Základem je čistota
Před zimním spánkem je umytí motorky naprosté minimum, které jí můžete dopřát. Je třeba odstranit hmyz z plexiskla, všech záhybů a chladiče. Nezapomeňte ani na motor, kola a samozřejmě řetězovou sadu. Tu je po vyčištění potřeba důkladně namazat. Stejně jako je dobré stříknout silikonový olej do všech pohyblivých částí. Před uložením do garáže by měla být motorka samozřejmě dokonale suchá.
Servis ještě před zimou
Pokud vás na stroji čekají nějaké servisní úkony, udělejte je ještě, než uložíte motorku k zimnímu spánku. Když se objeví problém, je spousta času ho vyřešit. Servisy jsou na podzim většinou prázdné, takže je lepší přijít na opravu, když je dost času a ne na jaře hledat volný termín. Pokud vás nečeká garanční prohlídka, je dobré nechat alespoň překontrolovat celý stroj: únik oleje, vůle v řízení, vůle v kolech, brzdy, stav spotřebního materiálu a podobně.
Baterie
Přes zimu by baterka rozhodně neměla být v teplotách pod nulou a ideální je vymontovat akumulátor z motorky. Pokud máte klasický akumulátor s tekutým elektrolytem, zkontrolujte jeho hladinu. Baterii s pevným elektrolytem minimálně pečlivě očistěte. Na trhu jsou dnes již i nabíječky baterií, které udržují na baterii konstantní napětí a prodlužují její životnost. Pokud takovou nabíječku nemáte, akumulátor po a před sezonou nabijte.
Pneumatiky
Moderní gumy už disponují směsí, která při správném tlaku není náchylná na poškození vinou zatížení jednoho místa při stání. Pokud má motorka hlavní stojan nebo máte ten montážní, je dobré ho využít.
Olej a provozní kapaliny
Moderní maziva už nejsou náchylná na znehodnocení vinou dlouhého stání a nízké teploty. Je tedy jedno, zda nový olej budete do motoru dávat před, nebo po zimní odstávce. Olej vyměňte dle servisního intervalu nebo nejpozději po jednom roce. Nezapomeňte také na hustotu chladicí kapaliny, není snad třeba připomínat, že je třeba mít v chladicím okruhu nemrznoucí směs. Nezapomeňte samozřejmě ani na kontrolu brzdové kapaliny, tu ale děláme běžně i v sezoně.
Benzin
Na závěr nejožehavější téma, které v souvislosti se zazimováním vyvstává. Část motorkářů palivo na podzim vypouští, aby na jaře motorka měla čerstvou směs. Pravda je ale opačná, pokud nádrž napustíte až po hrdlo, zamezíte tak vzniku koroze uvnitř. Ta pak může ucpávat palivovou soustavu. Dobré je také vypustit karburátory odkalovacím šroubem, aby v motoru byla na jaře čerstvá směs.