Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Japonský velorex vydrží sto let, pozor ale na červotoče

aktualizováno 
I když nápadně připomíná velorex, nádherný koncept je autorem designérům od japonské Toyoty. A na rozdíl od svého plachtového bratránka u něj zvolili konstruktéři mnohem pevnější materiál. Setsuna je totiž z velké části postavená ze dřeva.

Koncept Toyota Setsuna | foto: Toyota

Krásný koncept jménem Setsuna (v překladu moment nebo chvíle) představí Toyota příští týden v rámci výstavy Milano Design Week 2016. Setsuna je vyrobená hned z několika různých dřev, pro každou část automobilu zvolili designéři specifický typ.

Fotogalerie

Rám jen například vyrobený z japonské břízy, karoserie z japonského cedru. Ze dřeva je drtivá většina celého vozu, dřevěné jsou i blatníky, sedadla, zrcátka nebo kryty kol.

Autoři projektu také počítají s tím, že dřevo bude postupem časem pracovat a měnit i svoji barvu. A že se vůz bude měnit i během několika generací, které o něj budou pečovat. Uvnitř dokonce tikají hodiny, které odměřují 100 let zamýšleného času celého projektu.

Při výrobě využíval Kenji Tsuji, který má celý projekt na starosti, společně se svým týmem starodávnou metodu spojování dřeva okuriari, takže nezatloukl ani jeden hřebík a nezašrouboval ani jeden šroub.

Koncept Toyota Setsuna

Podle časopisu Forbes se dá Setsuna řídit, i když s ní pravděpodobně nedojedete nijak daleko. Místo motoru využívá zdroj ze šesti olověných baterií, které jí dávají maximální dojezd 16 kilometrů. Elektromotor dokáže dřevěný koncept rozjet až na rychlost 45 km/hod.

Autor:


Témata: Forbes, Toyota, Velorex


Nejčtenější

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

Další z rubriky

Hasiči na pražském letišti dostali novou špičkovou techniku
VIDEO: Na ruzyňské letiště nastupují fascinující hasičské speciály

Hasičský záchranný sbor Letiště Praha převzal koncem května dvě supermoderní zásahová vozidla Panther Rosenbauer. Dohromady stály 54 milionů korun. V současné...  celý článek

Seat Ibiza
Pravěk vs. moderna: první a poslední ibiza ukazují, jak moc se auta mění

Nová ibiza měla světovou premiéru na autosalonu v Ženevě na začátku března letošního roku, před nedávnem vstoupila do prodeje. Je to nejdůležitější model...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Přežije Tesla rok 2017? Letošní léto pro ni má být přelomové

Technologická společnost a automobilka Tesla by do konce roku měla přijít se svým prvním „lidovým vozem“ a rozběhnout výrobu v největší továrně na baterie.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.