Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Největší sériová motorka je z Česka. Šestiválec 2,5L FGR Midalu

aktualizováno 
Šestiválcová motorka o objemu dva a půl litru je hodně odvážný nápad. Od prvního představeného prototypu uběhlo pět let a dnes před sebou máme sériovou verzi s modernizovaným designem. Na své impozantnosti ale neztratila a véčkovým šestiválcem 2,5L si stále drží prvenství jako největší sériově vyráběný motocykl.

Novou motorku nám představil závodník Karel Abraham.

Kapalinou chlazený šestiválec V 90° o objemu 2 442 cm3 díky novému designu lépe zapadá do rámu a vynikne nosná kompozitová nádrž o objemu 18 litrů. Suchá hmotnost se ustálila na hodnotě 262 kg, což odpovídá cca 282 kg provozní hmotnosti. O výkonu se zatím jen spekuluje, výrobce slibuje přes dvě stě koní. A cena? Ta bude také exkluzivní, hovoří se o částce přes tři miliony.

Sériová podoba českého šestiválce 2,5L FGR Midalu
Sériová podoba českého šestiválce 2,5L FGR Midalu

Je vidět, že na první podobě designéři i konstruktéři opravdu hodně zapracovali. Sériová verze je opticky značně odlehčená, použila užší světlomet i výfuk a díky tomu ztratila na „bachratosti“ prvního prototypu.

Od roku 2012 probíhalo dokončování vývoje motocyklu, zkoušky motorů ve vlastní motorové zkušebně a také byla najeta spousta testovacích kilometrů. Za tu dobu prošel motocykl řadou úprav, ať už technických, či designových.

Fotogalerie

S rozjetím výroby se logicky muselo pár let počkat. Při představení prvního funkčního prototypu v roce 2011 totiž světová ekonomika podobným nápadům zrovna nepřála a všechny ostatní projekty jako například německý Horex postupně zkrachovaly.

V dnešní době ekonomického oživení by ale FGR mohla najít řadu zájemců. A český motocyklový trh se tak bude moci pochlubit největší sériově vyráběnou motorkou na světě.

Autoři:


Témata: Karel Abraham


Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Miroslav Čada
Otec Masarykova okruhu málem přilákal do Brna formuli 1

Nejprve závodník, který bez tovární podpory porážel Frantu Šťastného. Potom tajemník Velké ceny. Ale především otec novodobého Masarykova okruhu. To je málo...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.