Audi R8 | foto: Audi

Sen se stal realitou, Audi R8 vyjíždí

  • 70
Automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku, vyrábějící spíše auta pro "kravaťáky", se opět poohlíží i po zákaznících se sportovním srdcem se svým novým Audi R8. Pravda, asi se budou rekrutovat právě z řad manažerů a bohatých finančníku, protože R8 rozhodně patří mezi auta za několikamilionovou hubičku.

Předobraz R8 se zrodil před třemi lety pro Frankfurt jako koncept Le Mans Quattro. Do Paříže už R8 přijela jako plnohodnotné auto pro sériovou výrobu.

Sportovní vzhled "eR-osmičky" je inspirován starším sourozencem TT, znalci objeví také odkazy na studie Audi Avus, Nuvolari či Rosemeyer, či křivky z „filmového“ prototypu RSQ, se kterým proháněl Will Smith zločince ve snímku Já, Robot. Karoserie je kompletně vyrobená z hliníku, po vzoru luxusních limuzín A8.

***

FOTOGALERIE: AUDI R8 NAŽIVO

***

Pozornost budí divoce a drze působící přední maska, vynucující si respekt i ve zpětném zrcátku. Samozřejmě se původ z Ingolstadtu nezapře, charakteristický chladič Audi ani u R8 nechybí, ale čtyři kruhy jsou poprvé umístěny na kapotě auta, asi se designérům už jinam jednoduše nevešly. Zkosené přední světlomety budou na přání vybaveny LED jednotkami, které se doposud montovaly jen do zadních světel. R8 v tomto ohledu drží primát.

Výška auta 1,25 m napovídá, že nastupování nebude nejpohodlnější, ale kdo si koupí takové auto, musí s tím už zkrátka počítat.

Překvapivá je ale délka téměř 4,5 metru, na šířku má metr devadesát. 1560 kilogramů hmotnosti je rozděleno v poměru 44:56 ve prospěch zadní nápravy.

Rázy od devatenáctipalcových kol, nazutých v pneumatikách 295/30 vzadu a 235/35 vpředu, tlumí speciální tlumiče pérování, naplněné kapalinou obsahující částice, které mění pod vlivem elektromagnetického pole svoji viskozitu a upravují tak charakteristiku tlumení.

Všechna čtyři kola nového Audi pohání vysokootáčkový, podélně umístěný osmiválec V8 FSI s výkonem 309 kW (420 k) a točivým momentem 430 Nm.

Z nuly na 100 km/h to nová R-osmička stihne za 4,6 vteřiny, a na 300 km/h, což je maximum, jí to netrvá o moc déle.

Na řazení bude dohlížet dvojice převodovek - sériový šestistupňový manuál nebo příplatkový sekvenční R Tronic, ovládaný joystickem na střední konzoli a "pádly“ pod volantem.

Vnitřní prostor se nepočítá mezi nadprůměrné, ale za přední sedačky se vejdou dokonce dva golfové bagy, tak totiž dnes manažeři zjišťují velikost zavazadlového prostoru.

Ten hlavní je umístěn pod přední kapotou s objemem 100 litrů, takže se tam pohodlně vejde zbytek výbavy pro výpravy na green - oblečení, kšiltovka a míčky.

popisek AUTOSALON
VŠE O AUDI 

Sportovní srdce R8 se nezapře ani na pracovišti řidiče, které je účelně uspořádané.

Tříramenný volant, budíky i displej navigace, kterou občas nahradí obraz z parkovací kamery, umístěné vzadu. Nic víc, na přehnaný luxus se v tomto případě již nehraje.

Výroba hliníkové střely Audi se bude odehrávat v historické továrně v Neckarsulmu, která slaví století existence. 

Před zahájením výroby R8 investovala automobilka do továrny 25 milionů eur. Výrobu sportovního audi má na starost 250 zaměstnanců, denní jich smontují 15.

Základní cenu nového sporťáku pro "kravaťáky" Audi stanovilo na 104 400 eur. 

K objednání je už nyní, první kilometry s nimi si ale jejich majitelé užijí až na jaře příštího roku. 

Ingolstadtská automobilka se opět pustila do boje s již osvědčenými značkami, které se specializují na sportovní auta a tak bude zajímavé sledovat, kolik lidí se nechá zlákat sporťákem se čtyřmi kruhy.

Bohaté sportovní tradice, sebevědomí, ani velký konstrukční potenciál značce rozhodně nechybí, verdikt ale jako obvykle vysloví až bohatí a zmlsaní zákazníci. 

Studie Audi

Audi Asso Di Picche
Concept Asso di Picche (1973)

Audi Quartz Pininfarina
Audi Quartz Pininfarina (1983)

Audi Quattro Spyder
Quattro Spyder (1991)

Audi Avus Quattro
Avus (1991)

Audi Rosemeyer
Rosemeyer (2000) 

Audi A8 Avantissimo
A8 Avantissimo

Audi Nuvolari Quattro
Nuvolari (2003)

Audi Le Mans Quattro
Le Mans Quattro (2003)

Audi RoadJet
Roadjet (2006)

Audi Shooting Brake
Shooting Brake (2006)

Zapomněli jsme na nějakou zajímavou studii Audi? Pište do diskuze pod článkem.