Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sen mongolského milionáře: luxusní náklaďák s mramorovou koupelnou

  11:05aktualizováno  11:05
Mercedes se pochlubil dodávkou dvou luxusně upravených terénních náklaďáků z řady Zetros, které si objednala dvojice mongolských boháčů. Budou s nimi jezdit na lovy a strádat při tom rozhodně nebudou. Auta mají topení v podlaze, mramorovou koupelnu a jedno z nich si poveze i čtyřkolku.

Mercedes-Benz Zetros 6x6 Mongolian Expedition Vehicle | foto: Mercedes-Benz

Jiný kraj, jiný mrav. Známou poučkou se řídili u Mercedesu a kývli na netradiční objednávku dvou terénních náklaďáků pro mongolského zákazníka. Hledal pro sebe a svého přítele pohodlná auta, s kterými by se mohli vydávat na lovy divé zvěře mongolskou krajinou. Výrobce musel splnit dva hlavní požadavky: průchodnost terénem a komfort. Respektive extrémní komfort, který má do mongolských jurt stejně daleko, jako ubytovna k pětihvězdičkovému hotelu.

Základem asi nejluxusnějších terénních aut světa byla dvojice Mercedesů řady Zetros. Ty nejsou z běžného provozu známé, výrobce řadu představil před třemi lety a primárně je určena pro armádu nebo náročný provoz v extrémních podmínkách. Zetros si objednala například bulharská armáda.

Dva náklaďáky pro mongolské zákazníky jsou třínápravové varianty, Zetrosy ale mohou být i jen dvounápravové. V obou případech jsou poháněné všechny nápravy, tedy 4×4 nebo 6×6. Kabina řidiče je kapotová a poměrně nízká, což je charakteristický znak celé řady Zetros. Důvodem je transport vojenských verzí. Vejdou se na železniční vagony i do transportních letadel. V případě loveckých aut je to ale jedno, protože mají vysokou nástavbu.

O pohon aut se stará šestiválec o objemu 7,2 litru, který poskytuje výkon 326 koní a točivý moment 1 300 Nm. Převodovka Allison je automatická šestistupňová a každá náprava má uzávěrku diferenciálu. Jedno z aut je dlouhé 10,7 metru, druhé je ještě o 60 centimetrů delší kvůli plošině pro čtyřkolku. Na šířku mají auta 2,7 metru a na výšku měří 4,2 metru. Solidní dojezd zajišťují 500litrové nádrže.

Mercedes-Benz Zetros 6x6 Mongolian Expedition Vehicle

Luxusní je nejenom nástavba, ale i kabina řidiče. Za sedadly je postel, kabina má vlastní klimatizaci, audio s měničem na CD, Bluetooth a sedmipalcový displej, na který se přenáší obraz z couvací kamery.

Mnohem luxusnější je ale nástavba, která si v komfortu nezadá s pětihvězdičkovým hotelem. Podlaha je vytápěná, v létě se pak o pohodu postará výkonná klimatizace. Především je ale celá nástavba výborně odizolovaná. O mramorové koupelně již byla řeč, stejně luxusní je i kuchyň s kompletní sestavou bílé techniky včetně keramického vařiče, chladničky a mikrovlnné trouby kombinované s grilem. Majitelé si tak mohou své úlovky ihned zpracovat. Je zde i luxusní ložnice. Televize má solidní úhlopříčku 47 palců a celkem jich je v autě hned několik.

Auta mají dvouokruhový systém na vodu, zvlášť na pitnou a na užitkovou. Zásobníky pojmou 250 litrů vody, odpadní nádrž pak 100 litrů kapalin. Elektrickou energii dodává diesel-agregát. Elektrický okruh má napětí 24 voltů.

O ceně se Mercedes nezmiňuje, ale jistě nebude nízká. Pro mongolské podmínky ale podobné auto dává jistě větší smysl než nějaký luxusní sporťák, který by se mongolskou stepí jen stěží probíjel.

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Škoda Octavia 2.0 TDI 2016 ·
Škoda Octavia 2.0 TDI 2016 ·

r.v. 2016, naj. 26 010 km, diesel
650 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.