Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šestimístná babeta vyjde na dva tisíce

aktualizováno 
Třiatřicetiletý Viktor Smutný z Uhelné Příbrami na Havlíčkobrodsku postavil malý motocykl Babeta, který uveze šest lidí. Radost ze společných projížděk mají hlavně jeho čtyři děti.

Šestimístná babeta | foto: ČTK

Rodina se se strojem pochlubila letos o prázdninách na tradičních závodech malých motocyklů v Uhelné Příbrami. V červnu příštího roku uvidí šestimístnou babetu také návštěvníci pelhřimovského festivalu rekordů a kuriozit.

Impulzem k výrobě netradičního vozidla byla pro Smutného informace, že někdo postavil prodlouženou verzi čtyřkolky. Napadlo ho proto sestrojit něco podobného, na čem by mohla jezdit celá šestičlenná rodina. "Nějaké zkušenosti se stavěním podobných blbostí jsem už měl. Sestrojil jsem už například sajdkáru za kolo a pro děti jsem udělal z jiné babety choppera, takže jsem se toho nebál," řekl Smutný.

Na inzerát proto koupil starší babetu a kromě motoru ji kompletně celou rozložil na součástky. Svařil trubkovou konstrukci, která malý motocykl prodloužila téměř na tři metry. "Jen sedadlo je dlouhé metr a půl. Za ním je ještě jedno zvýšené sedlo, na kterém sedí člověk, který šlape. Při rozjezdu je totiž stejně jako u normální babety nutné trochu zašlapat," řekl Smutný. Dlouhá babeta má také zdvojené zadní pérování a větší nádrž.

Smutný je povoláním truhlář, říká však, že odborností je kutil. Na stavbu stroje nebyl sám. "Děti pomáhaly natírat, byla to pro ně zábava, manželka se podílela na čalounění," dodal. Náklady se podle něj vešly do dvou tisíc korun.

Stroj s obsahem motoru 50 kubických centimetrů uveze bez problémů dva dospělé a čtyři děti ve věku od šesti do deseti let rychlostí kolem 25 kilometrů v hodině. Na festival do Pelhřimova však Smutní se svým vozítkem po vlastní ose nepojedou. "Babeta by to sice ujela, ale museli bychom získat oprávnění k jízdě na veřejných komunikacích, takže tam stroj nějak dopravíme," uvedl konstruktér.

Šestimístná babeta

Autoři: ,




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Na pražském koupališti Džbán se sešli majitelé skútrů Vespa
VIDEO: V Praze je vosí rojení. Slavné vespy mají sraz

Tento víkend se čeká v Praze vosí rojení. V Campu Džbán se koná tradiční mezinárodní sraz motocyklů Vespa z celé Evropy. PragoVespa 2017 je největším srazem...  celý článek

Tahat rovné linky zvládne jen málokdo, do grafického programu BMW se mohli...
Budoucnost motorek: tablet místo přístrojovky a křivé linky

Vývoj v motocyklové oblasti jde někdy zdánlivě nelogicky proti sobě, honbu za nejvýkonnějšími supersporty na druhou stranu vyvažuje stále větší poptávka po...  celý článek

Miroslav Čada
Otec Masarykova okruhu málem přilákal do Brna formuli 1

Nejprve závodník, který bez tovární podpory porážel Frantu Šťastného. Potom tajemník Velké ceny. Ale především otec novodobého Masarykova okruhu. To je málo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.