Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sen chalupářů: superkombík mercedes může mít až 388 koní

aktualizováno 
Známá německá karosárna Binz překvapila novým výtvorem na základě kombíku Mercedesu třídy E. Pořádně natažený jezevčík pojme nákladu jako dodávka. Přitom ho může pohánět i osmiválec. Jen cena není pro chalupáře optimalizována.

Binz Xtend | foto: Binz

Binz nabízí prodloužené mercedesy už pěknou řádku let. Aktuálně upravuje třídu E od Mercedesu v podobě šestidveřové limuzíny a další klasické, ale podstatně prodloužené čtyřdveřové. Potud nic neobvyklého, ani co se délky šesti metrů u obou variant týče. Nejnovější výtvor ale míří zcela jinam a prodloužení se dočkal kombík "éčkové" řady Mercedesu. A to tak, že Binz natáhl především úložný prostor auta.

Binz Xtend

Kombi jezevčík měří na délku 5,76 metru, což je skoro o 90 centimetrů víc než u běžného kombi třídy E. S touto délkou by to bylo jedno z nejdelších osobních aut na našich silnicích, delší je už jen větší model Maybachu s délkou přes šest metrů a prodloužené limuzíny Binz, které mají bez pár centimetrů šest metrů.

Těžko hodnotit, kdo potřebuje takto dlouhé kombi, které navíc stojí 122 000 eur, tedy v přepočtu přes tři miliony korun. Hodilo by se při stavbě, lze s ním převážet třeba krmivo pro hospodářská zvířata, ale tomu neodpovídá cena ani luxusní zaměření úpravy.

Binz Xtend

V každém případě zákazník dostane auto s kufrem, který sám o sobě pojme 1 900 litrů nákladu, což je čtyřnásobek běžné hodnoty u aut střední třídy. Upravený Mercedes E má v tomto případě i řádně natažený rozvor na 3 735 milimetrů. Auto může pohánět jeden z trojice motorů nabízených v běžném Mercedesu E. Základní je diesel 250 CDI Blue Efficiency s výkonem 204 koní. Za příplatek může mega kombi pohánět šestiválec 350 CGI, anebo dokonce osmiválec E500. Výkon pak vzroste na 292 nebo dokonce 388 koní. Ve všech třech případech je ale maximální rychlost omezena na 210 kilometrů za hodinu. Ostatně, takto dlouhé auto se nebude chovat jako mrštný závoďák.

Design šel v případě takovéto úpravy stranou, proporčně Binz Xtend rozhodně nepatří mezi největší fešáky. Tak trochu připomíná pohřební auto, což vůbec není od věci, jelikož Binz se stavbou pohřebních aut zabývá a samozřejmě i v tomto případě upravuje mercedesy. Na výběr je dvou i čtyřdveřové provedení. Poslední modelovou řadou Binzu jsou pak sanitky a další speciální užitková vozidla, jak jinak než s technikou Mercedesu.

Binz upravuje auta už od roku 1936. Karosárna sídlí v německém Lorchu nedaleko Stuttgartu, kde sídlí Mercedes Benz. Karosárna zaměstnává aktuálně přes 120 lidí.

Autoři:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.