Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Japonský velorex vydrží sto let, pozor ale na červotoče

aktualizováno 
I když nápadně připomíná velorex, nádherný koncept je autorem designérům od japonské Toyoty. A na rozdíl od svého plachtového bratránka u něj zvolili konstruktéři mnohem pevnější materiál. Setsuna je totiž z velké části postavená ze dřeva.

Koncept Toyota Setsuna | foto: Toyota

Krásný koncept jménem Setsuna (v překladu moment nebo chvíle) představí Toyota příští týden v rámci výstavy Milano Design Week 2016. Setsuna je vyrobená hned z několika různých dřev, pro každou část automobilu zvolili designéři specifický typ.

Fotogalerie

Rám jen například vyrobený z japonské břízy, karoserie z japonského cedru. Ze dřeva je drtivá většina celého vozu, dřevěné jsou i blatníky, sedadla, zrcátka nebo kryty kol.

Autoři projektu také počítají s tím, že dřevo bude postupem časem pracovat a měnit i svoji barvu. A že se vůz bude měnit i během několika generací, které o něj budou pečovat. Uvnitř dokonce tikají hodiny, které odměřují 100 let zamýšleného času celého projektu.

Při výrobě využíval Kenji Tsuji, který má celý projekt na starosti, společně se svým týmem starodávnou metodu spojování dřeva okuriari, takže nezatloukl ani jeden hřebík a nezašrouboval ani jeden šroub.

Koncept Toyota Setsuna

Podle časopisu Forbes se dá Setsuna řídit, i když s ní pravděpodobně nedojedete nijak daleko. Místo motoru využívá zdroj ze šesti olověných baterií, které jí dávají maximální dojezd 16 kilometrů. Elektromotor dokáže dřevěný koncept rozjet až na rychlost 45 km/hod.

Autor:


Témata: Forbes, Toyota, Velorex


Nejčtenější

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Opel Astra Sports Tourer
Opel se brání obvinění z manipulace s prodejními čísly

Němci se diví něčemu, co je v Česku běžnou praxí. Opel čelí v Německu tlaku kvůli tomu, že pro dosažení vyššího tržního podílu zahrnoval do svých prodejních...  celý článek

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Za sledování telefonu na přechodu budou na Havaji rozdávat pokutu

Pokutu 99 dolarů (2 300 Kč) budou od října rozdávat úřady v hlavním městě amerického státu Havaj chodcům, kteří budou na silničních přechodech věnovat svoji...  celý článek

Unikátní vozítko PodRide
Auto, nebo kolo? Šlapací elektromobil je obojí

Má čtyři kola a elektromotor, ale šlape se na něm. Vozítko PodRide se pohybuje někde mezi autem a kolem. Vynalezl jej Švéd Mikael Kjellman a do světa by jej...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Ferrari 612 5,8 Scaglietti F1
Ferrari 612 5,8 Scaglietti F1

r.v. 2005, naj. 20 500 km, benzín
2 370 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.