Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prostořeký šéf Fiatu o nové tesle: Jestli bude vydělávat, okopíruji ji

aktualizováno 
„Pokud dokáže Tesla prodávat model 3 se ziskem, postavím ho také. Napodobím ho, přidám k tomu italský styl a během 12 měsíců to uvedu na trh,“ tak zareagoval Sergio Marchionne, šéf koncernu FCA, na zájem, který vyvolal nový elektrický model. Je po něm obrovská poptávka, i když se ještě nevyrábí.

Italsko-americká automobilka Fiat Chrysler Automobiles (FCA) by obdobu Tesly 3 vyrobila, pokud se prokáže, že má tento vůz z podnikatelského hlediska smysl. Nonkonformní generální ředitel FCA Sergio Marchionne, prohlásil že si velice váží šéfa Tesly Elona Muska, je však zároveň také známý svou skepsí k elektromobilitě.

Sergio Marchionne

Sergio Marchionne

„Konkurenta pro Teslu máme, je to Fiat 500e,“ odpověděl Marchionne letos na autosalonu v Ženevě se šarmem a sarkasmem sobě vlastním na otázku, kdy nabídne elektrický model, který by konkuroval dnes nejslavnějšímu autu do zásuvky. 500e je elektrická verze malého fiátku, o které šéf koncernu FCA před časem řekl, ať ho lidé nekupují, protože na něm jeho firma prodělává (více čtěte zde).

Tesla představila nový elektromobil Model 3 koncem března. Automobil si již předobjednalo téměř 400 tisíc lidí, ačkoli firma hodlá zahájit jeho dodávky zákazníkům teprve koncem příštího roku.

„Tento velký počet objednávek mě nepřekvapuje,“ uvedl Marchionne. „Pak však přijde tvrdá realita: vyrábět auta, prodávat je a vydělat na tom peníze,“ dodal.

Fotogalerie

Marchionne prohlásil, že nechápe, jak by mohl být elektromobil Model 3 prodáván za cenu 35 000 eur (zhruba 945 000 Kč) se ziskem.

Na otázku, zda není pro FCA pozdě na vstup do závodu v elektrifikaci, Marchionne odpověděl typickým bonmotem: „Raději pozdě, než litovat.“

Tesla Motors nyní vyrábí dva modely, oba s elektrickým pohonem. Je to sedan Model S a sportovně užitkový vůz Model X, který se začal prodávat loni v září. Před Modelem S vyráběla Tesla ještě sportovní Roadster, jehož výrobu ale v roce 2012 ukončila.

Automobilka loni prodala přes 50 000 vozů, což bylo o 60 procent více než v roce 2014. Letos plánuje zvýšit dodávky na trh na 80 000 až 90 000 automobilů. Tesla byla založena v roce 2003, doposud se jí však ani jednou nepodařilo vykázat celoroční zisk. Letos už firma zisk očekává.

Tesla 3 byla představena nedávno:

Autoři: ,




Nejčtenější

Trabanty se do Československa oficiálně přestaly dovážet v polovině osmdesátých...
Otec trabantu: Co jsme měli dělat, když jsme neměli plech?

Winfried Sonntag začínal před válkou u Horchu, nakonec skončil jako zastupující šéf celého východoněmeckého autoprůmyslu. Pro německý Zeit vzpomínal nejen na...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Oproti závodnímu D-type měl XKSS plátěnou střechu, nosič zavazadel a...
Jaguar za půl miliardy: ceny prvního supersportu vyšponoval oheň

Přesně před 60 roky vyšlehly z továrny Jaguaru na Browns Lane v Coventry plameny. Kromě budovy požár strávil i devět karoserií modelu XKSS. Posledních, které...  celý článek

Jozef Kabaň
Tvůrce designu moderních Škodovek přestal pro značku existovat

Škoda 22. února oficiálně zahájila prodej modelu Kodiaq, auto šlo ovšem už dlouhé týdny dopředu objednávat. V tomto týdnu by se měly dostat vozy k prvním...  celý článek

Motocykl se hodí i na běžné projížďky a výlety.
Italská divoška vás uhrane. První jízda s Ducati SuperSport

Přímá konkurence pro tuto motorku se jen těžko hledá, cestovně-sportovní mašiny proti ní působí autobus vedle ferrari. Italové z Ducati opět předvedli své...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.