Novou motorku nám představil závodník Karel Abraham.
Kapalinou chlazený šestiválec V 90° o objemu 2 442 cm3 díky novému designu lépe zapadá do rámu a vynikne nosná kompozitová nádrž o objemu 18 litrů. Suchá hmotnost se ustálila na hodnotě 262 kg, což odpovídá cca 282 kg provozní hmotnosti. O výkonu se zatím jen spekuluje, výrobce slibuje přes dvě stě koní. A cena? Ta bude také exkluzivní, hovoří se o částce přes tři miliony.
Je vidět, že na první podobě designéři i konstruktéři opravdu hodně zapracovali. Sériová verze je opticky značně odlehčená, použila užší světlomet i výfuk a díky tomu ztratila na „bachratosti“ prvního prototypu.
Od roku 2012 probíhalo dokončování vývoje motocyklu, zkoušky motorů ve vlastní motorové zkušebně a také byla najeta spousta testovacích kilometrů. Za tu dobu prošel motocykl řadou úprav, ať už technických, či designových.
S rozjetím výroby se logicky muselo pár let počkat. Při představení prvního funkčního prototypu v roce 2011 totiž světová ekonomika podobným nápadům zrovna nepřála a všechny ostatní projekty jako například německý Horex postupně zkrachovaly.
V dnešní době ekonomického oživení by ale FGR mohla najít řadu zájemců. A český motocyklový trh se tak bude moci pochlubit největší sériově vyráběnou motorkou na světě.