Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Letící sekeru zastavila přístrojová deska

aktualizováno 
Se sekerou není radno si zahrávat, to ví každý skautík. Nepostradatelné nářadí tesařů a zálesáků je třeba pečlivě střežit a zacházet s ním opatrně. Letící sekera změnila poklidnou jízdu po americké dálnici v hororový zážitek.

Zapomenutá sekyra na nákladním automobilu za jízdy prorazila čelní sklo osobního automobilu. Stačilo málo a mohla zasáhnout ženu na sedadle spolujezdce. Incident se odehrál na dálnici v americkém státě Massachusetts. | foto: AP

V americkém státě Massachusetts se minulý týden odehrál nepříjemný incident. Poklidnou jízdu osobního automobilu na dálnici znenadání přerušila sekyra, která prorazila čelní sklo a zůstala zaseknutá v přístrojové desce. Server wcvb.com má fotku sekery zaseknuté do čelního skla zepředu.

Sekera zůstala volně položená na korbě nákladního auta. Její majitel na ni totiž zapomněl a vydal se na dálnici. Při jízdě pak sekera spadla a prorazila čelní sklo lexusu, který v tu chvíli jel přímo za ním, a zasekla se do přístrojovky jen pár centimetrů od spolujezdkyně. Naštěstí se nikomu nic nestalo.

Incident se stal na silnici číslo 95 u města Topsfield. Kromě vystrašeného spolujezdce a rozbitého čelního skla nezaznamenala státní policie žádnou újmu, ale nepozornému řidiči náklaďáku udělila pokutu 200 dolarů.

Policejní úředníci v médiích okamžitě varovali řidiče, aby pečlivě kontrolovali upevnění nákladů na střechách. A na létající sekerce také demonstrovali důležitost dodržování rychlostních limitů.

Oba vozy totiž při nehodě jely maximální povolenou rychlostí 65 mil v hodině (asi 105 km/h). Stačilo, aby rychlostní limit prolomily, a sekera mohla způsobit mnohem závažnější škody.

Proč sklo vydrželo

Přední okno auta zásah sekyrou vydrželo a zachytilo ji. Obyčejné sklo by se rozbilo na střepy a vysypalo se, ale skla u aut musí splňovat náročné požadavky. Čelní okna tak musí být vícevrstvá, laminovaná (jak se vyrábí skla na auta čtěte zde).

Laminované sklo tvoří dva kusy skel spojené k sobě polyvinylbutyralovou fólií. Při roztříštění či rozbití skla zůstávají malé fragmenty skla přilepeny na této fólii. Laminované sklo tak zvyšuje bezpečnost pasažérů při autonehodách. Zabraňuje katapultování pasažérů ven z auta při nárazech a znesnadňují i násilné vniknutí zvenčí.

Autoři: ,




Nejčtenější

Audi ukázalo zmenšený model Q2, který se s využitím kamer a ultrazvukových...
Audi se jízdu bez řidiče musí naučit sama

Německá značka Audi pracuje na systému autonomního řízení, který se učí podle šoféra. Asistenční systémy s umělou inteligencí se dostanou již do příští A8.  celý článek

Sraz maluchů
Polský hrdina Maluch odvezl celou rodinu a na střeše ledničku

Na délku jen o málo překonává třímetrovou hranici a vejde se na parkovací místo po jakémkoliv voze s výjimkou dvoumístného Smartu. Na rozdíl od něj však řidič...  celý článek

Cadillac Trump Golden Series Limousine
Trump miluje Cadillac. Sám jednoho vymyslel a vyrobili mu ho mafiáni

Nový americký prezident Donald Trump v minulosti proslul jako realitní magnát a hoteliér. Svoje jméno, které si sám cení na tři miliardy dolarů, ovšem nyní...  celý článek

Shineray XY400
Na jaře dorazí nová Jawa 350 OHC. Základ bude čínský

Po letech spekulací se milovníci motocyklů Jawa dočkají, ještě před startem letošní motorkářské sezony má dorazit nový model. Jawa 350 OHC by měla mít základ...  celý článek

Autobus sjel na Kolínsku do příkopu, hasiči evakuovali 28 osob (13.1.2017).
Silnice jsou úzké a auta široká. Ke sjetí na krajnici je čím dál blíže

Redakce iDNES.cz dlouhodobě sleduje frekventovanou silnici třetí třídy na východním okraji Prahy. Komunikace 0126a je velmi úzká, s okrajem vozovky začíná...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.