Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škodovky s cinklými TDI do servisu nemusí, není způsob, jak to nařídit

  14:55aktualizováno  14:55
Ministr dopravy Dan Ťok po návštěvě u britského protějšku prohlásil, že servisní prohlídky pro vozy Škoda, kterých se týká kauza dieselgate, zřejmě nebudou povinné, nejsou k tomu zákonné prostředky.

„Majitelé škodovek s dotčenými dieselovými motory nebudou zřejmě muset na povinné servisní prohlídky, jak doposud hrozilo,“ po jednání s britskou homologační autoritou VCA a britským ministrem dopravy Patrickem Mc Loughlinem to řekl český ministr dopravy Dan Ťok. Podle něj je cílem chránit majitele dotčených automobilů, kteří se žádné chyby nedopustili.

Může se hodit

Hledáte nový nebo ojetý vůz? Nemusíte běhat po autobazarech a autosalonech. Vybírejte v pohodlí domova z bohaté nabídky osobních aut nebo nákladních aut k prodeji na Automodul.cz.

„Britská autorita VCA, která homologuje škodovky pro evropský trh, stejně jako britské ministerstvo dopravy říkají, že nevidí zákonné prostředky, jak přinutit všechny majitele dotčených aut k návštěvě servisu,“ vysvětluje Tomáš Neřold z ministerstva dopravy. Na druhou stranu hledají způsob, jak přimět co nejvíce majitelů automobilů, aby si přijeli aktualizovat software.

„V lednu se ještě setkáme se zástupci Visegradské skupiny, kde probereme jednotný postup. Definitivní rozhodnutí na evropské úrovni ale padne až začátkem příštího roku,“ dodává ministr dopravy Dan Ťok.

Problém s dieselovými motory koncernu VW se týká vozů vývojové řady EA 189 s objemem motorů 1,2 l, 1,6 l a 2,0 l TDI. Pro jednotlivé typy vozů má koncern připravená řešení, která spočívají v úpravě softwaru a u jednoho typu motoru i drobného hardwarového zásahu. Servisní akce by měly začít během příštího roku.





Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Evropa popotahuje Česko za laxnost při trestání VW za dieselgate

Evropská komise oznámila, že otevře řízení pro nesplnění povinnosti proti sedmi členským státům v souvislosti s kauzou dieselgate, mezi hříšníky je i Česká...  celý článek

Alfa Romeo Giulia Veloce
Chlapská záležitost: Alfa Giulia Veloce se za diesel vůbec nemusí stydět

Jsou auta, jejichž osud dokáže předznamenat samotné jméno. Chlap řídící zjevení jménem Opel Karl musí být buď flegmatik, nebo ho dostal se slevou. Ženská z...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Renault-Nissan vyměnil šéfa vývoje motorů. Čeká velký problém s diesely

Philippe Brunet je nový šéf vývoje motorů aliance Renault-Nissan. Ta zpráva na pohled moc zajímavá není, ale informace ze zákulisí odhalují velmi zajímavé...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.