Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šetřílci jsou v sedmém nebi: Caterhamu stačí 2 litry na 100 km

aktualizováno 
Sportovní auto, které spotřebuje málo. Ideální kombinace, která se zdá z podstaty věci neuskutečnitelná. Jít proti neúprosné logice se odhodlal Caterham. Výrobce, který žije z legendy jménem Lotus 7, srazil spotřebu svého okruhového speciálu pod dva litry.
Caterham 2R

Caterham 2R | foto: Pistonheads

Lotus 7 je zhmotněním radosti z jízdy, nepokořuje rekordní rychlosti, jízda v něm ovšem navozuje podobné pocity, které okoušeli mistři volantu nehlídaní elektronikou, v bájných letech automobilismu.

Závodní speciály nabírají do motorového prostoru čím dál více koní, u Caterhamu na to jdou jinak.

Už tak hodně lehký vůz (ve standardním provedení váží kolem 550 kilogramů) podrobili superdietní kúře u firmy Axon Automotive, specializující se na konstrukce z uhlíkových vláken. Pod kapotou zůstal motor 1,6, ovšem patřičně upravený.

Caterham Seven 2R pak ještě zajel do aerodynamického tunelu, kde technici zoptimalizovali obtékání jeho subtilního těla vzduchem, poté přišla na řadu minimalizace jízdních odporů.

Do karoserie doutníkového tvaru, která připomíná předválečné závodní speciály, se vejde pouze pilot; jeho pracoviště se zredukovalo jen na to nejnutnější. Obejít se musí také bez předního skla, které by ho alespoň trochu chránilo.

Asketický caterham vyráží na Eco Marathon, pořádaný v britském Rockinghamu. V časovém limitu 40 minut dostane za úkol ujet sedm jedenapůlmílových kol (2,4 kilometru) průměrnou rychlostí minimálně 27 km v hodině (17 mil/h).

Přihlášení šetřílci si s sebou mohou v nádržích vézt palivo, jaké chtějí: benzin, vodík, metan... Caterham R2 prozatím ujel při testech na jediný litr benzinu 55,6 kilometru.

Autoři: ,


Témata: Lotus, Maraton


Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.