Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Setrvačníky z formule 1 budou pohánět i lokomotivy a metro

  8:10aktualizováno  8:10
Formulová stáj Williams, respektive její dceřiná společnost, se dohodla na spolupráci s firmou Kinetic Traction Systems, Inc. Setrvačníková technologie Williamsu se tak dostane do kolejových dopravních prostředků.

Setrvačníkový KERS by měl v budoucnu pomáhat s pohonem vlaků a souprav metra. | foto: Profimedia.cz

Setrvačníkový systém KERS formulové stáje Williams je technicky natolik pokročilý, že zajímá firmy i v jiných odvětvích dopravy. Setrvačníky od Williamsu doposud slaví úspěchy jenom v závodním speciálu Porsche 911 GT3 R. Nově by se ale měly dostat i do hromadných dopravních prostředků, především vlaků a souprav metra.

Společnost Williams Hybrid Power totiž bude spolupracovat s Kinetic Traction Systems, Inc. (KTSi). Firma KTSi dodává své setrvačníky GTR do vlaků a dalších kolejových vozidel a také jako stacionární zásobníky energie. Setrvačníky KTSi budou nově vylepšeny o technologie Williamsu a firmy je budou prodávat společně.

Co je to KERS

Auta na setrvačník nejsou jen pro děti – čtěte více

Hlavním vylepšením stávajících setrvačníků bude použití patentovaného materiálu Magnetic Loaded Composite (MLC) na výrobu rotorů. MLC umožňuje vyrábět lehčí setrvačníky s vyšší energetickou kapacitou než za použití běžných materiálů. Na vývoji těchto vylepšených velkých setrvačníků pracuje vývojové středisko Williams Technology Center v Kataru. Materiál MLC pochází z dílen společností British Nuclear Fuels a Urenco, Williams ale patří mezi průkopníky jeho použití v setrvačnících.

KTSi a Williams budou setrvačníkové zásobníky energie společně nabízet a prodávat především v Evropě, na Blízkém východě a v Indii. Firmy se také budou snažit společně tento způsob uchovávání energie propagovat v osvětové kampani.

Špičková technologie KERS by tak mohla týmu Williams skrze jeho dceřiné společnosti Williams Grand  Prix Engineering Ltd.a Williams Hybrid Power přinést nemalou částku peněz. To dává naději na budoucí zlepšení samotné stáje. Ve Formuli 1 totiž stále platí, že finance jsou asi tím nejdůležitějším klíčem k úspěchu.





Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.