Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Generál Fiatu se chce spojit s General Motors. Poslal jeho šéfce e-mail

  14:08aktualizováno  14:08
Do tří let se v automobilovém průmyslu uskuteční další velká fúze, prohlásil šéf automobilky Fiat Chrysler Sergio Marchionne. V březnu měl požádat šéfku amerického výrobce General Motors (GM) Mary Barraovou o schůzku na téma vzájemného spojení obou společností, ale Barraová Itala obratem odmítla.

Sergio Marchionne oznamuje spolupráci s EPA. | foto: Chrysler LLC

„Jsem si stoprocentně jistý, že do roku 2018 dojde k nějaké fúzi,“ řekl Marchionne v odpovědi na otázku během své návštěvy v továrně Fiatu v Melfi na jihu Itálie. Neupřesnil však, zda takové spojení bude zahrnovat i jeho skupinu.

Marchionne víkendovou zprávu listu The New York Times o jeho nabídce na spojení s GM bagatelizoval, ale nepopřel. „Píšu spousty e-mailů, o takových věcech se takto nemluví,“ řekl šéf Fiatu podle agentury Reuters.

Marchionne, který řídí sedmou největší automobilku světa, uvažuje o megafúzi s jinou velkou firmou, aby eliminoval slabiny svého podniku. Fiat Chrysler je zatížen jedním z nejvyšších dluhů v automobilovém průmyslu a jeho evropská divize jen stěží dosahuje ziskovosti.

Marchionne podle listu v e-mailu podrobně načrtl, jak by GM a jeho firma vytvořením globálního gigantu ušetřily miliardy dolarů. Šéf Fiat Chrysleru na konci dubna prohlásil, že ve světovém automobilovém sektoru se pohybuje příliš velký počet hráčů.

Šéf německé automobilky Opel, která patří do skupiny GM, dnes spojení s Fiatem vyloučil, ale uznal, že automobilový průmysl potřebuje konsolidaci. „V principu má Marchionne pravdu, v automobilovém průmyslu se vyvíjejí desetkrát tytéž věci,“ řekl generální ředitel Opelu Karl-Thomas Neumann.

Autor:


Témata: Fiat, Chrysler


Nejčtenější

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.