Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Skandál Mitsubishi narůstá, v podezření jsou i auta pro Evropu

  14:51aktualizováno  14:51
Skandál kolem manipulací s údaji o spotřebě paliv v automobilech vyráběných japonskou společností Mitsubishi Motors se zřejmě týká většího počtu modelů, než se původně předpokládalo. Uvedl to podle BBC prezident podniku Tetsuro Aikawa.

Mitsubishi ASX | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

O aféru se již začaly zajímat i americké úřady, které firmu požádaly o informace ohledně vozů prodávaných ve Spojených státech.

Automobilka Mitsubishi ve středu přiznala, že u některých modelů její zaměstnanci manipulovali s testy spotřeby paliva. Manipulace se podle středečního prohlášení týkají asi 625 000 vozů, vesměs miniautomobilů, které se prodávají jen v Japonsku.

Mitsubishi eK Space

Mitsubishi eK Space

Mitsubishi eK

Mitsubishi eK

Konkrétně jde o modely Mitsubishi ek Wagon a eK Space a také vozy Dayz a Dayz Roox, které Mitsubishi vyrábí pro automobilku Nissan Motor. „Domníváme se, že existují i další modely, u kterých měření neproběhla řádným způsobem,“ řekl Aikawa.

Japonský list Sankei uvedl, že Mitsubishi poskytovala chybné údaje také o efektivitě pohonu elektromobilu i-MiEV, který se prodává rovněž v zahraničí. Podezření na používání nezákonných testovacích metod podle listu existuje také u modelů RVR (v Evropě prodávaný pod označením ASX), Outlander, Pajero a Minicab MiEV, napsala agentura Reuters.

Mitsubishi Outlander

Mitsubishi Outlander

Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX

Podle vysokých představitelů japonské vlády bude Mitsubishi možná muset odškodnit spotřebitele i stát, pokud se prokáže, že spotřeba vozů neodpovídá deklarovaným hodnotám. „Je to vážný problém, který by mohl vést ke ztrátě důvěry v náš automobilový průmysl,“ prohlásil japonský ministr dopravy Keiiči Išii. Mitsubishi by podle něj měla zvážit možnost zpětného odkupu problémových vozů. Vláda by údajně také mohla požadovat vrácení subvencí poskytnutých v rámci podpory prodeje elektromobilů.

Fotogalerie

Akcie společnosti Mitsubishi od vypuknutí skandálu ztratily zhruba 40 procent hodnoty a páteční obchodování uzavřely na rekordním minimum, upozorňuje BBC.

Skandál Mitsubishi přichází v době, kdy je automobilový průmysl pod drobnohledem úřadů kvůli emisní aféře německé automobilky Volkswagen. Ta loni přiznala, že do vozů s naftovými motory instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Po celém světě se tato aféra týká zhruba 11 milionů naftových aut (více o dieselgate čtěte zde).

Autoři: ,




Nejčtenější

Výtvarník a konstruktér Vladimír Valenta startoval v roce 1967 s formulí...
Autofotka týdne: Výstaviště Brno oživuje zašlou tradici - závod formulí

Před padesáti lety se naposledy prohnaly brněnským výstavištěm formule československých závodníků. Tradiční městský závod, který žil ve stínu slavnějšího...  celý článek

Volkswagen Tiguan GTE
Svět si zamiloval SUV. Prodej nových aut táhnou díky pohodlí i bezpečí

Každé čtvrté auto, které si loni koupili zákazníci v Evropě, bylo z kategorie SUV. Segment aut, ve kterém se ukrývají malá auta s pár plasty, navíc dodávající...  celý článek

Paolo Stanzani a Lamborghini Miura
Stvořitel automobilové sexbomby zemřel

Zemřel Paolo Stanzani, geniální inženýr, z jehož rýsovacího prkna pochází jedno z nejslavnějších aut všech dob, Lamborghini Miura. Bylo mu 81 let. Stál za...  celý článek

Cadillac Trump Golden Series Limousine
Trump miluje Cadillac. Sám jednoho vymyslel a vyrobili mu ho mafiáni

Nový americký prezident Donald Trump v minulosti proslul jako realitní magnát a hoteliér. Svoje jméno, které si sám cení na tři miliardy dolarů, ovšem nyní...  celý článek

Shineray XY400
Na jaře dorazí nová Jawa 350 OHC. Základ bude čínský

Po letech spekulací se milovníci motocyklů Jawa dočkají, ještě před startem letošní motorkářské sezony má dorazit nový model. Jawa 350 OHC by měla mít základ...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.