Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Japonský velorex vydrží sto let, pozor ale na červotoče

aktualizováno 
I když nápadně připomíná velorex, nádherný koncept je autorem designérům od japonské Toyoty. A na rozdíl od svého plachtového bratránka u něj zvolili konstruktéři mnohem pevnější materiál. Setsuna je totiž z velké části postavená ze dřeva.

Koncept Toyota Setsuna | foto: Toyota

Krásný koncept jménem Setsuna (v překladu moment nebo chvíle) představí Toyota příští týden v rámci výstavy Milano Design Week 2016. Setsuna je vyrobená hned z několika různých dřev, pro každou část automobilu zvolili designéři specifický typ.

Fotogalerie

Rám jen například vyrobený z japonské břízy, karoserie z japonského cedru. Ze dřeva je drtivá většina celého vozu, dřevěné jsou i blatníky, sedadla, zrcátka nebo kryty kol.

Autoři projektu také počítají s tím, že dřevo bude postupem časem pracovat a měnit i svoji barvu. A že se vůz bude měnit i během několika generací, které o něj budou pečovat. Uvnitř dokonce tikají hodiny, které odměřují 100 let zamýšleného času celého projektu.

Při výrobě využíval Kenji Tsuji, který má celý projekt na starosti, společně se svým týmem starodávnou metodu spojování dřeva okuriari, takže nezatloukl ani jeden hřebík a nezašrouboval ani jeden šroub.

Koncept Toyota Setsuna

Podle časopisu Forbes se dá Setsuna řídit, i když s ní pravděpodobně nedojedete nijak daleko. Místo motoru využívá zdroj ze šesti olověných baterií, které jí dávají maximální dojezd 16 kilometrů. Elektromotor dokáže dřevěný koncept rozjet až na rychlost 45 km/hod.

Autor:


Témata: Forbes , Toyota, Velorex


Hlavní zprávy

BMW X3 xDrive20d 2011 ·...
BMW X3 xDrive20d 2011 ·...

r.v. 2011, naj. 65 931 km, diesel
650 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.