Sériové Bugatti za 1 000 000 marek

Ž e n e v a (od našeho zvláštního zpravodaje) - Ženevský autosalon přináší evropskému automobilismu nejen řadu nových vozů, ale i návraty. Na automobilový trh přichází zpět slavná značka Bugatti, známá svými luxusními, rychlými automobily. "V roce 2003 začneme sériovou výrobu vozů Bugatti EB Veyron," oznámil Karl-Heinz Neumann, šéf nově vzniklé společnosti Bugatti Automobiles, která patří podobně jako Škoda Auto pod křídla koncernu VW.

Firma se usídlila ve francouzském Molsheimu - tedy ve městě, v němž vozy proslulé sportovními výkony a svou modrou barvou vyráběl zakladatel značky Ettore Bugatti. Od dob jeho slávy však uplynulo více než půl století a výrobu ukončila druhá světová válka. "Sportovní vůz bude mít šestnáct válců a výkon 1001 koní," popsal Neumann přepokládané parametry nového sportovního vozu.

Cenu zatím tato mladá automobilka s dlouhou tradicí neoznámila, spekuluje se však o částce přesahující milion marek. To by odpovídalo snu šéfa koncernu Volkswagen Ferdinanda Piëcha, který by prý rád vyráběl nejdražší vůz na světě. Ostatní ženevské novinky budou ke kapsám zákazníků značně smířlivější.

V Česku oblíbený Peugeot 206 dostal v Ženevě o třídu většího sourozence. Nový Peugeot 307 přitom svého mladšího druha značně připomíná, jen jeho celkové rozměry jsou do všech stran větší. Italský Fiat už pomalu přemýšlí o ukončení výroby modelů Bravo a Brava.

Jejich nástupci budou vystupovat pod společným jménem Stilo, časem navíc přibude i verze kombi. V záplavě dalších novinek, ať už na poli sériových vozů, nebo jen ve formě stylistických studií, je po letech půstu překvapením designérská vize dvousedadlového roadsteru ruské značky Lada.

"Auto bychom rádi vyráběli, ale neobejde se to bez nějaké finanční pomoci," posteskl si zástupce ruské automobilky Nikolaj Gruzdev. Stříbrný vůz s elektricky stahovatelnou střechou krášlil interiér vyvedený z luxusní kůže, na druhé straně bylo však vidět i nestoprocentní zpracování.

"Kdybychom auto dovedli k sériové výrobě, neprodávali bychom ho jen v Rusku, ale i v Evropě," říká Gruzdev. Automobilku z ruského Togliatti trápí nedostatek financí již delší dobu, na vývoj nových modelů se tak nedostává. K dalším zajímavým novinkám patřil například menší třílitrový Jaguar, který by měl konkurovat vozům BMW  řady 3, minivan Toyota Avensis Verso nebo nový Renault Vel Statis.


 

Bugatti Eb Veyron