Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šéfkonstruktér posledních fordů odchází stavět jachty

aktualizováno 
Jens Ludmann, hlavní inženýr který vedl tým při vývoji nového Fordu Focus, mění zaměstnání. Neodchází však do jiné automobilky, jak tomu často bývá. V novém zaměstnání bude stavět jachty.

Ford Focus | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Němec, který k Fordu nastoupil v roce 2000, se u automobilky podílel na několika významných projektech. Tím úplně posledním je nejnovější generace Fordu Focus, která se teprve chystá vyjet za zákazníky. Ludmann vedl jako hlavní inženýr tým, který v kancelářích v Merkenichu poblíž Kolína nový Focus vyvíjel. Nový focus se dostane do prodeje až koncem roku, právě teď ještě probíhají poslední testy, ve kterých se odlaďují poslední detaily. Méně "vhodnou" chvíli si tedy Ludmann pro svůj odchod vybrat nemohl...

Nový Ford Focus na testování v Alpách

Nový Ford Focus na testování v Alpách

Tento první vůz zapadající do nové strategie CEO koncernu Alana Mulallyho One Ford je zároveň posledním dílem Ludmanna u světové automobilky.

U Fordu přitom Ludmann pracoval na důležitých pozicích na řadě projektů. Od prvních fází konceptu až po sériový model byl například zodpovědný za vývoj minivanu S-Max, který získal v roce 2007 titul Evropské auto roku. Zrovna tak Ludmann šéfoval vývoji Fordu Mondeo.

Od aut si ale Ludmann minimálně na nějaký čas odpočine. Ze své pozice totiž možná trochu překvapivě neodchází k některému z konkurenčních výrobců. Místo toho se jeho novým zaměstnavatelem stala firma Bavaria Yachtbau, jeden z největších evropských producentů jachet. Ve firmě bude působit jako generální ředitel (CEO). Do nového zaměstnání nastoupí 15. srpna.

Jens Ludmann

Firma si jej vybrala pro jeho schopnost vedení týmu a rozsáhlé technické zkušenosti a schopnost přivést na trh ziskové produkty, které vystihují potřeby zákazníků. Před nástupem do Fordu Ludmann vedl vývojovou a výzkumnou firmu, která vyvíjela první hybridní automobily ale také kompozitní materiály a další pokročilé technologie. Ve firmě, která vyrábí jachty o délce 27 až 55 stop bude Ludmann šéfovat týmu celkem 550 zaměstnanců.





Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Yeti Monte Carlo
V Rusku stahují kvůli technickým potížím několik modelů Škoda

Volkswagen svolá na ruském trhu 3463 automobilů, včetně vozů Škoda Octavia, Yeti a Rapid. Koncern o tom informoval tamní úřady. Podle nich jsou důvodem...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.