Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Silniční služby pomoci v zahraničí fungují

  18:42aktualizováno  18:42
Typickým rysem na německých a rakouských komunikacích je dokonalá organizace silniční pomoci. Ale ani v Maďarsku a na Slovensku se řidič nemusí poruchy panicky bát. Dobré je před výjezdem se připravit…

Rakousko

Silniční službu poskytuje nonstop rakouský automotoklub ÖAMTC na telefonu 120. Odtah je pro majitele českých klubových karet ABA a UAMK vesměs zdarma. Kdo karty nemá, zaplatí 80 eur základní poplatek plus 1,60 eura za každý 1 km, který musí žlutý anděl absolvovat. V noci (čímž se rozumí čas od 20 do 6 hodin) se navíc platí příplatek.

Zdarma je jen cena za práci, platí se za náhradní díly. Bez klubových karet nebo poskytnutí služby v rámci pojištění je cena za hodinu práce 91 eur, v noci (od 20.00 do eur. Míra poskytovaných služeb zdarma či za peníze se podle typu karet liší u jednotlivých českých autoklubů i pojišťoven. Rozhodně se některá z karet poskytující i zahraniční pomoc při častých cestách do ciziny vyplatí.

Německo

V případě nehody nebo poruchy motorového vozidla lze volat nepřetržitě a bezplatně centrálu tísňového volání ADAC - telefonní číslo 01802/22 22 22. Operátoři mluví i anglicky a francouzsky. Pracovníci centrály upozorní vozidla silniční služby nebo postiženého řidiče spojí se svou smluvní autoopravnou. Silniční služba ADAC Strassenwachthilfe pokrývá hlavní úseky dálnic v době od 6 do 23 hodin.

V turistické sezoně a během víkendů je silniční služba nepřetržitá. Pomoc je zdarma pro členy AIT/FIA klubů majitele klubové karty. Náhradní díly se musí platit. O pomoc lze požádat též další silniční službu (AvD) na telefonním čísle 0130 99 09 nebo 069 66 06 600. I zde operátoři mluví anglicky a francouzsky. Vozy AvD hlídkují na dálnicích od 7 do 21 hodin. Ceny pro nečleny jsou zhruba stejné jako v Rakousku.

Maďarsko

Při poruše vozidla lze volat silniční službu v Budapešti na telefon 01/345 17 55 (personál hovoří cizími jazyky) nebo 188. Vozidla silniční služby jsou žluté barvy a jsou označena "Segelyszolgalat". Na dálnicích lze pomoc zavolat z nouzových telefonů umístěných vždy po dvou kilometrech.

Pro majitele klubových karet je i zde pomoc zdarma. Jinak se platí za hodinu práce 13 000 maďarských forintů (HUF), v době od 22 do 6 hodin pak 15 000 HUF. Odtah běžného osobního automobilu v Budapešti stojí 13 500 HUF (bez limitu kilometrů). Mimo Budapešť je základní poplatek 7000 HUF a dále 220 HUF za ujetý kilometr.

Slovensko

Zde poskytuje celostátně službu Národní automotoklub (NAMK). Na telefonních číslech 18 154, 18 153, 0903 431 460, 0905 431 462 se lze dovolat pomoci podobně jako na silnicích českých. Pokud nemá český řidič zajištěny zahraniční asistenční služby v rámci členství v některém z českých autoklubů nebo jako součást pojištění, pak je nutné počítat s následujícími výdaji:

* výjezd odtahovky - max. 200 Sk
* odtah do/ze zahraničí - maximálně 25 Sk/km
* odtah na Slovensku - maximálně 25 Sk/km
* použití navijáku - max. 25 Sk
* čekání - 50 Sk/15 min
* výjezd žlutého anděla - maximálně 200 Sk
* mechanik - žlutý anděl - maximálně 25 Sk/km
* práce mechanika 80 Sk/15 min


Na vysvětlení ohledně účtování: jiné než uváděné maximální ceny ve skutečnosti neexistují. Pro občany České republiky tedy nutno předpokládat právě ceny maximální.


Silniční služby v rámci pojištění

Také pojišťovny nabízejí zabezpečení silničních služeb v rámci svého pojištění.

Allianz Česká pojišťovna Generali Kooperativa Pojišťovna ČSOB
Je služba zahrnuta v ceně zákl. povinného ručení/havarijního pojištění ano/ano ano/ano ano/ano ano/ano ano/ano
Příjezd asistenčního vozidla zdarma ano ano ano ano ne
Práce mechanika zdarma limit 2000 Kč do 2 hodin ano do 45 minut ne
Případný odtah havarovaného vozidla zdarma ano ano ano max. do 50 km ne
Uschování nepojízdného vozidla ano ano ano do 10 dnů ne
Půjčení náhradního vozidla ne ano ne sleva 600 Kč z půjčovného ne
Zajištění náhradního ubytování limit 1000 Kč ano ne ne ano
Zajištění náhradní dopravy úhrada nákladů ano ne ano ano
Zprostředkování jiných služeb (právní apod.) ne ano ano ne ne

V ZAHRANIČÍ Každá, i sebemenší závada se může v cizině velmi vymstít. Proto se vyplatí sjednat v rámci pojištění i zahraniční asistenční služby (pokud není poskytováno automaticky), případně se stát členem některého autoklubu.

Autoři:




Nejčtenější

Lotus 3-Eleven
Čínská automobilka Geely koupí značky Proton a Lotus

Čínský výrobce automobilů Zhejiang Geely Holding Group koupí 49,9 procenta akcií malajsijské automobilky Proton a 51 procent jejího dceřiného britského výrobce...  celý článek

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Fiamma Breschi
Čtení pro ženy: Enzo Ferrari dobýval svou životní lásku 30 let. Marně

Získal snad všechno, co si umanul, jen ženu svého srdce nikdy nedobyl. Dáma jménem Fiamma Breschi byla jednou z osobností v pozadí Scuderie Ferrari Formule 1....  celý článek

Mazda CX-5
Mazda CX-5 patří k nejpovedenějším SUV, ale v Praze tohle auto nechtějí

Tichý motor, živé reakce na plyn a kultivovaná lehkost při průjezdu zatáček – to je nová Mazda CX-5 v základním provedení s pohonem předních kol, které jsme...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.   celý článek

Další z rubriky

Výtluk na silnici ve Zruči u Plzně.
Jedinečná příležitost pro české silničáře: asfalt, který se sám opraví

Nizozemští vědci řeší problém českých silnic, chtějí předcházet výtlukům. Do asfaltu zamýšlí dávat speciální ocelová vlákna, do betonu přijdou bakterie, které...  celý článek

Fiat Argo
Autofotka týdne: Fiat Argo by se líbil i v Evropě, snad nahradí letité punto

Nabídka Fiatu v Evropě je děravá jako italská státní pokladna a uprostřed ní vyniká žijící automobilová fosílie. Žádná jiná automobilka v Evropě si nedovolí...  celý článek

Lotus 3-Eleven
Čínská automobilka Geely koupí značky Proton a Lotus

Čínský výrobce automobilů Zhejiang Geely Holding Group koupí 49,9 procenta akcií malajsijské automobilky Proton a 51 procent jejího dceřiného britského výrobce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.