 Sportback
Audi A5 Sportback je pro manažery, kterým nechtějí koupit sporťák

Audi A5 je ideální volbou pro manažera, který chce něco víc než „obyčejnou“ limuzínu. Sporťák mu ve firmě neprojde, ale chce něco, co aspoň sportovně vypadá a...  celý článek

Walter de Silva
Číňané skupují evropské mozky. Teď mají kapitální úlovek

V Evropě jde do tuhého: nejsou lidi a nejen ve výrobě. V autoprůmyslu začíná být situace kritická, po každém, kdo vypadá, že by ho lepší podmínky dokázaly...  celý článek

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.   celý článek

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Další z rubriky

Pagani Huayra
OBRAZEM: Bůh větru je v Česku, stojí 48 milionů

Toto automobilové veledílo je ve střední a východní Evropě jediné. Jmenuje se Pagani Huayra a bude hlavní hvězdou letošního ročníku motoristické slavnost...  celý článek

Škoda Karoq
Designér o nové Škodovce: Karoq se povedl, je hezčí než větší Kodiaq

„Je fotogeničtější než Kodiaq,“ říká o škodovácké novince designér Petr Siebert. Spolupracovníkovi redakce iDNES.cz se novinka líbí a všímá si zajímavých...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Hyundai i30...
Hyundai i30...

r.v. 2010, naj. 149 322 km, diesel
154 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.