Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šejci jedou na piknik: RR Drophead Coupé

  12:00aktualizováno  12:00
Arabští šejci, newyorští rapeři, králové... Co mají společného? Jezdí v rollsech. Na pikniku v naftových polích se po letošku s ničím menším než je nový Phantom Drophead Coupé radši ani neukazujte.

Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé | foto: Rolls-Royce

Před dvěma roky oslavil koncept 100EX století značky, která je zosobněním luxusu a elegance. Druhý model, který vznikl od chvíle, kdy v Goodwoodu vládne BMW, nese jméno Phantom Drophead Coupé. Když přečtete příjmení ,rozklepou se vám kolena - Rolls-Royce. V americké automobilové metropoli - Detroitu - se představil ve své sériové podobě.

Čtyřkřeslová výletní jachta na čtyřech kolech není pouhým Phantomem beze střechy. Impozantní kabriolet s odznakem RR musí být elegantní, majestátní a samozřejmě přesahovat svou délkou pět a půl metru.

Zachovává klasické proporce, není ale zpátečníkem. Nekonečná dlouhá kapota, krátký předni a louhatánský zadní převis... vše je na správném místě. 

Jediný sloupek, který kabrioletu zbyl, je ten rámující čelní okno, je vyveden z broušeného kovu a ručně leštěný. Stejný barevný finiš má i kapota. Na přání zákazníka je tedy možné mít drophead coupé dvoubarevné.

Hliník, uhlíková vlákna a ostatní hi-tech moderní materiály jsou pro interiér krále příliš banální, vnitřku vládne ušlechtilé dřevo, kůže, chrom a leštěná ocel. Karoserie je vyrobena z hliníku.

Odkaz na uzavřený model Phantom je evidentní. Drophead Coupé má ale 1300 dílů originálních, nově vytvořených. Povrchové díly jsou jiné bez výjimky. Jiné pojetí dostala příď i záď, tak aby i beze střechy bylo auto vyvážené.

Dveře se stejně jako u studie otvírají proti směru jízdy, do auta se pak lépe nastupuje i na zadní klubovky.

Chromovou mříží masky chladiče se napájí šestiatřičtvrtělitrový dvanáctiválec. Přední světla jsou částečně složená z LEDek.

Víko zavazadlového prostoru se vyklápí dolů, jeho lordstvo se tak na něj může při výletu na piknik usadit, unese 150 kilo. Do kufru, vykládaného teakovým dřevem, se podle exaktního měření konstruktérů Rolls-Royceu vejdou přesně tři sady golfových holí, řidič tedy hrát nebude. V decimetrech je to 315 litrů věcí, vejdou se dovnitř i když má drophead coupé staženou střechu.

Majitelé aut z Goodwoodu prý mají rádi klapot kapek deště padajících na plátno střechy. Romanticky nepraktickou střechu vyrobenou z plátna si tak konstruktéři nemohli dovolit nahradit stále rozšířenější kovovou.

Podle prohlášení výrobce je střecha největší plátěnou střechou mezi moderními kabriolety. Je vyrobená z pěti vrstev, ta vnitřní je kašmírová.

Aristokraticky pomalou a nenucenou plavbu po černém koberci asfaltu obstarává 453 koní. Maximální kroutící moment je 720 newtonmetrů, připravených od tří a půl tisíce otáček. 75% maximálního momentu je k mání už od tisíce otáček, to aby vás bodyguard mohl doprovázet krokem po svých, až se budete šinout promenádou. Kroutící newtonmetry se také hodí až budete chtít ujet - z nuly na stovku 2,6 tunový koráb vystřelí za necelých šest sekund (5,9). Převodovka je automatická, šestistupňová.

Maximální rychlost je 240 kilometrů hodině. Koho zajímá spotřeba, nemá na něj, je třeba upozornit, že naftu do nádrže jeho majitelé rozhodně nelijí.

Za disky s jedenadvacetipalcovým průměrem se schovávají kotouče brzd průměru 374 (vpředu) a 370 milimetrů vzadu.

Rozměry jsou o něco menší než u phantomu. Do délky zabírá 5609 milimetrů (phantom je dlouhý 5834 mm). Drophead coupé je metr devadesátdevět široký a 158 centimetrů vysoký, rozvor je 3320 mm.

Barvy, které figurují v ceníku, většinou nezmiňujeme, drophead coupé je ale možné pořídit i ve svítivě žlutém provedení (Tip pro pražské taxikáře?).

Co jinde než u rolls-royce nepořídíte, je soška Spirit of Extasy na kapotě, vyvedená podle přání zákazníka ve stříbrném nebo zlatém provedení.

Výroba začne letos v létě. Každé auto ručně skládají montéři 350 hodin.

Na cenu není slušné se ptát!

PS:
Phantom: 328 000 euro
Phantom Extended
Wheelbase (prodloužený): 385 500 euro
Phantom Drophead Coupé: 370 000 euro

Autoři: ,




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.