Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Simky a talboty by se mohly vrátit jako levná auta

  12:44aktualizováno  12:44
Elegantní simky by se mohly vrátit. Značka, která byla kdysi populární i v bývalém Československu, možná znovu ožije. Postavit by se mohly úspěšnému loganu od konkurenčního Renaultu, který Češi kupují pod značkou Dacia.

Talbot Tagora | foto: Simcaklub.wz.cz

Francouzská automobilka PSA Peugeot Citroën uvažuje o vytvoření nové značky pro své nízkonákladové vozy v Evropě. Informoval o tom deník La Tribune bez uvedení zdrojů. PSA je podle prodeje druhým největším výrobcem aut v Evropě.

Firma podle listu přemýšlí o dovozu svých budoucích nízkonákladových modelů vyráběných v rozvíjejících se zemích do západní Evropy a hledá pro tyto vozy novou značku, aby nepoškodila image svých tradičních značek Peugeot a Citroën.

Jednou z možností je údajně i použití některé z existujících značek, které firma vlastní, jako je například Talbot. Nabízí se také oživení kdysi populární značky Simca. Značku pohřbil francouzský koncern PSA společně s talbotem v osmdesátých letech.

Automobilka PSA Peugeot Citroën v prvním pololetí zvýšila zisk o téměř polovinu na 733 milionů eur. Výsledky podpořily zejména předchozí opatření na snížení nákladů a zlepšení výkonnosti, které kompenzovaly nárůst nákladů na energii a suroviny.

PSA má v České republice společný podnik TPCA s japonskou automobilkou Toyota. Jejich kolínský závod loni vyrobil 308 478 vozů Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1. Ve srovnání s rokem 2006 vzrostla produkce o více než pět procent. Výroba se rovnoměrně rozdělila mezi všechny tři modely.

Autoři: ,




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.