Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Letící sekeru zastavila přístrojová deska

aktualizováno 
Se sekerou není radno si zahrávat, to ví každý skautík. Nepostradatelné nářadí tesařů a zálesáků je třeba pečlivě střežit a zacházet s ním opatrně. Letící sekera změnila poklidnou jízdu po americké dálnici v hororový zážitek.

Zapomenutá sekyra na nákladním automobilu za jízdy prorazila čelní sklo osobního automobilu. Stačilo málo a mohla zasáhnout ženu na sedadle spolujezdce. Incident se odehrál na dálnici v americkém státě Massachusetts. | foto: AP

V americkém státě Massachusetts se minulý týden odehrál nepříjemný incident. Poklidnou jízdu osobního automobilu na dálnici znenadání přerušila sekyra, která prorazila čelní sklo a zůstala zaseknutá v přístrojové desce. Server wcvb.com má fotku sekery zaseknuté do čelního skla zepředu.

Sekera zůstala volně položená na korbě nákladního auta. Její majitel na ni totiž zapomněl a vydal se na dálnici. Při jízdě pak sekera spadla a prorazila čelní sklo lexusu, který v tu chvíli jel přímo za ním, a zasekla se do přístrojovky jen pár centimetrů od spolujezdkyně. Naštěstí se nikomu nic nestalo.

Incident se stal na silnici číslo 95 u města Topsfield. Kromě vystrašeného spolujezdce a rozbitého čelního skla nezaznamenala státní policie žádnou újmu, ale nepozornému řidiči náklaďáku udělila pokutu 200 dolarů.

Policejní úředníci v médiích okamžitě varovali řidiče, aby pečlivě kontrolovali upevnění nákladů na střechách. A na létající sekerce také demonstrovali důležitost dodržování rychlostních limitů.

Oba vozy totiž při nehodě jely maximální povolenou rychlostí 65 mil v hodině (asi 105 km/h). Stačilo, aby rychlostní limit prolomily, a sekera mohla způsobit mnohem závažnější škody.

Proč sklo vydrželo

Přední okno auta zásah sekyrou vydrželo a zachytilo ji. Obyčejné sklo by se rozbilo na střepy a vysypalo se, ale skla u aut musí splňovat náročné požadavky. Čelní okna tak musí být vícevrstvá, laminovaná (jak se vyrábí skla na auta čtěte zde).

Laminované sklo tvoří dva kusy skel spojené k sobě polyvinylbutyralovou fólií. Při roztříštění či rozbití skla zůstávají malé fragmenty skla přilepeny na této fólii. Laminované sklo tak zvyšuje bezpečnost pasažérů při autonehodách. Zabraňuje katapultování pasažérů ven z auta při nárazech a znesnadňují i násilné vniknutí zvenčí.

Autoři: ,




Nejčtenější

Ford S-MAX
Hledá se auto pro rodinu do 200 tisíc. Pozor na velké oči a drahé díly

V cenové relaci do 200 000 korun se u nás prodá nejvíce ojetých aut. Jaký rodinný vůz v této ceně zvolit? Máme pro vás několik tipů.  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají dělat roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.