Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Skandál s pneumatikami Firestone přišel Ford na půl miliardy dolarů

  18:41aktualizováno  18:41
Americký výrobce automobilů Ford Motor, který je druhou největší společností svého druhu na světě, v loňském roce musel vynaložit zhruba půl miliardy dolarů v souvislosti se skandálem kolem vadných pneumatik Firestone. Na setkání s analytiky to dnes přiznal finanční ředitel firmy Henry Wallace. Jen ve čtvrtém čtvrtletí činily nevýrobní náklady, které se dotkly následných problémů se stahováním a výměnou vadných kusů, zhruba stejně jako ve třetím čtvrtletí, tedy 250 miliónů dolarů.
Nerealizovaná výroba související s problémem kolem výměny pneumatik automobilku ve třetím čtvrtletí přišla na dalších asi 250 miliónů,
ačkoliv tyto ztráty byly částečně kompenzovány ve čtvrtletí čtvrtém.
Ford jen ve třetím čtvrtletí v Severní Americe zavřel několik montážních závodů, aby mohl nové pneumatiky použít na výměnu za vadné.
Ford ve čtvrtém čtvrtletí vydělal 1,2 miliardy dolarů, tedy výrazně méně než ve stejném období loni, kdy zisk činil 1,8 miliardy USD. Zisk
na akcii se tím snížil na 64 z předchozích 83 centů a další snížení analytici čekají i v prvním čtvrtletí tohoto roku.
Při předpovědích vývoje hospodaření na období leden až březen se mezi analytiky nejvíce hovoří o zisku na akcii kolem 54 centů, což
by podle Wallace mohlo odpovídat realitě. "S těmito odhady jsme spokojeni. A vzhledem k nejistotě kolem dalšího směřování ekonomiky
je stále ještě příliš brzy na to, aby se činily odhady na celý rok," řekl Wallace. Ten zároveň očekává, že automobilka v prvním čtvrtletí
odkoupí vlastní akcie za zhruba miliardu dolarů, píše agentura Reuters.
Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.