Chrysler (americká část FCA) a Volkswagen už za sebou jeden projekt mají. VW Routan byl přeznačeným Chryslerem Grand Voyager pro Ameriku. Projekt to byl velmi neúspěšný, výroba běžela tři měsíce a vyrobilo se něco přes pět a půl tisíce aut.

Chrysler (americká část FCA) a Volkswagen už za sebou jeden projekt mají. VW Routan byl přeznačeným Chryslerem Grand Voyager pro Ameriku. Projekt to byl velmi neúspěšný, výroba běžela tři měsíce a vyrobilo se něco přes pět a půl tisíce aut. | foto: Volkswagen

Šéf VW během týdne otočil, spolupráci s Fiatem nevylučuje

  • 10
Generální ředitel německé automobilové skupiny Volkswagen Matthias Müller otočil. Minulý týden narážku šéfa italsko-americké skupiny Fiat Chrysler Sergia Marchionneho na možnost spolupráce rezolutně odmítl. Teď je ovšem smířlivější a možná jednání nevyloučil.

Volkswagen bude mít po rozšíření francouzské PSA Group o evropskou divizi americké GM v Evropě ostřejší konkurenci v době, kdy má jeho vlajková značka stále problémy kvůli předloňskému emisnímu skandálu Dieselgate.

Sergio Marchionne

Marchionne minulý týden na autosalonu v Ženevě řekl, že dohoda o převzetí německého Opelu, kterou PSA oznámila před týdnem, by nakonec mohla Volkswagen přesvědčit, aby se zajímal o spojení s jeho společností. Šéf Volkswagenu to ale v Ženevě odmítl.

Nově však Müller signalizoval změnu postoje. „Nikdy jsem neřekl, že spojenectví s jiným partnerem je jednou provždy vyloučeno, jen jsem řekl, že v této chvíli nemám s panem Marchionnem žádné kontakty,“ řekl Müller novinářům po středeční tiskové konferenci k loňským výsledkům své skupiny.

Matthias Müller

„Bylo by velmi užitečné, kdyby pan Marchionne sdělil své úvahy také mně a nejen vám,“ dodal Müller. „Budoucnosti Volkswagenu ale věřím, ať s Marchionnnem, nebo bez něj,“ dodal.

Provozní zisk skupiny Volkswagen se loni před odpisem jednorázových nákladů zvýšil o 14 procent na rekordních 14,6 miliardy eur (395 miliard Kč). Automobilka loni dodala na trhy rekordních 10,3 milionu aut a vystřídala japonského konkurenta Toyota Motor v čele světového automobilového trhu.

Volkswagen uvedl, že se mu podařilo vyrovnat se s náklady na skandál s falšováním testů emisí a že jeho cílem je výsledky hospodaření v letošním roce dál zlepšit. Upozornil nicméně, že hlavní značka VW má stále problémy a její provozní zisk se snížil o více než deset procent.

,