Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Designér o nové Škodovce: Karoq se povedl, je hezčí než větší Kodiaq

  18:00aktualizováno  21:48
„Je fotogeničtější než Kodiaq,“ říká o škodovácké novince designér Petr Siebert. Spolupracovníkovi redakce iDNES.cz se novinka líbí a všímá si zajímavých detailů.

„Mám z Karoqa velmi dobrý pocit, má vyvážené proporce. Nemám moc rád SUV, škodovácká novinka na mě ale působí hlavně jako rodinné auto, něco mezi SUV a MPV. Už třeba proto, že nemá přehnané blatníky jako některá SUV a crossovery,“ komentuje průmyslový designér, který mimo jiné učí na Fakultě designu a umění Ladislava Sutnara v Plzni.

Seat Ateca
Seat Ateca je v Česku

Petr Siebert připomíná v souvislosti s novinkou české značky její dvojče od Seatu. SUV španělské značky jménem Ateca se vyrábí na stejné lince s Karoqem v Kvasinách na Rychnovsku. Škodováci uvádějí, že vše viditelné je na Karoqu odlišné, stejná je nabídka motorů a další technika, odlišnosti najdeme v některých prvcích výbavy. Karoq má například v nabídce chytrá variabilní zadní sedadla nebo velký barevný displej, který v kapličce pod volantem nahrazuje tradiční budíky.

„Když srovnáme Atecu s Karoqem, najednou jako by Ateca do nabídky Seatu nějak nepasovala. Aktuální seaty dnes mají mimoběžné linie, které na sebe záměrně nenavazují, to ale ateca nectí, má blíž ke škodovkám,“ všímá si Petr Siebert. „Jako by Ateca i Karoq byly dvě škodovky, akorát každá s jiným designem,“ shrnuje.

Fotogalerie

A možná není daleko od pravdy. Podle informací iDNES.cz vznikla Ateca v designstudiu Škody, původně měla nést znak české značky, následně se ovšem v rámci koncernu VW rozhodlo, že to bude seat a vývojáři a designéři museli nové SUV Škody vytvořit nanovo.

„Karoq má podle mého škodovácký design, škodovku v něm poznávám, celý design je úhledný, auto má velmi dobře vyvážené proporce,“ komentuje designér.

Karoq nahrazuje v nabídce značky velmi úspěšný model Yeti, který ovšem designem polarizoval publikum. „Design Yetiho byl úplně odlišný od všech ostatních. Karoq navazuje na Kodiaqa, má ovšem svou vlastní identitu,“ vysvětluje Karl Neuhold, vedoucí exteriérových designérů Škody.

Karoq se drží kubistického stylingu značky, který dal aktuálním modelům tým vedený dnes už bývalým šéfdesignérem Jozefem Kabaněm. Novinka má představovat nový vývojový stupeň tohoto designérského jazyka. Ten stále výrazněji používá inspiraci krystalickými prvky. Designérskému týmu totiž už před lety učarovala tradice českého sklářství. Světlům se tak snaží dávat design odkazující na broušený křišťál.

Zádi dominují výrazně tvarovaná světla s typickým podpisem škodovek posledních dvaceti let v podobě písmene C. „Do zadních světel jsem se musel chvíli zakoukávat, ale oproti Kodiaqu je Karoq opravdu hezký i zezadu,“ komentuje Petr Siebert. „Kodiaq už je moc velký a mohutný,“ dodává. Menší Karoq působí vyváženějším a nápaditějším dojmem.

Škoda Karoq

Nejvýraznějším prvkem Karoqa jsou ovšem přední dělená světla. Ta odlišují SUV od Škody od ostatních modelů značky, jsou totiž orientovaná pod sebou. Tento charakteristický prvek by měla dostat i další chystaná SUV značky.

„Spodní menší světlo je mlhovka, na tomto místě je mnohem lépe chráněná při malých nehodách, které obvykle odnáší spodek předního nárazníku,“ vysvětlil Neuhold, který nyní víceméně vede designérské studio značky, dokud Škoda nenajde náhradu za Kabaně. I v této poloze jsou mlhovky stále plně funkční tak, aby „podsvítily“ mlhu. Designér upozorňuje, že odstup mlhovky od hlavního světla je u nových škodováckých SUV nejmenší, jaký povoluje legislativa.

Přední zdvojená světla jsou u Karoqa vyřešena lépe než na Kodiaqu. Linie velkého horního hlavního světlometu lépe zařezávají se spodní mlhovkou, ta u většího modelu působí trochu nesourodě kvůli ostrým linkám, které neladí s hlavní lampou.

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq

Škoda Karoq

Škoda Karoq





Nejčtenější

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají děla roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili do...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Argo
Autofotka týdne: Fiat Argo by se líbil i v Evropě, snad nahradí letité punto

Nabídka Fiatu v Evropě je děravá jako italská státní pokladna a uprostřed ní vyniká žijící automobilová fosílie. Žádná jiná automobilka v Evropě si nedovolí...  celý článek

Lotus 3-Eleven
Čínská automobilka Geely koupí značky Proton a Lotus

Čínský výrobce automobilů Zhejiang Geely Holding Group koupí 49,9 procenta akcií malajsijské automobilky Proton a 51 procent jejího dceřiného britského výrobce...  celý článek

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.